معترضان ضد قرنطینه آمریکا به خیابان ها ریختند

به گزارش هنجس بلاگ، معترضان در کالیفرنیای آمریکا و دیگر مناطق و ایالت های این کشور که از تداوم تدابیر الزامی مربوط به در خانه نگه داشتن مردم از بابت مقابله با کروناویروس و بیکار شدن میلیونها نفر در اثر این تدابیر ناراضی هستند، روز جمعه اقدام به برپایی اعتراضات و نقض تدابیر مربوط به قرنطینه اجباری کردند.

معترضان ضد قرنطینه آمریکا به خیابان ها ریختند

صدها نفر از این معترضان در محل ساختمان کنگره ایالت کالیفرنیا و همچنین در طول ساحلی مشهور در کالیفرنیای جنوبی تجمع کردند و پرچم ها و علامت هایی را به نمایش گذاشتند. در یکی از نواحی کم جمعیت در مرز اورگان نیز گروهی از مردم برای صرف غذا به رستورانها رفتند و برخی اصناف دیگر نیز دوباره فعالیتشان را از سر گرفتند.

هر چند که در عمده نواحی ایالت کالیفرنیا مردم همچنان با هدف مقابله با شیوع کروناویروس در پشت درهای بسته خانه هایشان مانده اند اما گاوین نیوسام، فرماندار این ایالت همچنان به وجود نگرانی های فزاینده تاکید کرده و در عین حال بارها احتمال اینکه این ایالت از چند روز دیگر شروع به کاهش برخی محدودیتهای اعمال شده با هدف مقابله با کرونا کند را مطرح ساخته است.

این فرماندار در یک کنفرانس خبری روزانه اظهار کرد: ما همه بی صبر هستیم. ما باید واقعا در مورد نحوه بازگشایی این اقتصاد سنجیده عمل کنیم.

او متذکر شد، اگرچه رقم مبتلایان به کرونا در ایالت وی به 50 هزار نفر و رقم تلفات این ویروس به 2000 تن رسیده اما آمارهای بستری در بیمارستانها در حال بهتر شدن و امیدوارکننده هستند.

در شهر ساکرامنتو در حالی که نیروهای پلیس در مجاورت ساختمان کنگره ایالتی صف های خود را تشکیل داده بودند، معترضان علامتهایی به دست داشتند که رویشان نوشته شده بود: از آزادی دفاع کنید و در ادامه شروع به سر دادن شعار آمریکا کردند. بسیاری از آنها ماسک به صورت نداشتند و یک هواپیمای کوچک با عبور از روی سر آنها بنری را به نمایش گذاشت که تصویر نیوسام روی آن همراه با این متن وجود داشت: به استبداد او خاتمه دهید.

جو رانسیاتو، معترض اهل رزویل در داخل یک قفس فاصله گذاری اجتماعی که خودش در خانه با لوله های پلاستیکی ساخته بود اعتراضش را به نمایش گذاشت.

در حدود 12 شهر این ایالت شامل لس آنجلس، سن دیگو و سان فرانسیسکو هم تجمعاتی برپا شد.

در شهر هانتینگتون بیچ که به خاطر پلاژهای موج سواری اش در جهان مشهور است، معترضان خیابانها را اشغال کرده و ترافیک را به مسافت دست کم یک مایل در اتوبان پاسیفیک کاست بند آوردند. یک روز قبل از آن نیوسام دستور داده بود تمامی سواحل در اورنج کانتی موقتا بسته شوند. او این کار را بعد از حضور هزاران تن طی چند روز گذشته در سواحل هانتینگتون بیچ و نیوپورت بیچ انجام داد.

مردم پرچم های آمریکا را از پنجره خودروهایشان به دست گرفته و علامت هایی به منظور طرح مطالباتشان به نمایش گذاشتند. یک هواپیما در آسمان علامتی را با این مضمون نشان داد: نیوسام نفرت انگیز را اخراج کنید! کالیفرنیا را باز کنید!

هر چند که سواحل به دستور نیوسام رسما بسته بودند اما مردم روی شنهای ساحل و در محل یک راستا محبوب دوچرخه سواری در پارکی مشرف به خط ساحلی پیاده روی کردند.

در منتهی الیه شمالی ایالت، ناحیه روستایی مودوک که میزبان 9000 نفر جمعیت است، تبدیل به اولین منطقه ای شد که دستورهای تعطیلی الزامی از سوی مقامهای ایالت را به چالش کشید.

هدر هندویک، معاون مدیر این ناحیه در امور شرایط اضطراری اظهار کرد: ما در ناحیه خود برنامه خود برای بازگشایی را اجرا می کنیم. او ادامه داد، در این ناحیه هیچ موردی از ابتلای به ویروس بیماری کووید 19 گزارش نشده است.

در شهر کوچک سدارویل نیز مردم به یک رستوران برای صرف صبحانه رفتند.

مدیر این رستوران اظهار کرد: از آنجا که ما یک رستوران با میزهای غذاخوری هستیم، مردم همواره می پرسیدند کی میتوانند دوباره برای خوردن غذا به رستوران بیایند و در طول این زمان واقعا سخت بود که جلوی آنها را بگیریم.

این ناحیه اگرچه برنامه های خود را برای بازگشایی به نیوسام اعلام کرده اما هرگز پاسخی از او دریافت نکرده است. دفتر او به درخواست برای اظهار نظر در روز جمعه جواب نداد.

در نقاطی دیگر نیز مجموعه ای از اصناف و فروشگاه ها شامل رستورانها و آرایشگاه ها در مناطق روستایی و پرجمعیت تر درهایشان را به روی مردم بازکرده و محدودیت های مربوط به مقابه با کرونا را به چالش کشیدند.

این اقدامات نشان دهنده چالش پیش روی نیوسام در زمان ورود این ایالت به هفتمین هفته اجرای تدابیر در خانه نگه داشتن مردم و تعطیلی های اجباری است. در حال حاضر در ایالت وی تنها اصناف ضروری اجازه فعالیت پیدا کرده اند و جاهایی مثل باشگاه های ورزشی، بارها، پاساژها، رستورانها و استادیوم های ورزشی همگی تعطیل مانده اند.

او همزمان نسبت به بروز نشانه های آزار دهنده همچون فقدان وجود ظرفیت های تست گیری در مناطق روستایی که احتمالا باعث پنهان ماندن تهدید مربوط به ویروس شده، هشدار داده است. او گفته که حق مردم برای اعتراض را محترم می داند و از نقطه نظرات مختلف استقبال می کند اما تجمع کردن را تهدیدی برای سلامت می داند.

پلیس ایالت تا حد زیادی رویکرد حفظ فاصله از معترضان را در پیش گرفت و این در حالی بود که این معترضان در حقیقت در حال نقض الزام های قرنطینه و تعطیل کردن بودند و اغلب فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کردند.

پاتریشیا بیتس، سناتور جمهوریخواه این ایالت گفت: در زمانی که کالیفرنیا دارد مجرمان جنسی و خطرناک را زودتر از موعد به بهانه شیوع کووید 19 آزاد می کند، تهدید کسانی که به ساحل میروند و موج سواری می کنند پوچ است.

همچنین به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در روز جمعه صدها تجمع دیگر در سراسر آمریکا شکل گرفت.

جنبش پرستارهای ملی متحد که بالغ بر 150 هزار پرستار در آن عضو هستند، اقدام به برگزاری حدود 140 تجمع در 13 ایالت برای مطالبه ماسک و دیگر تجهیزات محافظتی کرد. بانی کاستیلو، مدیر اجرایی این جنبش در توئیتر نوشت: وقتی از پرستاران محافظت نمیشود، بیماران نیز محافظت نمی شوند.

ده ها پرستار و معترضان دیگر در مقابل بیمارستان های شهر اوکلند ایالت کالیفرنیا تجمع کردند. آنها شعار می دادند: از پرستاران و بیماران محافظت کنید. آنها در ادامه از مقام های محلی خواستند به کارمندان بخش پزشکی احترام بگذارند.

تعداد 50 پرستار دیگر نیز در یک تجمع دعای خاموش در بیرون از مرکز پزشکی کک در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس شرکت کردند و یک طومار اعتراضی را امضا کردند.

تجمعات اعتراضی مشابهی نیز در داخل و خارج از بیمارستانها در شهرهای بزرگ دیگر از جمله واشنگتن، نیویورک و شیکاگو برگزار شد.

در این تجمعات هزاران نفر علیه تدابیر مربوط به قرنطینه اجباری اعتراض کردند.

مردم معترض در ایالت دلاور تجمع کرده و شعار می دادند: همه شغلها ضروری هستند. به استبداد خاتمه دهید.

در شیکاگو نیز بسیاری از فعالان معترض در تجمعی تحت عنوان ایلینوی را آزاد کنید شرکت کردند. برخی از آنها مسلح بودند و با فرماندار جی بی پریتزکر که خواستار تمدید تدابیر مربوط به در خانه نگه داشتن مردم شده، مخالفت کردند.،ایسنا

-

-

-

-

-

-

-

-

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 787

به "معترضان ضد قرنطینه آمریکا به خیابان ها ریختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان ضد قرنطینه آمریکا به خیابان ها ریختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید