تقاضای بالای آیفون 12 5G و سود قابل ملاحضه کوالکام

به گزارش هنجس بلاگ، اپل خانواده آیفون 12 را با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) رونمایی و روانه بازار کرد. اپل به منظور ارائه فناوری 5G از مودم های شرکت کوالکام موسوم به X55 بهره می گیرد و از قرار معلوم، تقاضای بی سابقه برای گوشی های آیفون 12 باعث شده کوالکام فصل اقتصادی درخشانی تجربه کند.

تقاضای بالای آیفون 12 5G و سود قابل ملاحضه کوالکام

به گزارش خبرنگاران و به نقل از زومیت، اگر اخبار چند وقت اخیر را دنبال نموده باشید، گفته می گردد فروش خانواده آیفون 12 در چرخه فروش بی سابقه قرار گرفته و از بعضی برآورد های صعودی نیز بهتر عمل نموده است. ازاین رو، کوالکام به عنوان تنها فراوریکننده مودم سلولار آیفون های یادشده، بیشترین بهره را به دست آورده و رتبه نخست شرکت های طراحی IC را ازآنِ خود نموده است. درحالی که گوشی های آیفون به دلیل همه گیری ویروس کرونا با تأخیر و در دو مرحله روانه بازار شدند، تراشه ساز مستقر در سن دیه گو با درآمد 4.96 میلیارد دلار در سه ماهه چهارم منتهی به دسامبر 2020 (آذر 1399) یکی از فصل های اقتصادی برترش را ثبت نموده است.

طبق تحقیقات انجمن آماری Trendforce، این رقم در مقایسه با سال گذشته 37.6 درصد افزایش را نشان می دهد. افزون براین، ترندفورس دلیل این امر را ورود به زنجیره تأمین اپل و تقاضای روزافزون شرکت ها برای استفاده از فناوری 5G بیان می نماید.

در سال 2017، اپل از کوالکام به جرم هزینه های صدور مجوز ثبت اختراع شکایت کرد؛ اقدامی که موجب تشدید مسائل حقوقی در سراسر دنیا شد و درنهایت در آوریل 2020، غول فناوری کوپرتینو با قرارداد 4.5 تا 4.7 میلیارد دلاری برای خرید مجوز کوالکام به توافق رسید. با توافق کوالکام و اپل، اینتل که خود را از رقابت عقب می دید، توسعه فناوری مودم 5G را متوقف کرد و خاتمه نمونه کارهای ثبت اختراع و بخش مودم های 5G خود را با بیش از 2،200 کارمند به قیمت یک میلیارد دلار به اپل فروخت.

قرارداد اپل و کوالکام توافقنامه ای شش ساله برای تهیه تراشه های مودم را شامل می گردد؛ اما گفته می گردد اپل روی تراشه های مودم اختصاصی اش کار می نماید. به گفته ی جانی سروجی، مدیر ارشد سخت افزار اپل، غول فناوری کوپرتینو فراوری مودم های سلولار به کاررفته در آیفون و آیپدها را شروع نموده است و احتمالا به زودی آن ها را جایگزین مودم های کوالکام در محصولات یادشده خواهد نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2381

به "تقاضای بالای آیفون 12 5G و سود قابل ملاحضه کوالکام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای بالای آیفون 12 5G و سود قابل ملاحضه کوالکام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید