تکلیف شاغلین واکسن نزده معین شد

به گزارش هنجس بلاگ، به گزاش خبرنگاران، چندماه پیش وزارت بهداشت خاطرنشان کرد با کارمندانی که واکسن نزنند برخورد قانونی انجام می گردد و حتی خبرهایی مبنی بر جریمه این افراد وجود داشت، اما تازه ترین تصمیم برای افرادی شاغلی که از زدن واکسن امتناع نموده اند چیست؟

تکلیف شاغلین واکسن نزده معین شد

به نقل از تسنیم، فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره نحوه نظارت بر کارکنان و شاغلین در قالب طرح مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی گفت: در طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها به صورت واضح اعلام شده است که کلیه کارکنان و شاغلینی که می خواهند بر سر کار خود حاضر شوند، باید واکسینه شده باشند یا اگر تمایل ندارند، باید هر 15 روز یکبار PCR منفی ارائه نمایند. حال اگر افراد از این شرایط امتناع کردند، بالاترین مقام مسئول آن کارمند در بخش دولتی می تواند به او اخطار دهد.

وی اضافه نمود: سازمان امور اداری و استخدامی پنج مرحله مجازاتی را ابلاغ نموده که از مرخصی بدون حقوق شروع می گردد تا انفصال خدمت که اکنون در حال انجام است. البته ادعا نمی کنم که به صورت 100 درصد اجرا می گردد، اما در حال شروع کار است. ضمن اینکه ناظر هر اداره معاونت توسعه و نیروی انسانی ماست و باید این کنترل ها را برای پرسنلش انجام دهد. این طرح بزرگ است و به تدریج در کل کشور گسترده می گردد.

فرهادی درخصوص تصمیم گیری درباره مدارس و به ویژه امتحانات حضوری و شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس، گفت: زمانی که طرح مدیریت هوشمند تصویب شد، قرار شد تا حد امکان از تعطیلی ها و دادن محدودیت های مختلف خودداری کنیم؛ چراکه داریم راستا را به سمت کنترل الکترونیک می بریم و مدارس هم یکی از همین جاهاست. عمده مشکل مدارس ما در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی، در رتبه اول مشکل تهویه در مدارس است و مشکل دوم در بعضی مدارس و بعضی استان ها مشکل فاصله گذاری اجتماعی و تراکم در کلاس ها را داریم.

وی اضافه نمود: در نقاط محروم و دورافتاده و منطقه ها روستایی مشکل تهویه و فاصله گذاری در مدارس را نداریم. زیرا تعداد دانش آموزان کم است. عمده مشکل ما در مدارس در شهرهای بزرگ از جمله تهران است. حدودا 50 تا 60 درصد در مدارس مشکل رعایت تهویه ها را داریم البته با آموزش و پرورش هماهنگی و همکاری نزدیک و جلسات متعدد داریم و تا حد امکان یاری می کنیم. در نهایت مشکل تعطیلی مدارس را نداریم، به طوری که مدارسی که نتوانند به صورت حضوری کلاس ها را برگزار نمایند باید به سمت برگزاری غیر حضوری و راستا الکترونیک بروند.

وی ادامه داد: در بعضی بخش ها همکارانمان در سطح دانشگاه های علوم پزشکی این موارد را به آموزش و پرورش اعلام کردند و در این شرایط آموزش و پرورش برگزاری کلاس های حضوری را متوقف نموده تا بتواند برطرف مشکل کند. کار ما برای مدارس به صورت منطقه ای و مدرسه محور است؛ یعنی نمی توان نسخه واحدی را برای تمام مدارس کشور صادر کرد، بلکه مدارسی که توانایی برگزاری حضوری کلاس ها را ندارند، الکترونیک می شوند. ضمن اینکه آموزش و پرورش هم دو فرم خوداظهاری تهیه نموده و اینها را خود مدیر مدرسه هم می تواند اعلام کند.

فرهادی تاکید نمود: بنابراین در مدارس در بحث تهویه مقداری مشکل داریم و در مدارس شلوغ و پرتراکم در کلانشهرها در فاصله گذاری اجتماعی مشکل داریم. بقیه شاخص های ما مانند استفاده از ماسک در دانش آموزان و اولیای مدارس و اولیای دانش آموزان، بالای 70 تا 80 درصد است.

وی درباره مقدار رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات نیز گفت: خوشبختانه در ادارات دولتی کمتر مشکل داریم. زیرا بخش دولتی تابع بخشنامه و اجبار است. واکسیناسیون در ادارات طبق گزارش سامانه امید، بالای 80 درصد بود. نگرانی ما در شرکت ها و موسسات بخش خصوصی است که اولاً به صورت دوره ای مجبوریم به این بخش سر بزنیم و دوماً بسیاری از این شرکت ها حریم داخلی خود را دارند. ما چند راه حل داریم؛ یکی بازرسی های دوره ای است ودیگری این است که شکایتی از پرسنلشان به ما اعلام گردد.

فرهادی گفت: از روز 21 آذر طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها شروع شده که در پنج فاز بوده که اکنون در فاز سوم آن قرار داریم. امیدواریم فاز چهار و پنج آن هم تا دو یا سه هفته آینده رو به اتمام رود و همه سامانه ها به هم متصل شده و نظارت ها انجام گردد. ما سامانه بازرسی خودمان را هم به سامانه سکوی امید وصل می کنیم تا بتوانیم نظارت هایمان را در اختیار قرار دهیم.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3633

به "تکلیف شاغلین واکسن نزده معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف شاغلین واکسن نزده معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید