جاذبه های گردشگری اتریش

به گزارش هنجس بلاگ، کشور اتریش یکی از برترین مقاصد گردشگری در میان تورهای اروپا است و سرزمینی بسیار سرسبز و خوش آب و هوا می باشد. مرکز اتریش شهر وین Vienna نام دارد که مهد موسیقی جهان و مرکز گردشگری تجاری اروپا MICE نیز محسوب می گردد. اتریش در منطقه معتدل اروپا واقع شده است که به علت وجود کوه های آلپ، آب وهوای آن کوهستانی می باشد. با این تفاسیر می توانیم کشور اتریش را یک مقصد ایده آل برای هر فصل سال بدانیم. با خبرنگاران همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری معروف اتریش آشنا شویم.

جاذبه های گردشگری اتریش

تماشای های اتریش

کوهستان برفی آلپ و دشت های سرسبز منتهی به رود دانوب به خوبی وسعت طبیعت اتریش را توصیف می نماید. در سرزمین های کوهستانی اتریش زمستان های طولانی با بارش های فراوان برف وجود دارد؛ به همین علت بسیاری از علاقه مندان به ورزش های زمستانی به اتریش سفر می نمایند تا از پیست های اسکی و مسابقات ورزشی در زمستان استفاده نمایند. رود دانوب معروف ترین رودخانه اتریش است که از شهر وین عبور می نماید و محلی مناسب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته بسیاری از مردم کشور اتریش و شهرهای حاشیه رود دانوب می باشد. در این مقاله مکان های تماشای و تفریحی اتریش برایتان معرفی می کنیم تا قبل از خرید تور اروپا و سفر به اتریش با معروف ترین مکان های توریستی این کشور اروپایی آشنا شوید.

قصر هُفبورگ اتریش

در شهر وین مجموعه کاخ سلطنتی با 2600 اتاق، 18 ساختمان و 19 حیاط وجود دارد که یکی از زیباترین قصرهای اتریش محسوب می گردد. در گذشته تمام این قصر باشکوه مورد استفاده خاندان سلطنتی هابسبورگ Habsburg بود ولی امروز رئیس جمهور اتریش در قسمتی از قصر به عنوان دفتر کار و دیدار رسمی استفاده می نمایند. خوب است بدانید که با وجود حضور بخشی از مقامات دولتی در قصر هُفبورگ، جهانگردان می توانند از بیشتر قسمت های کاخ تماشا نمایند. از مهمترین ویژگی های قصر هفبورگ (هافبورگ) می توانیم به معماری زیبای آن اشاره کنیم. تنوع معماری و به ویژه معماری های اروپایی در جای جای این قصرها دیده می گردد و نوع معماری هر کاخ با کاخ های دیگر فرق دارد.

سبک معماری روکو، باروک، بارکو، کلاسیک و مدرن اروپا در ساخت بخش های مختلف کاخ استفاده شده است. علت تفاوت در سبک معماری بخش های مختلف کاخ را می توان ناشی از تنوع طلبی و حس استقلال پادشاهان از یکدیگر دانست که در خاندان هابسبورگ موج می زد. خوب است بدانید که هر شاه با به قدرت رسیدن، کاخی را به سلیقه خود در مجموعه هفبورگ بنا می کرد و بدین گونه اقتدار و ثروت خود را به نمایش می گذاشت. این کاخ از حدود 700 سال قبل تا به امروز محل حکومتی مقامات اتریش بوده است. از سال 1428 تا 1583 و از سال 1612 تا 1806 این کاخ، محل سلطنت امپراتوری روم بود و از سال 1918 به بعد حکومت رسمی و پادشاهی امپراتور اتریش ایجاد شده و در این مکان مستقر شد. از معروف ترین بخش های مجموعه کاخ های هوفبورگ کلکسیون آلات موسیقی سنتی می باشد که در کاخ تازه احداث شده است. در این موزه مجموعه ای از قطعات منحصربه فرد موسیقی از دوره رنسانس مانند کلاویکوردهای قدیمی، میز پیانوی متعلق به جوزف هایدن، پیانوی بزرگ تقدیم شده به بتهوون و یک پیانوی اتریشی نگهداری می گردد.

آدرس قصر هفبورگ

اتریش، وین، Michaelerkuppel

کاخ شون برون اتریش

یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی اتریش کاخ شون برون Schönbrunn Palace می باشد که با درخواست همسر امپراتور فردیناند دوم ملقب به آراگون در سال 1642 بنا شد. دیوارهای شون برون با سطوحی سفید رنگ و طلاکوب پوشیده شده است و تمام اتاق ها تزئینات فوق العاده چشم نواز به سبک معماری روکو دارند. این کاخ بیش از 1441 اتاق دارد که جهانگردان فقط می توانند از 45 اتاق آن بازدید نمایند. تالارهای خصوصی ملکه سیسی، سالن آرایش ملکه، اتاق ماریه آنتونیه Marie Antoinette، باغ شاهزاده پریوی Privy و نارنجستان مهمترین بخش های کاخ شون برون دارند. خوب است بدانید بسیاری از اتفاقات مهم و سرنوشت ساز کشور اتریش در کاخ شون برون رخ داده است. مهم ترین ویژگی کاخ بزرگ شون برون ساده بودن بخش هایی از کاخ است که مربوط به خاندان سلطنتی می باشد. یکی از زیباترین اشیای موجود در کاخ شون برون، لوسترهای بسیار بزرگ کاخ می باشد که در تالارها و اتاق های مختلف نصب شده اند. خوب است بدانید که در تالار اصلی کاخ شون برون آنچه بیشتر از همه توجه شما را به خود جلب می نماید، معماری ایرانی و هندی به همراه صنایع دستی این دو کشور می باشد. شما عزیزان می توانید از ساعت 8:00 تا 17:00 از کاخ تماشا کنید.

آدرس کاخ شون برون

اتریش، وین، Schönbrunner

موزه تاریخ و هنر وین

موزه تاریخ هنر وین Art History Museum در کاخ زیبایی ساخته شده است، این ساختمان به شکل مستطیل می باشد و ارتفاع گنبد هشت ضلعی آن به 60 متر می رسد. دیوارهای داخل کاخ ها نیز با طلا، سنگ های مرمر، گچ و نقاشی های زیبا تزئین شده است. این موزه در سال 1891 میلادی به وسیله امپراتور فرانتس ژوزف مَن بنا شد و کلکسیونی از آثار هنری، نقاشی های اهدایی و اشیای تاریخی به غنیمت گرفته شده در موزه نگهداری می گردد. موزه تاریخ وین را می توان از بهترین نمونه های موزه هنرهای تزئینی و معماری در جهان دانست. خوب است بدانید که بیشتر اشیای گردآوری شده در موزه مربوط به دودمان هابسبورگ است که در آنها آثاری همانند مجموعه های پرتره و زره فردیناند تیرول، مجموعه های رودلف دوم و مجموعه نقاشی لئوپولد ویلهلم قرار دارند. از جمله آثار این موزه، برج بابل و شکارچیان در برف (اثر پیتر بروگل) و هنر نقاشی (اثر یوهانس فرمیر) هستند. بهترین ساعت بازدید از موزه ساعت 10:00 صبح تا 18:00 بعد از ظهر می باشد.

آدرس موزه تاریخ و هنر وین

اتریش، وین، رینگ استراب،بلوار ماریا ترزا

کلیسای جامع سنت استفان اتریش

کلیسای جامع سنت استفان St. Stephens Cathedral ون اتریش را می توانیم با کلیسای جامع شهر میلان ایتالیا مقایسه کنیم. هر دو جزو مهمترین کلیسای مسیحیت در اروپا هستند و از جاذبه های جهانگردی کشورشان محسوب می شوند. این کلیسای باشکوه بر روی ویرانه های دو کلیسای خیلی قدیمی تر به دستور شاه رودولف چهارم Rudolf IV ساخته شد. خوب است بدانید که تمام نمای بیرونی ساختمان کلیسای جامع سنت استفان از بیرون سفید رنگ بود که در سال های اخیر به علت آلودگی هوا رنگ نمای کلیسا از سفید به طوسی تغییر کرد. سقف کلیسا نیز با طرح های زیبای کاشی کاری و با طرحی که نماد امپراتوری وین می باشد، پوشیده شده است. برای سقف کلیسا 25000 کاشی به صورت طراحی زیگ زاگی نصب شده اند. کلیسا سنت اشتفان مستطیل شکل است و حدود 107 متر طول و 34 متر عرض دارد و بلندترین مناره کلیسا 136 متر می باشد. همانطور که می دانید سبک معماری کلیسای سنت استفان رومانسک می باشد که یکی از سبک های معماری اروپایی در قرن 11و 12 میلادی محسوب می گردد. از مهمترین ویژگی های سبک معماری رومانسک می توان به ستون های کلفت و بلند، بناهای چهارگوش و تیز اشاره نمود که در تزئینات آن از پیکر تراشی، سنگ تراشی و عناصر باستانی تمدن هایی مانند ایران و بین النهرین استفاده می گردد.

آدرس کلیسای سنت استفان

اتریش، وین، میدان اشتفان

قصر بلودر وین

کاخ بلودر وین Belvedere Palace یکی از کاخ های معروف نمونه های به جای مانده از سبک معماری باروک در جهان می باشد که شامل 2 بخش بالایی و پایینی، اصطبل شاهی، حیاط بزرگ، باغ و محوطه سبز کاخ، آبنمای پلکانی است. قصر یا کاخ بلودر در اوایل قرن 17 به وسیله شاهزاده یجین ساویو Prince Eugene of Savoy ساخته شد که در حال حاضر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در بخش فوقانی کاخ، مجموعه ای از نقاشی های زیبا از نقاش های معروف مانند اسکار کوکوشکا Kokpschka، گوستاو کلیمنت Klimt و اگون شیله Schienle وجود دارد. در طبقات پایین کاخ نیز آثار هنری متعددی از قرون وسطی تا تاریخ معاصر اتریش را در خود نگه می دارد. قسمت بیرونی کاخ هم شامل فضای سبز و اسطبل اسب ها است. یکی از بهترین و مدرن ترین قسمت های قصر بلودر، ساختمان بولدر 21 (Belvedere 21) می باشد که در آن آثار هنری مدرن، فیلم، موسیقی و معماری مدرن وین نگهداری می گردد. شما عزیزان می توانید از ساعت 9:00 صبح تا 18:00 از قصر بلودر تماشا کنید.

آدرس قصر بلودر اتریش

اتریش، وین، منطقه پرنس یوجین

پارک پراتر وین

یکی از شادترین و مفرح ترین نوع تفریحاتی که در شهرهای مهم جهان وجود دارند، شهربازی ها و پارک های موضوعی هستند. پارک پراتر Prater در محله لئوپولدشتات قرار گرفته است. در این پارک انواع تفریح و بازی های مختلف مانند چرخ و فلک، بازی های تمرکزی، تونل وحشت، ماشین برقی و خیلی بازی های دیگر وجود دارد. در این شهربازی کیوسک های رنگانگی وجود دارد که تنقلات و میان وعده می فروشند تا بازتماشامایندگان بتوانند مواد غذایی و خوراکی مورد علاقه شان را خریداری نمایند. برای آگاهی از قیمت بخش های مختلف شهربازی پراتر پیشنهاد می کنیم به سایت رسمی آن به آدرس www.praterwien.com مراجعه کنید. خوب است بدانید که قسمتی از پارک در گذشته مخصوص شکار خاندان سلطنتی (امپراطور جوزف دوم در سال 1766) بوده و اکنون در اختیار بازتماشامایندگان قرار گرفته است. این بخش از پارک پراتر آرام تر است و به طور معمول شهروندان وین برای قدم زدن، حمام آفتاب، دوچرخه سواری، اسکیت سواری و پیک نیک های خانوادگی از آن استفاده می نمایند.

آدرس پارک پراتر

اتریش، وین، لئوپولداشتات، خیابان 21

موزه هنر آلبرتینا اتریش

موزه هنر آلبرتینا Albertina Art Museum در سال 1768 به وسیله داماد ماریا ترزا ساخته شده است. این موزه چهار طبقه دارد که در پشت سالن اُپرا قرار گرفته است. در این موزه زیبا بیش از 150 هزار اثر هنری به نمایش گذاشته شده است که 130 اثر هنری دیگر هم از موزه اُرسی پاریس به صورت امانت در موزه آلبرتینا نگهداری می گردد. مجسمه و پیکره ها، نقاشی و هنر، نقاشی و مجسمه، عکاسی و معماری از بخش های اصلی موزه هنر آلبرتینا می باشد. خوب است بدانید که ساختمان فعلی موزه در گذشته برای اقامت میهمانان خاندان هابسبورگ Habsburg استفاده می شد. در بخشی از طبقات ساختمان موزه نمایشگاه های کوتاه مدت و موقتی برگزار می گردد که برنامه آنها بر روی سایت موزه قرار می گیرد تا علاقه مندان برای حضور در نمایشگاه برنامه ریزی نمایند؛ بعلاوه این امکان برای جهانگردان، دانشجویان و گروه های بازتماشامایندگان وجود دارد که بتوانند بخش های مختلف موزه را رزرو نمایند تا لیدر تخصصی موزه توضیحات کامل را به جهانگردان ارائه دهد. شما عزیزان می توانید از ساعت 10:00 صبح تا 18:00 از موزه هنر آلبرتینا تماشا کنید.

آدرس موزه آلبرتینا

اتریش، وین، میدان آلبرتینا

آبشار کریمل اتریش

آبشار کریمل Krimml Ache در نزدیکی دهکده خوش آب و هوای به همین نام یعنی کریمل Krimml قرار گرفته است که با 380 متر ارتفاع بزرگ ترین آبشار شهر وین و کشور اتریش محسوب می گردد. آبشار کریمل خود از سه آبشار تشکیل شده است که منشا آن یک یخچال طبیعتی در کوه های آلپ بخش وین می باشد. از آنجا که آبشار کریمل در پارک ملی Hohe Tauern قرار گرفته است بیشتر جهانگردان ترجیح می دهند مسیر رفتن به آبشار را پیاده طی نمایند تا از طبیعت بکر اطراف آن لذت ببرند. خوب است بدانید که آبشار کریمل یکی از مهمترین مقاصد طبیعتگردی اتریش می باشد که توجه عکاسان را نیز به خود جلب نموده است. در فصل های مختلف آژانس های مسافرتی و موسسات جهانگردی اتریش تورهای کوهنوردی، جنگل نوردی و قله پیمایی را به جهانگردان را ارائه می نمایند. برای رفاه جهانگردان و کوهنوردان نیز امکانات مختلفی مانند مرکز درمانی کوهستانی، کمپ اقامتی و رستوران ساخته شده است.

آدرس آبشار کریمل

اتریش، زالتسبورگ، Pinzgau

شهر کلوسترنویبورگ اتریش

شهر کلوسترنویبورگ Klosterneuburg در استان نیدراسترایش قرار گرفته است و جزو منطقه ها مهم و استراتژیک اتریش محسوب می گردد. در این استان نیروگاه هسته ای تسونتن دورف قرار گرفته است که از منطقه ها توریستی کشور اتریش نیز محسوب می گردد. شهر کلوسترنویبورگ محل دفن لئوپولد سوم (Leopold III) می باشد که در قرن دوازدهم ساخته شد. خوب است بدانید که لئوپولد اول، دوم و سوم از پادشاهی پلژیک- اتریش بودند. بیشتر بناهای شهر کلوسترنویبورگ به سبک باروک ساخته شده اند که در قرن هفدهم رواج داشت. لئوپولد سوم در صومعه شهر دفن شده است که از نظر معماری بسیار اهمیت دارد. محراب وردون (Verdun) از بهترین نمونه های لعاب کاری در معماری کلیسا می باشد که در تزئین آن بخش هایی از کتاب مقدس انجیل به تصویر کشیده شده است. از دیگر جاذبه های جهانگردی شهر کلوسترنویبورگ می توانیم به قلعه (Kreuzenstein)، رود نیو دانوب یا دانوب تازه (New Danube)، موزه گوگینگ (Museum Gugging) و منطقه طبیعتگردی بیسامبرگ (Bisamberg) اشاره کنیم.

موقعیت شهر کلوسترنویبورگ

اتریش، استان نیدراسترایش

غارهای آیزریسنولت اتریش

در سمت غربی کوه تنینگبِرج Tennengebirge از بخش های رشته کوه آلپ، چندین غار بزرگ یخی وجود دارد که به آنها لقب غول های یخی جهان (World of the Ice Giants) را داده اند. این غارها بر اثر عبور رودخانه از زیر زمینی پدید آمده اند که به علت دمای هوای بسیار پایین به یخ تبدیل می شوند. مساحت غارهای یخی آیزریسنولت Eisriesenwelt حدود 30 هزار مترمربع می باشد. در این مجموعه دیوارها و تالارهای بزرگ یخی در کنار قندیل های یخی مانند یک قصر رویایی از جنس یخ هستند. زیباترین تالارهای این مجموعه هایمر یا هیمیر Hymir می باشد که اشکال یخی زیبا و جذابی دارد. این غار در سال 1879 میلادی کشف شد و در سال 1920 امکان بازدید از قسمت های مختلف غار برای جهانگردان فراهم شد. خوب است بدانید که غارهای یخی اتریش بیش از 1000 متر عمق و 42 کیلومتر طول دارد و سالانه بیش از 200 هزار جهانگرد، غارنورد و محقق از این منطقه تماشا می نمایند.

موقعیت جغرافیایی غارهای یخی اتریش

استان ورفن Werfen 40، کیلومتری جنوب زالتسبورگ

سخن خبرنگاران

در این مطلب ده مکان جهانگردی معروف کشور اتریش خدمت شما عزیزان معرفی گردید تا اگر قصد خرید تور اروپا و سفر به کشور اتریش یا شهر وین را دارید، بتوانید با برنامه ریزی مناسب از مشهورترین جاهای تماشای اتریش تماشا کنید. البته همانطور که می دانید جاذبه های جهانگردی اتریش به این 10 مورد خلاصه نمی گردد و ممکن شما عزیزان مکان توریستی دیگری از اتریش بشناسید.

آیا تا به حال به اتریش سفر نموده اید؟

کدام جاذبه جهانگردی اتریش بیشتر دوست دارید؟ چرا؟

منبع: فاینداتور
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3864

به "جاذبه های گردشگری اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید