جزئیات جدید از خودکشی دردناک عمران روشنی مقدم

به گزارش هنجس بلاگ، با گذشت چهار روز از خودکشی دردناک عمران روشنی مقدم واکنش به این حادثه غم انگیز همچنان ادامه دارد. این کارگر نفتی در هویزه به دلیل مسائل اقتصادی خودش را حلق آویز کرد. در پی وقوع این ماجرا وزیر نفت دستور رسیدگی فوری به این حادثه را صادر کرد.

جزئیات جدید از خودکشی دردناک عمران روشنی مقدم

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ترک اصل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش شهروند، بیژن زنگنه در نامه ای خطاب به یکی از مشاورانش نوشت یا آنالیز میدانی دلایل خودکشی این کارگر تعیین گردد. این درحالی است گفته می گردد تأخیر های زیاد کارفرما در پرداخت حقوق باعث شده است او دست به چنین اقدامی بزند.

دوستان و همکاران عمران اوضاع نابسامان اقتصادی و شرایط بد دستمزدی را دلیل خودکشی او می دانند و معتقدند اگر مسائل اقتصادی او از سوی شرکت حل شده بود، همکارشان الان زنده بود. آن ها می گویند شرکتی که پنج سال است برای آن کار می نمایند، حتی حاضر نشده است 500 هزار تومان مساعده به عمران بدهد تا از پس مخارج زندگی اش در این روز های سخت بربیاید.

این کارگر سی وچهار ساله همراه زن و دو فرزندش در حوالی هویزه در خانه ای اجاره ای زندگی می کرد. اما در مقابل مسئولان این شرکت می گویند که تنها حقوق اردیبهشت ماه این کارگر را پرداخت ننموده اند و دلیل آن هم شرایط سخت ارسال نفت و محصولات آن به کشور های شرقی به دلیل شیوع کرونا بوده است. مدیرعامل شرکت پیمانکاری نظم آفرینان ایمان، همان شرکتی که عمران در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدش دست به خودکشی زد هم در تبادل نظر با رسانه ها به موضوع اعتیاد این کارگر جان باخته اشاره می نماید و مدعی است با وجود مسئله ای که این کارگر داشت، پس از ترک موادمخدر و منفی شدن تست اعتیادش دوباره در این مجموعه مشغول به کار شده است.

پس از خاتمه شیفت اداری، عمران خودش را حلق آویز کرد. پرسنل شرکت نظم آفرینان ایمان می گویند یکی از نگهبان ها پیکر بی جان او را حدود ساعت 3 صبح چهارشنبه پیدا کرد و بلافاصله با اورژانس تماس گرفت. معاینات نیرو های اورژانس مرگ این کارگر را در همان لحظات اول تأیید کرد. یکی از کارگران شرکت نظم آفرینان ایمان که دوست و همکار عمران است و نمی خواهد نامش فاش گردد، به شهروند گفت که عمران نگهبان بود. او مسائل اقتصادی زیادی داشت، حتی در مخارج معمولی زندگی هم می لنگید.

او برای خورد و خوراک زن و دو بچه اش 500 هزار تومان مساعده می خواست، اما با درخواستش موافقت نشد و به همین دلیل به زندگی اش خاتمه داد: اینجا همه فقیرند، مردم هویزه، سوسنگرد و شهر ها و روستا های منطقه، اوضاع اقتصادی بدی دارند. در این شرایط وقتی چند هفته ای دستمزد ها عقب می افتد، واقعا برای نان شب هم محتاج می شویم. این کارگر باسابقه، اما حرف های دیگری هم دارد: قراردادی که سال جاری از طرف این پیمانکار با پرسنل این مجموعه منعقد شده، غیرقانونی است، به همین دلیل همه پرسنل این مجموعه در اعتراض به این شرایط که تعدادشان به 400نفر می رسد، از امضای قرارداد خودداری کردند، اما درنهایت در اواسط خردادماه مجبور به پذیرش این شرایط شدیم..

اما ارسلان غمگین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان می گوید که این حادثه ارتباطی با حقوق معوقه و پرداخت نشدن دستمزد پرسنل این میدان نفتی ندارد. او می گوید براساس اظهارات و مدارک ارایه شده توسط نماینده موسسه، حقوق و مزایای عمران روشنی مقدم تا خاتمه اسفند 98 پرداخت شده است. اما از تاریخ دوازدهم اردیبهشت ماه تا زمان فوتش هیچ دریافتی از این شرکت نداشته است.

اینکه چرا این کارگر از اواسط دومین ماه سال جدید در این مجموعه مشغول به کار شده، پرسشی است که غمگین این گونه به آن پاسخ می دهد: این کارگر از تاریخ یازدهم فروردین ماه سال 95 در شرکت نظم آفرینان ایمان مشغول به کار شد، تا خاتمه سال گذشته هم همه مطالبات قانونی اش را دریافت کرد و مجددا پس از غیبتی که از ابتدای سال داشت، از تاریخ دوازدهم اردیبهشت ماه در این مجموعه مشغول به کار شد.

او در شرح قرارداد که به گفته بعضی پرسنل این مجموعه به طور غیرقانونی تنظیم شده بود، گفت: وقتی شکایت کارگران این مجموعه به دست ما رسید، جلسه ویژه ای برگزار گردید و درنهایت قرارداد از طرف شرکت پیمانکاری اصلاح شد. البته عده ای از پرسنل این مجموعه آن موقع به شرایط آن قرارداد اعتراض داشتند، اما در آنالیز هایی که صورت گرفت، تعیین شد که مرحوم روشنی مقدم حتی در میان کارگران معترض نبوده است.

ظاهرا عمران از اواسط فروردین ماه به درخواست خانواده اش و با هماهنگی مسئولان شرکت مرخصی استعلاجی گرفته بود تا مشکل اعتیادش را درمان کند. او پس از حدود یک ماه دوباره به محل کارش بازگشت و آن طور که حجازی مدیرعامل شرکت نظم آفرینان ایمان می گوید، در همان روز نخست هم با او قرارداد بسته می گردد: ما فقط حقوق اردیبهشت ماه این کارگر را پرداخت نکردیم. البته دستمزد همه پرسنل با همین تأخیر روبرو شد. در این مدت ما با فروش ابزار و ادوات مختلف سعی کردیم به هر نحوی مطالبات پرسنل را پرداخت کنیم. این کارگر به ما درخواست مساعده نداده بود، به تعدادی از پرسنلی که درخواست کتبی نموده بودند، مساعده پرداخت شده است، اگر او هم چنین درخواستی ارایه می داد، قطعا مبلغ مورد نیازش را می دادیم.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 799

به "جزئیات جدید از خودکشی دردناک عمران روشنی مقدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدید از خودکشی دردناک عمران روشنی مقدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید