خانه هایِ ارزان این منطقه پایتخت خریدار ندارد

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران : املاک منطقه 12 که در محدوده مرکزی و بافت قدیمی تهران قرار دارند کم مشتری هستند و آنالیز ها نشان می دهد در چند ماه گذشته این منطقه کم ترین میزان رشد قیمت را داشته است .

خانه هایِ ارزان این منطقه پایتخت خریدار ندارد

به گزارش خبرنگاران، منطقه 12 در لیست 5 محله کم معامله تهران قرار گرفته است. ماه گذشته (مهرماه) تنها 201 معامله مسکن در این منطقه ثبت شده است ،این درحالی است که میانگین قیمتی املاک فروش رفته در این منطقه در مهر ماه سال جاری 14 میلیون 508 هزار تومان بوده که نسبت به متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی در تهران که 26 میلیون و 720 هزار تومان در این ماه بوده ،قیمت پایینی است و از مناطق ارزان تهران محسوب می گردد .

تفاوت قیمت در محله کم معامله پایتخت

همچنین این منطقه کمترین میزان رشد قیمت (3 درصد) را در مهر ماه تجربه نموده است . هرچند تفاوت قیمت در محلات این منطقه بسیار قابل توجه است و می توان آپارتمان هایی در این منطقه پیدا کرد که در آبان ماه متری 6 میلیون تومان معامله شده اند .

واسطه گران ملکی درباره ویژگی های بعضی از محلات این منطقه می گویند؛ تغییر قیمت در محله های با آسیب اجتماعی بالا می تواند ضربه گیر رشد متوسط قیمت مسکن در هر محله ای باشد زیرا در این محله تمایل به خرید ملک است و بیشتر خرید و فروش ها بین افراد ساکن همان محدوده است. این ویژگی سبب می گردد میانگین قیمت بعضی مناطق فاصله زیادی از متوسط رشد قیمت در تهران داشته باشد.

در چند ماه گذشته بیشترین فراوانی معاملات اجرا شده در دامنه قیمتی 16 تا 18 میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا بوده و منطقه 12 بیشتر معاملاتش در همین دامنه قیمتی قرار می گیرد .

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران در سه هفته نخست آبان ماه تنها 110 معامله قطعی در این منطقه به ثبت رسیده است . یکی از دلایل تعداد پایین خرید و فروش مسکن در این منطقه را می توان، تعداد پایین فایل مسکونی در منطقه 12 دانست .

خرید خانه در منطقه 12 تهران سخت است چون...

خرید خانه در منطقه 12 با توجه به قدیمی بودن و کلنگی بودن بیشتر موارد فروشی سخت به نظر میرسد اما با کمی تحقیق و جستجو میتوان خانه مناسب را پیدا کرد.

دروازه شمیران، ایران ، بهارستان، فردوسی، آبشار، امام زاده یحیی، پامنار، سنگلج، قیام، کوثر، هرندی (مولوی) و تختی (مختاری) در این منطقه قرار دارند.

همچنین مقایسه فایل های پیشنهادی فروش آپارتمان در سایت های املاک در این منطقه با قیمت های فروش رفته قطعی تفاوت معنا داری دارد. املاک پیشنهادی از متری 11 میلیون تومان آغاز می گردد و تا متری 32 میلیون تومان نیز به چشم می خورد اما قیمت های معامله شده از متری6 میلیون تومان تا متری 25 میلیون تومان است.

به طور مثال آپارتمانی 90متری در خیابان 17 شهریور جنوبی که 17 سال قدمت دارد متری 30 میلیون و 500هزار تومان برای فروش گذاشته شده است .

در میدان شهدا نیز آپارتمانی 77 متری که 11 سال از عمر بنای آن می گذرد متری 28 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است . در محله راهنمایی هم آپارتمانی با عمر بنای 15 سال ،متری 32 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است .

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2169

به "خانه هایِ ارزان این منطقه پایتخت خریدار ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه هایِ ارزان این منطقه پایتخت خریدار ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید