درباره خرید و فروش خانه در ملایر بدانیم

به گزارش هنجس بلاگ، صاحب خانه شدن برای اولین بار، همراه با استرس ها و تنش های خاصی است. به همین منظور قبل از خرید خانه نکاتی را باید در نظر بگیریم. در مرحله اول این نکته مهم است که در کدام شهر و کدام منطقه اقدام به خرید و فروش میکنیم. امروزه یکی از شهرهایی که برای زندگی مورد توجه قرار گرفته است، ملایر است.

درباره خرید و فروش خانه در ملایر بدانیم

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ملایر بعد از همدان عظیمترین شهرستان استان همدان است. این استان فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در 4 بخش صنعت، گردشگری، کشاورزی و راه و ساختمان را دارد.

در این مقاله به منظور یاری به شما برای تصمیم گیری آسان، هدایت ها و نکات مفیدی را برای خرید و فروش خانه در ملایر ارائه نموده ایم. سر فصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

  • معرفی شهر ملایر و اهمیت آن
  • نکات مهم برای خرید و فروش خانه در ملایر
  • آشنایی با محله ها و قیمت های خرید و فروش خانه در ملایر

معرفی شهر ملایر و اهمیت های آن

ملایر پس از شهرستان همدان عظیمترین شهرستان استان همدان است. وسعت این شهرستان 60 کیلو متر مربع است که شامل 5 شهر ملایر، زنگنه، ازندریان، سامن، جوکار بر اساس تقسیمات کشوری است. از 4 بخش مرکزی، جوکار، سامن، زند تشکیل شده است. و شامل 15 دهستان و 255 می گردد.

با توجه به مطالعات تاریخی گفته شده است که ملایر در دوره قاجاریه و با اهتمام شاهزادگان قاجار بنا شده و توسعه یافته است. شهرستان ملایر از شمال به همدان، از مشرق به اراک، از جنوب به بروجرد و از طرف غرب به شهرستان تویسرکان و نهاوند محدود می گردد.

فاصله این شهرستان تا همدان 86 کیلومتر و از تهران 390 کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا 1780 متر است. آب و هوای ملایر در مرز معتدل کوهستانی و آب و هوای نیمه بیابانی ایران است که شامل خصوصیات هر دو نوع آب و هوا می گردد. از نظر آب و هوایی در مرز آب وهوای معتدل کوهستانی و آب و هوای نیمه بیابانی ایران قرارگرفته و خصوصیات هر دو نوع آب و هوا را داراست و متوسط بارندگی سالیانه آن به 2/242 میلیمتر می رسد.

در سال 1395جمعیت این شهرستان 288٬685 بوده است. در صورتی که در سرشماری سال 1385جمعیت این شهرستان 285٬272اعلام شده بود. جمعیت شهرستان ملایر به طور فصلی است. یعنی در اواخر تابستان و اوایل بهار جمعیت این شهرستان رشد نموده و افزایش پیدا می نماید و مهاجرت به این شهرستان به طور چشمگیری زیاد می گردد.

% 80 جمعیت شهرستان ملایر فارس، %10 آن ها لر و لک، %5 ترک و %5سایرین هستند. همدان به عنوان شاهراه ارتباطی در راستا ارتباطی بازار تهران، کرج، قزوین، ساوه و جاده ترانزیتی اروپا واقع شده است. سرمایه گذاری در استان همدان در 4 حوزه صنعت، گردشگری، کشاورزی و راه و ساختمان انجام می گردد.

28 نوع ماده معدنی از جمله یاقوت آبی در این استان شناسایی شده است.

استان همدان دارای ذخایرهای معدنی غنی در کشور است. در سال 96 بیش از 1.7 میلیارد تن ماده معدنی از معادن آن استخراج شد. ملایر دومین شهر مرکز صنعتی در استان همدان است. بهتر است بدانید که اشتغال بیشتر جمعیت شهرستان ملایر کشاورزی است. نوع کشت این منطقه دیمی و آبی بوده که انواع محصولات را فراوری میکند. محصولات کشاورزی نظیر: گندم، جو، انگور، بادام، گردو، زردآلو، سیب و … که به صورت تازه و خشکبار صادر می شوند.

کشمش ملایر صادرات داخلی و نیز خارجی دارد. دام داری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و به صورت پرورش گاو، گوساله و گوسفند انجام می پذیرد. فراورده های دامی از صادرات مهم این شهرستان محسوب می شوند. صنایع دستی از دیگر فعالیت های خاص مالی مردم ملایر است و قالی بافی و فرش های جوزان و حسین آباد آن معروف هستند.

منبت کاری نیز در برخی از روستاهای این شهرستان رواج دارد. آثاری مانند مبل، میز و جایگاه از صادرات مهم ملایر به حساب می آیند. شاید برایتان جالب باشد که زنبورداری و پرورش عسل نیز در این شهرستان رواج دارد.

از آثار باستانی و مکان های گردشگری شهرستان ملایر می توان به موارد زیر اشاره نمود: آتشکده باستانی نوشیجان، تالاب آق گل، زیستگاه حیات وحش لشگردر، دریاچه مصنوعی و مجتمع سیاحتی کوثر، یخچال میرفتاح و بوستان سیفیه و برج سامن.

این نکته قابل تامل است که این شرایط جغرافیایی، شغلی و تفریحی باعث جذب مهاجر و همچنین سرمایه گذاری می گردد. این ویژگی ها می توانند باعث اهمیت هدایت در تصمیم گیری برای خرید و فروش خانه در ملایر شوند.

استان همدان رتبه اول مشارکت مالی کشور در سال 1397 را دارا است.

استان همدان رتبه اول جذب تسهیلات اشتغال روستایی را دارد.

استان همدان رتبه دوم اقامت گردشگری در کشور را دارد.

در سال 1395 مقامات استان همدان اعلام کردند که استان همدان، جزو 9 استان کشور که نرخ بیکاری تک رقمی

دارند است و همچنین به عنوان ششمین استان کشور در کاهش نرخ بیکاری انتخاب شده است.

نکات مهم برای خرید و فروش خانه در ملایر

قدم اول برای خرید خانه در نظر دریافت مقدار سرمایه شما است که بتوانید با توجه به پول خود مناسب ترین خانه را برای خود تهیه کنید. در هنگام خرید خانه در ملایر چندین گزینه وجود دارد. مثلا یک خانه سنتی تک واحده، یک تک واحدی در آپارتمان، یا یک واحد در ساختمان با 2 الی 4 واحد و یا یک مجتمع مسکونی عظیم. هر کدام از این گزینه ها معایب و مزایای خودش را دارد. بسته به هدف، سلیقه و پولتان می توانید تصمیم بگیرید که کدام گزینه برای شما بهترین است و گزینه های دیگر را به اختیار یا اجبار حذف کنید.

ممکن است این خرید یکی از عظیمترین خریدهای زندگی شما باشد. یک لیست تهیه کنید و معیارهای خود را نظیر محل مورد نظر، متراژ خانه، نوع مصالح، نما، کف پوش، طرح حمام و آشپزخانه و جزئیات دیگر را یادداشت کنید. همچنین دسترسی به بازار و ایستگاهای حمل ونقل عمومی را نیز مورد توجه خود قرار دهید.

برای خرید و یا فروش خانه خود می توانید از املاکی های شهرستان ملایر یاری بگیرید. با مراجعه و پرسش از املاکی ها، خانه ی مورد احتیاج خود را با توجه به هزینه ای که برای آن در نظر دارید، پیدا کنید. نباید فراموش کنید که به یک بنگاه بسنده نکنید و از املاکی های مختلف پرس و جو کنید و همچنین می توانید از مطالب اینترنت نیز بهره ببرید.

خانه را قبل از خرید به خوبی بازرسی کنید و محله و همسایگان را بشناسید. به طور کامل از فرهنگ و آداب آن منطقه با خبر شوید.

در مرحله نهایی برای خرید و یا فروش خانه، توجه به اسناد اهمیت ویژه ای دارد. اطمینان از مالکیت فروشنده و خریدار، تطبیق مشخصات، کد رهگیری، شرط فسخ و دیگر نکات را رعایت کنید. می توانید از قبل در ارتباط با این مراحل اداری مشورت کنید تا به هیچ مسئله ای برخورد نکنید.

آشنایی با محله ها و قیمت های خرید و فروش خانه در ملایر

اگر به دنبال خانه های لوکس با قیمت های بالاتر حدود متری 3 میلیون تومان به بالا هستید می توانید در مناطق بالاشهر نظیر خیابان خلبان، پارک صیفی، خیابان سعدی و خیابان قائم مقام و … دنبال مورد مناسب خود باشید.

اگر دنبال خانه مناسب در مناطق وسط شهر هستید می توانید از واحدهای شهرک مهر بهره ببرید. به طور معمول زیر متری 3 میلیون تومان هستند.بستگی به تعداد واحدها و طبقات دارند.

همچنین منطقه دولت آباد منطقه قدیمی ملایر است که نام قبل ملایر دولت آباد بوده است که قیمت های مناسب تری دارد.

منبع: هومینگ
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 694

به "درباره خرید و فروش خانه در ملایر بدانیم" امتیاز دهید

16 کاربر به "درباره خرید و فروش خانه در ملایر بدانیم" امتیاز داده اند | 3.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره خرید و فروش خانه در ملایر بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید