خبرنگاران جمع آوری حدود 300 معتاد متجاهر در زاهدان شروع شد

به گزارش هنجس بلاگ، زاهدان- خبرنگاران- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: پیرو دستور استاندار و تصویب این شورا جمع آوری حدود 300 معتاد متجاهر در زاهدان شروع و تدابیر لازم برای نگهداری آنان در مرکز ماده 16 زنان و مردان اندیشیده شده است.

خبرنگاران جمع آوری حدود 300 معتاد متجاهر در زاهدان شروع شد

علی زندی روز سه شنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران گفت: در بازدید روز آدینه استاندار سیستان و بلوچستان از مراکز ماده 16 استان(مراکز نگهداری معتادان متجاهر) مقرر شد، این معتادان از امروز در زاهدان و سپس در سراسر استان جمع آوری شوند.

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا این طرح ابتدا در شهر زاهدان به اجرا در آمد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اضافه نمود: برابر دستورالعمل ابلاغی ستاد مبارزه با موادمخدر که براساس دستورالعمل های ابلاغیستاد ملی مقابله با کرونا است باید برای جمع آوری معتادان متجاهر یک سوله یا مکانی خاص به عنوان قرنطینه اولیه پیش بینی و معتادان جمع آوری شده به مدت 14 روز در این مرکز نگهداری شوند که در این زمینه اقدامات لازم اجرا شده است.

وی ادامه داد: در مدت قرنطینه تیم غربالگر و پزشک این معتادان را از نظر ابتلا به کرونا مورد ارزیابی و تست کووید 19 قرار می دهند چنانچه فردی از آنان به این ویروس مبتلا بود دانشگاه علوم پزشکی وی را به یک مکان ویژه کووید 19 وابسته به مرکز ماده 16 در نظر گرفته شده منتقل می نماید و اگر کسی بدحال بود و احتیاج به بستری و مراقبت های پزشکی داشت دانشگاه علوم پزشکی یکی از بیمارستان ها را برای این افراد در نظر می گیرد تا در آنجا نگهداری و درمان شوند.

زندی بیان نمود: بعد از قرنطینه اولیه معتادان متجاهر به مرکز تل سیاه و مرکز معتادان متجاهرویژه زنان در زاهدان انتقال می یابند.

وی گفت: فرمانداران حوزه شمال و جنوب سیستان و بلوچستان نیز در حال رصد برای ارزیابی مکان هایی هستند که بتوان معتادان متجاهر را در آنجا نگهداری و درمان نمایند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اضافه نمود: برابر دستور استاندار و پیرو سفر دکتر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر به این استان و تصویب شورای برنامه ریزی مرکز متعلق به سازمان فنی و حرفه ای در محمدآباد شهرستان هامون به ستاد مبارزه با مواد مخدر واگذار شد و براساس برنامه ریزی اجرا شده این مرکز محل نگهداری و صیانت از معتادان متجاهر شمال سیستان و بلوچستان خواهد بود هدف آن علاوه بر درمان و پس از اتمام دروه درمان، به معتادان اصلاح شده آموزش های فنی و حرفه ای ارائه می گردد تا بعد از اتمام دوره درمان حرفه ای بیاموزند.

وی گفت: به اتفاق مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان هفته گذشته از این مکان بازدید کردیم و در مرحله نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر یک میلیارد تومان برای تجهیز و راه اندازی این مرکز اعتبار در نظر گرفته که طی 2 مرحله واگذار می گردد و 500 میلیون تومان نیز به سازمان بهزیستی پرداخت شده و کارهای اولیه در حال اجرا است و در تلاشیم با حمایت های استاندار سیستان و بلوچستان هرچه سریعتر این مکان آماده گردد تا کسانی که گرفتار پدیده شوم اعتیاد در شمال استان شده اند، در این مکان نگهداری شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 877

به "خبرنگاران جمع آوری حدود 300 معتاد متجاهر در زاهدان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جمع آوری حدود 300 معتاد متجاهر در زاهدان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید