خبرنگاران ظرفیت جایگاه در سینماهای خراسان شمالی بیش از سه ونیم برابر شد

به گزارش هنجس بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ظرفیت سالن های نمایش فیلم از 480 جایگاه در سال 90 هم اکنون به 2 هزار و 190 جایگاه افزایش یافته است که رشد بیش از سه ونیم برابری داشت.

خبرنگاران ظرفیت جایگاه در سینماهای خراسان شمالی بیش از سه ونیم برابر شد

حسین فرخنده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در این بازه زمانی تعداد سالن های سینما از یک به هشت سالن رسیده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تعداد تماشاگران فیلم های اکران شده رشد هزار و 686 درصدی داشته که در سال 90، هفت هزار نفر و سال 98، 125 هزار نفر بوده است.

فرخنده گفت: اینک در استان به ازای هر 394 نفر یک جایگاه داریم که در سال 90 به ازای هر هزار و 798 نفر یک جایگاه بود.

وی دلیل افزایش تعداد تماشاگران سینما و اکران های فیلم را در دولت تدبیر و امید، افزایش تعداد سالن ها و واگذاری مجتمع ها به بخش خصوصی عنوان نمود و اضافه نمود: استقبال مردم از برگزاری چهار جشنواره فیلم فجر و میزان فروش خوب بوده است.

وی گفت: در این بازه زمانی چهارسالن سینمایی مجتمع فرهنگی هنری به بخش خصوصی داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه گفت: تا قبل از سال 96 سرانه فضای مطالعه این استان جزو استان های رده پایین بود که با بهره برداری از کتابخانه های روستایی و شهری افزایش یافت.

وی گفت: با بهره برداری از 12 باب کتابخانه روستایی و سه باب کتابخانه شهری، خراسان شمالی به نسبت جمعیت بالاترین میزان سرانه فضای مطالعه را داشته است.

فرخنده اضافه نمود: در این استان به ازای هر 100 نفر جمعیت 2.4 متر مربع فضای کتابخانه ای داریم که متوسط کشوری در این شاخص کمتر از 2 متر مربع است.

وی گفت: 50 هزار نفر از شهروندان این استان عضو کتابخانه های عمومی هستند که 800 هزار جلد کتاب نیز در کتابخانه های خراسان شمالی وجود دارد که می توان گفت سهم هر نفر جمعیت استان از این کتابها یک جلد است.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در مناطق روستایی سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1860

به "خبرنگاران ظرفیت جایگاه در سینماهای خراسان شمالی بیش از سه ونیم برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت جایگاه در سینماهای خراسان شمالی بیش از سه ونیم برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید