خبرنگاران قرار دریافت 9 کارخانه درمدار نوآوری کشور

به گزارش هنجس بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: با تاکید رییس جمهوری بر راه اندازی کارخانه های نوآوری شروع به کار 9 کارخانه نوآوری تا انتها فروردین 1400 در دستورکار معاونت علمی وفناوری قرارگرفته است.

خبرنگاران قرار دریافت 9 کارخانه درمدار نوآوری کشور

اسماعیل قادری فر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه وآموزش خبرنگاران اضافه کرد: راه اندازی این کارخانه های نوآوری دراستان های گلستان ، یزد، مازندارن ، گیلان ، آذربایجان شرقی ، کرمانشاه ، سیستان و بلوچستان در دستور کار واقع شده است.

وی اعلام کرد: ایجاد کارخانه های نوآوری در پهنه های صنعتی متروکه شهرها یک مفهوم جدیدی بود که از سال 95 در دستورکار معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری قرارگرفته تا بتوانیم با بازسازی و بهسازی کارخانجات صنعتی متروکه وپهنه های صنعتی که به خاطرالزامات زیست محیطی از کلان شهرها خارج شدند و در حال حاضر بلااستفاده هستند به کانونی برای نوآوری و خلاقیت جوانان و نخبگانمان تبدیل شوند.

وی ادامه داد: با این رویکرد که کارخانه های نوآوری محل حمایت از ایده های نو و زایش استارتاپ ها هستند، برای اینکه این ها بتوانند میزبانی شایسته برای شتابدهنده های تخصصی باشند و جوانان را به سمت کسب و کارهای نوآورانه راهنمایی کنند این مفهوم جدید خلق شد.

رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: اولین تجربه ایجاد کارخانه نوآوری در کشور در مجموعه کارخانه نوآوری آزادی در تهران است که در یک پهنه صنعتی متروکه در فضای 20هزار مترمربعی و با اشتغال سه هزار و 500 نفر فارغ التحصیلان راه اندازی شد.

قادری فر اضافه کرد: این مفهوم جدید برای اینکه بتواند به عنوان الگو،در ایران توسعه پیدا کند در تهران کارخانه نوآوری های وی نیز در شرق تهران بازسازی و ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این دو الگوی پیروز درکشور بودند اضافه کرد: با این تجریه بسیار خوب که کارخانه های نوآوری یک حلقه واسط قبل از پارک های علم و فناوری برای حمایت از استارتاپ ها و کسب و کارهای نو هستند، طبق دستوررییس جمهوری بنا شد در سراسر کشور و حداقل در مراکز 32 استان یک کارخانه نوآوری ایجاد و راه اندازی کنیم .

قادری فر گفت: کلان شهرهایی مثل مشهد و شیراز وارد این عرصه شدند و دو کارخانه متروکه و عظیم کوکاکولای مشهد در نزدیکی دانشگاه فردوسی و مجموعه کارخانجات مخابراتی ایران در قلب شیراز هدف قرار گرفتند و به عنوان دو کارخانه عظیم نوآوری در استان ها با راهنمایی استارتاپ ها ایجاد و رسما وارد مدار نو آوری کشور شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2637

به "خبرنگاران قرار دریافت 9 کارخانه درمدار نوآوری کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قرار دریافت 9 کارخانه درمدار نوآوری کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید