خبرنگاران کمتر از یک درصد مردم خلخال از طرح غربالگری سلامت جا ماندند

به گزارش هنجس بلاگ، اردبیل - خبرنگاران - رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: کمتر از یک درصدمردم این شهرستان از طرح غربالگری سلامت جا مانده اند.

خبرنگاران کمتر از یک درصد مردم خلخال از طرح غربالگری سلامت جا ماندند

دکتر ابوالفضل باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: از زمان اجرای طرح غربالگری سلامت 99.2 درصد مردم این شهرستان مورد غربالگری قرار گرفته اند و کمتر از یک درصد به جامانده جمعیت نیز افراد مهاجر و یا در حال مسافرت هستند.

وی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی خلخال در اجرای طرح غربالگری ویروس کرونا مقام اول کشوری را در بین دانشکده های علوم پزشکی کشورکسب نموده، گفت: غربالگری بیش از 99 درصد از جمعیت 80 هزار نفری خلخال در این طرح توسط کادر پزشکی ، بهورزان و کارشناسان سلامت در سامانه سیب وزارت بهداشت ثبت شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال اظهارداشت: بیش از 170 نفر در این طرح با دانشکده علوم پزشکی همکاری کردند و کسب این موفقیت در سایه همراهی مردم با عوامل تامین سلامت جامعه بوده است.

وی بیان نمود: خدمات پیشگیرانه و غربالگری فعال این بیماری در جمعیت تحت پوشش دانشکده و تاثیری که خدمات این حوزه در کاهش بار مراجعات و بستری بیماران در بیمارستان شهرستان داشته، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: این تاثیر به نحوی بوده که با کوشش شبانه روزی تا به امروز بیش از 99 درصد جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی خلخال به وسیله سامانه 4030 و با ثبت در پفراینده الکترونیک سینا غربالگری شدند که این امر منجر به ارجاع 263 نفر مشکوک به مراکز جامع خدمات سلامت و در نهایت منتهی به ارجاع 54 نفر از مراجعین غربالگری شده به سطوح تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره)) شده است.

وی اضافه کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح غربالگری 741 نفر با پیشنهاد این دانشکده در داخل منازل خود مشغول به استراحت شده ، 133 نفر به مراکز تشخیص کرونای 16 ساعته ارجاع ،157 نفر افراد مسن با سابقه بیماری با مراقبت های لازم از سوی پزشکان در منزل مورد مراقبت قرار گرفته و 675 نفر به وسیله سامانه اینترنتی و یا تلفنی و اظهار شرایط خود تحت درمان واقع شده اند.

وی با اشاره به برغم داشتن بیشترین مراودات با استان گیلان، خلخال کمترین آسیب را از شیوع بیماری کرونا در این استان دیده است، اظهارداشت: نسخه غربالگری و پیشگیری از کرونا ویژه خلخال نوشته شده و با توجه به کسب موفقیت های لازم در مورد کنترل این بیماری ، در صورت ادمه فرایند همکاری مردم اعلام شرایط عادی در این شهرستان در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.

او همچنین با تبریک و گرامیداشت روز جهانی سلامت گفت: در این برهه از زمان با توجه به شیوع ویروس کرونا، خدمات ارزنده همکاران حوزه بهداشت در غربالگری و کنترل این بیماری را ارج می نهیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 583

به "خبرنگاران کمتر از یک درصد مردم خلخال از طرح غربالگری سلامت جا ماندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمتر از یک درصد مردم خلخال از طرح غربالگری سلامت جا ماندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید