رئیس رگولاتوری: در سال 1401 قیمت اینترنت افزایش پیدا می نماید ولی نه 100 درصد!

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با قاطعیت گفت قیمت اینترنت در سال 1401 مطابق درخواست شرکت های اینترنتی، صد درصد افزایش پیدا نخواهد کرد و اپراتورها نباید انتظار افزایش 100 درصدی تعرفه ها را داشته باشند.

رئیس رگولاتوری: در سال 1401 قیمت اینترنت افزایش پیدا می نماید ولی نه 100 درصد!

صادق عباسی شاهکوه می گوید اگر تعرفه اینترنت ثابت و موبایل 100 درصد افزایش پیدا کند؛ شاهد کاهش مصرف اینترنت به وسیله کاربران خواهیم بود.

اواخر سال گذشته، مدیران چندین شرکت اینترنتی از جمله محمدعلی یوسفی زاده، رئیس کمیسیون اینترنت و عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و رئیس شرکت آسیاتک گفت اگر تعرفه های اینترنت در سال 1401 به طور 100 درصدی افزایش پیدا ننمایند؛ باید شرکت های اینترنتی را تعطیل کرد.

رئیس رگولاتوری در اولین گفت وگوی سال نو خود؛ اذعان می نماید وضع اقتصادی شرکت های اینترنتی خوب نیست و در فشار قرار دارند و حق طبیعی آن ها است که درخواست افزایش صد درصدی تعرفه ها را داشته باشند ولی از سوی دیگر باید کشش بازار و مصرف نماینده را نیز مدنظر قرار داد و اینکه این افزایش صد درصدی قیمت اینترنت چه وضعیتی در کاربران ایجاد می نماید.

صادق عباسی شاهکو می گوید باید یک تناسب میان اپراتورها و مصرف نماینده ها در زمینه اینترنت وجود داشته باشد. به گفته او، افزایش صد درصدی قیمت اینترنت می تواند باعث کاهش مصرف گردد و این کاهش مصرف باعث کاهش عایدی اپراتورهای اینترنت ثابت و همراه می گردد.

رئیس رگولاتوری برای چندین بار از تشکیل کارگروهی برای تغییرات تعرفه در بخش ارتباطات کشور صحبت کرد که در حال آنالیز تغییرات تعرفه ها است و تاکید داشت که در این زمینه باید با هوشمندی کامل عمل کرد.

به اعتقاد رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بسته های اینترنتی مختلفی از سوی اپراتورهای ثابت و همراه عرضه شده و نمی توان برای همه آن ها یک سیاست افزایش قیمتی در نظر گرفت. اپراتورها باید به صورت منطقی در این زمینه گام برداشته و برای هر بسته یک سیاست متناسب با احتیاج بازار و تقاضای کاربران اعمال نمایند.

عباسی می گوید خود اپراتورها هم خوب می دانند که افزایش صد درصدی تعرفه ها روی همه بسته های اینترنت می تواند منجر به کاهش مصرف اینترنت ثابت و موبایل در میان کاربران گردد.

رئیس رگولاتوری می گوید افزایش تعرفه های اینترنت ثابت و موبایل در سال 1401 قطعی است و تقریبا همه فعالان این حوزه روی آن اتفاق نظر دارند ولی هنوز مدل افزایش تعرفه ها نهایی نشده است. او تاکید نمود نمی خواهند تعرفه گذاری به گونه ای باشد که باعث کاهش مصرف اینترنت یا رفتن کاربران به سوی اینترنت موبایل گردد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3741

به "رئیس رگولاتوری: در سال 1401 قیمت اینترنت افزایش پیدا می نماید ولی نه 100 درصد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس رگولاتوری: در سال 1401 قیمت اینترنت افزایش پیدا می نماید ولی نه 100 درصد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید