روابط همراه با مهر و دوستی ملت های ایران و قطر

به گزارش هنجس بلاگ، سفیر قطر در تهران همزمان با روز ملی این کشور با اشاره به مناسبات دوجانبه ایران و قطر، روابط بین ملت های دو کشور را محبت آمیز و همراه با مهر و دوستی خواند.

روابط همراه با مهر و دوستی ملت های ایران و قطر

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد بن حمد الهاجری سفیر قطر در تهران به مناسبت 18 دسامبر روز ملى این کشور و سالروز نهادن سنگ بنای تاسیس قطر توسط شیخ جاسم بن محمد بن ثانی در سال 1878 در پیامی ضمن تبریک این روز به دولت و ملت قطر بیان کرد: شادی خود را به مناسبت روز ملی با دولت جمهوری اسلامی ایران و ملت دوست ایران، به اشتراک می گذاریم تا تاکید کنیم که تاریخی بودن روابط دوجانبه قطر و ایران تا به امروز ثابت شده و روابط بین ملت های دو کشور، روابطی همراه با مهر و دوستی است.

حمیدرضا دهقانی پوده سفیر ایران در دوحه نیز در پیامی توئیتری روز ملی قطر را به دولت و ملت برادر قطر تبریک گفت و نسبت به توسعه هر چه بیشتر روابط ایران و قطر و برقراری صلح و آرامش در منطقه و دنیا اسلام ابراز امیدواری کرد.

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران 17 آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نزدیک شدن قطر و عربستان و شکل گیری آشتی و تاثیر آن بر روابط ایران و قطر گفت: ما از هرگونه حل و فصل تنش ها در خلیج فارس استقبال کردیم و وزیر خارجه ایران هم گفت در چارچوب سیاست حسن همسایگی ما در هر سطحی از حل و فصل سیاسی این بحران در خلیج فارس استقبال می کنیم.

خطیب زاده جهتی که امارات و عربستان برای محاصره قطر طی کردند را جهت قلدری خواند و اضافه نمود: باید با حل و فصل موضوع حل و شرایط عادی گردد و روابط ایران و قطر متاثر از عامل سوم نیست و ایران در زمان سختی و گشایش همراه در کنار همسایگان خود بوده و خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2183

به "روابط همراه با مهر و دوستی ملت های ایران و قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط همراه با مهر و دوستی ملت های ایران و قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید