رونمایی از کتابخوان MatePad هوآوی

به گزارش هنجس بلاگ، وقتی صحبت از تبلت ها و هر دستگاه الکترونیکی با صفحه نمایش دارای وضوح بالا می گردد، صرف نظر از اندازه کارآمد بودن نمایشگر ها معمولا عمر باتری ها ضعیف ترین بخش خواهد بود. روشن شدن پیکسل ها بدلیل فناوری قدیمی باتری ها، باعث آسیب رساندن به باتری ها می شوند. در بین موارد اعلام شده یک فناوری استثنا بنام e-ink وجود دارد که در بین کتابخوان های الکترونیکی Kindle و دستگاه های مشابه آن بسیار محبوب شده است. این فناوری نتوانسته تاثیر زیادی در صنعت گوشی های هوشمند و تبلت ها بگذارد.

رونمایی از کتابخوان MatePad هوآوی

به گزارش خبرنگاران، هواوی به تازگی تبلت 10.3 اینچی تازه خود با صفحه نمایش جوهر الکترونیکی را به نمایش گذاشته است. این دستگاه که در جریان کنگره موبایل بارسلون رونمایی شد، MatePad Paper نام دارد. تبلت تازه هوآوی می تواند 256 سایه خاکستری را نمایش دهد، بعلاوه دارای یک پوشش ضد انعکاس و ضد تابش نور است که ممکن است خوانندگان کتاب های الکترونیکی با آن آشنا باشند.

Huawei MatePad می تواند همه تصاویر و ویدئو ها را نمایش دهد، اما بصورت سیاه و سفید. صفحه نمایش های رنگی با جوهر الکترونیکی نیز وجود دارند، اما این فناوری هنوز برای رقابت با صفحه نمایش OLED که قادر به نمایش 1.07 میلیارد سایه رنگین کمان است، آماده نیست. MatePad Paper دارای زنگ ها و سوت هایی است که در تبلت های معمولی جوهر الکترونیکی وجود ندارد. این دستگاه دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه 86.3 درصدی است که با بعضی تبلت های معمولی رقابت می نماید. وضوح 1404 در 1872 پیکسل این تبلت 227 پیکسل بر اینچ و 32 سطح نور پس زمینه را ارائه می دهد.

MatePad Paper با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می گردد و به گفته هواوی یک تراشه قدرتمند داخلی دارد. پردازنده قدرتمند مذکور HUAWEI Kirin 820E است. این پردازنده یک تراشه میان رده مبتنی بر ARM است که در سال 2020 راه اندازی شد. یکی دیگر از ویژگی های جالب MatePad Paper، سازگاری با قلم M Pencil هوآوی است. می توان از این قلم برای خط نویسی، نقاشی، ویرایش، حاشیه نویسی و انجام تمام کار هایی که معمولاً با ابزار های کاغذی و اتوماتیک معمولی خود انجام می دهید، استفاده کرد.

زمان پاسخگویی صفحه نمایش این تبلت 26 میلی ثانیه است، این اندازه به سرعت و روانی گلکسی اس 22 اولترا نمی باشد. اما همچنان در دنیای جوهر الکترونیکی اندازه بسیار چشمگیری است. این تبلت بر روی سیستم عامل HarmonyOS (بر پایه اندروید open source) اجرا می گردد و می توان آن را بطور یکپارچه به دستگاه های مختلف از تلفن های هوشمند و تبلت های دیگر گرفته تا رایانه های شخصی، لپ تاپ ها و مک بوک ها متصل کرد. MatePad Paper با یک بار شارژ می تواند تا 28 روز کار کند.

منبع: phonearena

منبع: فرارو
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3707

به "رونمایی از کتابخوان MatePad هوآوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کتابخوان MatePad هوآوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید