سامانه آموزش مجازی گردشگری راه اندازی شد

به گزارش هنجس بلاگ، مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری از راه اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری اطلاع داد.

سامانه آموزش مجازی گردشگری راه اندازی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ادامه تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، زاهد شفیعی گفت: با توجه به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تمرکز بر آموزش های مجازی در شرایط شیوع ویروس کرونا، راه اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی در دستور کار این معاونت نهاده شد تا به واسطه آن بستری مجازی و مطمئن برای کلیه فراگیران از سراسر کشور و نیز اساتید و موسسات آموزشی گردشگری فراهم گردد. از این رو هم اکنون دوره های کوتاه مدت گردشگری از جمله راهنمایان تور فرهنگی، طبیعت گردی، زمین ـ گردشگری و مدیریت فنی بند ب به صورت مجازی برای هموطنان سراسر کشور مهیا شده است.

او با بیان اینکه آموزش مقوله ای تعطیل نشدنی، مستمر و پویاست و ضرورت دارد در تمام شرایط حفظ و برقرار باشد، اضافه نمود: آموزش گردشگری از این امر مستثنی نیست و نیروی انسانی شاغل در این صنعت نیازمند به همگام سازی و بازنگری مهارت ها وآموخته های خود حتی در شرایط غیرعادی وحادی مانند شیوع کرونا است.

در این راستا در دفتر مطالعات آموزش گردشگری کوشش شد تا بحران موجود به فرصتی برای توسعه آموزش گردشگری تبدیل گردد و با استفاده مغتنم از فرصت به دست آمده، فرایند آموزش گردشگری را توسعه یابد و در ایامی که فعالان گردشگری به علت مسائل پیش آمده و منع سفر عملا امکانی برای فعالیت گسترده نداشتند، چارچوبی قابل قبول و راهگشا برای آموزش علاقمندان صنعت گردشگری از یک سو و فعالان این صنعت از سوی دیگر فراهم آید.

بر این اساس برنامه ریزی لازم به عمل آمد تا دوره های آموزشی کوتاه مدت گردشگری به صورت مجازی و در قالب یک پلتفرم واحد برگزار گردد و در کنار ادامه امر راهبردی آموزش، نظارت کامل و جامعی بر فرایند آموزش در موسسات آموزش گردشگری تحت پوشش انجام گردد.

خوشبختانه بستر یاد شده در اولین ماه فعالیت، موفقیت قابل توجهی را کسب کرد و در انتها هفته اول تیر ماه در حالی که تنها کمی بیش از یک ماه از فعالیت سامانه می گذرد، 94 کلاس آموزش مجازی (دوره های کوتاه مدت گردشگری و توانمندسازی) در 22 استان و توسط 36 موسسۀ آموزشی برگزار شده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1207

به "سامانه آموزش مجازی گردشگری راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه آموزش مجازی گردشگری راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید