سریال های فاخر تاریخی احتیاج مخاطب حقیقت طلب است

به گزارش هنجس بلاگ، معاون سیمای رسانه ملی از پشت صحنه سریال (الف) فاخر جشن سربرون بازدید کرد.

سریال های فاخر تاریخی احتیاج مخاطب حقیقت طلب است

به گزارش جام جم، دکتر حمید شاه آبادی با حضور در محل تصویربرداری سریال جشن سربرون در منطقه سولقان استان تهران در جریان فرایند فراوری این مجموعه نمایشی الف فاخر نهاده شد.

دکتر حمید شاه آبادی معاون سیما در این بازدید گفت: جشن سربرون یک سریال تاریخی ارزشمند است که متن آن با پشتوانه پژوهشی خوبی به نگارش درآمده است. امیدوارم سال آینده شاهد پخش این مجموعه تلویزیونی از سیما باشیم و مردم عزیزمان از مشاهده این سریال جذاب لذت ببرند.

وی با اشاره به این که سریال های تاریخی نقش مهمی در معرفی سرنوشت و سرگذشت یک کشور دارند، بیان نمود: بازه زمانی در این سریال دوره مشروطه است. این سریال، اتفاقاتی را که آن مقطع در شهر شیراز و بعضی دیگر از مناطق کشور رخ می دهد و به حاکمیت رضاخانی منجر شد، روایت می نماید.

معاون سیما اضافه نمود: این داستان که با قلم نویسنده و فیلمساز توانمند کشورمان آقای مجتبی راعی به رشته تحریر درآمده و با هنرمندی ده ها تن از بازیگران توانای کشورمان در حال تصویربرداری است، نوید فراوری اثری فاخر می دهد.

وی ادامه داد: ماه هاست که عوامل این مجموعه، متعهدانه و به عشق مردم، در شرایط سخت و این هوای سرد، و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شرایط کرونایی منطقه حضور دارند تا ان شاءا... این اثر را هرچه زودتر برای مخاطبان رسانه ملی به آنتن برسانند.

وی با اشاره به ضرورت پژوهش در نگارش و ساخت مجموعه های تاریخی توضیح داد: سریال های تاریخی از حساسیت و نگاه ویژه ای برخوردارند و احتیاجمند نگاه ژرف و پژوهش در روایت هستند. کارگردان سریال تاریخی باید بداند روایت وقایع تاریخی باید مبتنی بر حقیقت باشد و آن را با زبان موثر هنر بازگو کند.

دکتر شاه آبادی اظهار کرد: مردم ما به سریال های تاریخی علاقه مند هستند و می خواهند بدانند سرگذشت و رویدادها در گذشته چگونه بوده و چه آبشخوری داشته اند و امیدواریم فراوری آثار فاخر و ارزشمند در رسانه ملی پاسخ مناسبی به این احتیاج باشد.

معاون سیما اضافه نمود: بنای ما در دوره جدید، تداوم کارهای خوب گذشته است به انضمام ساخت سریال های موثر و جریان ساز دیگر، تا به کمک خداوند آنتن تلویزیون با سریال های فاخر و ارزشمند بدرخشد.

در این بازدید، مهدی فقیه، لاله اسکندی، محمود فلاح و دیگر بازیگران این سریال،همراه با مجتبی راعی نویسنده و کارگردان و حسن نجاریان تهیه کننده جشن سربرون حضور داشتند و یک سکانس از این اثر در حضور معاون سیما تصویربرداری شد.

70 درصد جشن سربرون فیلمبرداری شده است

در ادامه این ملاقات عوامل سریال جشن سربرون به بیان نکات خود در خصوص این سریال پرداختند.

حسن نجاریان، تهیه کننده سریال جشن سربرون با اشاره به این که از سال گذشته تصویربرداری این مجموعه آغاز شده است، گفت: از مهر 98 تصویربرداری این اثر در منطقه شهریار آغاز شد و از اواسط اردیبهشت سال جاری در جاده امامزاده داوود مستقر شده ایم و در حال تصویر برداری هستیم و سکانس های فضای باز را می گیریم، نزدیک به 70 درصد این سریال را تصویربرداری نموده ایم.

تهیه کننده جشن سربرون با اشاره به سختی های فراوری این مجموعه مطرح کرد: بعد از آغاز ساخت این مجموعه متاسفانه با بیماری کرونا روبرو شدیم و به رغم رعایت پروتکل ها اما چند نفر از بازیگران و عوامل به این بیماری مبتلا شدند و متاسفانه ضایعه درگذشت زنده یاد کریم اکبری مبارکه موجب تاثر همه عوامل شد.

وی کار در شرایط سخت آب و هوایی را از دیگر مسائل ساخت این اثر الف فاخر برشمرد و گفت: همه عوامل و بازیگران با تمام توان خود برای ارائه یک اثر فاخر در حال کوشش هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم در نیمه دوم سال 1400 این سریال آماده پخش از آنتن باشد چون همزمان کار تدوین و کارهای فنی آن را انجام می دهیم.

نجاریان درباره موضوع این مجموعه نمایشی اضافه نمود: این سریال پنج بخش دارد که اکنون در مرحله بخش اول هستیم که شرایط و فضای ایران را در زمان مشروطه و به قدرت رسیدن رضاخان می بینیم و ان شاءا... به مرور وارد سال 1320 و رخدادهای تاریخی آن دوره می شویم.

سورخو منفی ترین شخصیتی است که تا به حال بازی نموده ام

نادر فلاح، بازیگر نقش سورخو در سریال جشن سربرون گفت: در لوکیشن بُهون بهادر هستیم. یعنی مجموعه ای از سیاه چادرهاست، طایفه ای که بهادر کدخدایشان است اینجا هستند.

وی در ادامه درباره منفی یا مثبت بودن شخصیت سورخو اضافه نمود: یکی از منفی ترین شخصیت هایی است که تا به حال بازی نموده ام. این سریال دوران تاریخی زمان مشروطه را به تصویر می کشد و در حدود 35 یا 36 قسمت پخش خواهد شد.

کار در پروژه جشن سربرون پرزحمت اما با ارزش است

بازیگر سریال جشن سربرون گفت: امام (ره) در جمله ای فرموده اند کار خوب سخت است. من هیچ گاه این را فراموش نمی کنم. این سریال هم زحمت دارد؛ اما ارزشش را دارد و مطمئن هستم مردم آن را خواهند پسندید.

مهدی فقیه، بازیگر نقش پیروز اضافه نمود: پیروز یکی از ریش سفیدهای ایل است. در ایل ها از بچه های کوچک تا سالمندان هر کدام وظایفی دارند. دخترها و حتی پیرزنان وظایف تعیین و سلسله مراتبی دارند. من هم جزو ریش سفیدهای ایل هستم که باید مسائل ایل را به یک صورت حل کنم.

وی مطرح کرد: خیلی خوشحالم در کار آقایان راعی و نجاریان حضور پیدا کردم و این کار را به عهده ام گذاشتند. می دانم مردم خوبمان به آثاری که مربوط به زندگی عشایر است علاقه مندند. ما هنرهای دستی عشایر را دیده ایم و در خانه هایمان با این هنرها از جمله گلیم و گبه زندگی می کنیم.

وی درباره لزوم اهمیت به تصویر درآوردن نحوه و سبک زندگی عشایر گفت: این تفکر که عشایر عزیز کشورمان به واسطه نوع زندگی خود شاید در عرصه های مختلف علمی و آموزشی پیروز نیستند، بسیار اشتباه و به دور از واقعیت است. ما متخصصان و افراد پیروزی از قبایل مختلف عشایری در کشورمان داریم که به درجات عالی پیروزیت دست یافته اند. یکی از مصداق های افراد پیروز از میان عشایر استان فارس دکتر ملک حسینی، جراح است که مایه مباهات و افتخار برای کشورمان است.

حتی در عرصه هنر گبه بافی که یکی از خاستگاه های آن نزد قبایل مختلف عشایری است شاهد تنوع و زیبایی در طرح ها، رنگ بندی و شاهکار بافت هنرمندان عشایر عزیز هستیم.

فقیه درباره شرایط سخت کار در سرما و کرونا گفت: ما شب تا صبح در شرایط سخت آب و هوایی کار می کردیم شرایط طوری بود که وقتی می خواستیم دیالوگ ها را بگوییم سرمای هوا غیر قابل تحمل می شد.

جشن سربرون، یکی از زیباترین مجموعه های تاریخی تلویزیون است

لاله اسکندری ایفاگر نقش بی بی کتا در مجموعه جشن سربرون درباره داستان این سریال گفت: داستان درباره صد سال پیش و برهه تاریخی مشروطه است، خوشبختانه این مجموعه فیلمنامه بسیار قوی دارد.

وی درباره نقش خود اضافه نمود: نقش من با نام بی بی کتا زنی دانا و قوی است، زنی که سواد خواندن و نوشتن ندارد، اما انسانی داناست که از تجربیات خود برای هدایت ایل استفاده می نماید، یک زن تاثیرگذار که هر چه سریال جلو می رود نقش او پررنگ تر می گردد و در جایی از قصه مدیریت ایل را هم به عهده می گیرد.

اسکندری ادامه داد: این مجموعه یکی از زیباترین مجموعه های تاریخی تلویزیون است که همانند سایر کارهای تاریخی مورد توجه بینندگان قرار خواهد گرفت.

اسکندری درباره شرایط ساخت این سریال گفت: شرایط کار در این سریال به خصوص به خاطر وضع آب و هوا و بیماری کرونا خیلی سخت بود، ما زمان هایی با سرمای منفی 10 درجه در فضای باز کار نموده ایم، تمام کوشش من و دیگر عوامل این مجموعه این بوده که سریال خوبی برای بینندگان عزیزمان داشته باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2557

به "سریال های فاخر تاریخی احتیاج مخاطب حقیقت طلب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال های فاخر تاریخی احتیاج مخاطب حقیقت طلب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید