شادترین کشور دنیا در سال 2018

به گزارش هنجس بلاگ، احتمالا شما هم با شنیدن شاد ترین کشور دنیا، منطقه ای گرمسیر با سواحل نرم و شنی و دریایی نیلگون و مواج را تصور می کنید که دسته کمی از بهشت بشارت داده شده ندارد! اما شاید باورش سخت باشد که شادترین کشور دنیا در منطقه شمال اروپا واقع شده است، کشوری که به زمستان های سرد و طولانی و تابستان های کوتاه معروف است:

شادترین کشور دنیا در سال 2018

فنلاند

براساس جدیدترین گزارش World Happiness ، کشور فنلاند در کنار همسایه و رقبایش، یعنی دانمارک، سوئد و ایسلند در صدر جدول شاد ترین کشور های دنیا واقع شده است. این گزارش به وسیله شبکه راه چاره های توسعه پایدار سازمان ملل متحد در سال 2018 با همراهی چندین انیستیتو تحقیقاتی تهیه شده است. یافته های این سال در رویداد واتیکان، پیش از روز بین المللی شادی (20 مارس) منتشر شد.

این گزارش با تحلیل اطلاعات مربوط به نظرسنجی گالوپ، بین سال های 2015 تا 2018، مقدار رضایت و شادی 156 کشور را مورد آنالیز قرار داده است. در پرسشنامه های مورد نظر از پاسخ دهندگان خواسته شد تا زندگی فعلی خود را در مقیاس 0 تا 10 رتبه بندی نمایند - بدترین زندگی ممکن برای آنها 0 و برترین زندگی ممکن 10 - میانگین نمره شهروندان فنلاد 7.632 بود در حالی که رتبه دوم را نروژ با نمره 7.594 به خود اختصاص داد. بعلاوه ایالات متحده امریکا، میانگین رضایت 6.886 را بدست آورد.

براساس گزارش World Happiness سنجش شادی مردم کشور های مورد مطالعه بر اساس 5 شاخص رفاه یعنی عایدی، امید به زندگی، حمایت اجتماعی، آزادی، اعتماد و سخاوت (برای مشخص شادترین شهرهای ایالات متحده از دسته های مشابه استفاده شده است) ارزیابی شده است.

بعلاوه گزارش World Happiness مقدار شادی مهاجران را هم مورد آنالیز قرار داده و چندین سند در رابطه با شادی مهاجران، خانواده های ترک شده و مردم کشورهای مهاجرت پذیر منتشر کرد.

منبع: فوت و فن / realsimple.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3795

به "شادترین کشور دنیا در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شادترین کشور دنیا در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید