صداوسیما و سینما از تزریق غم و ارائه الگوهای غلط به بچه ها ونوجوانان در بحران کروناخودداری نمایند

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره خواست که صداوسیما و سینما از تزریق غم و ارائه الگوهای غلط به بچه ها و نوجوانان در شرایط بحران کرونا خودداری نمایند.

صداوسیما و سینما از تزریق غم و ارائه الگوهای غلط به بچه ها ونوجوانان در بحران کروناخودداری نمایند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، دکتر محمد حاتمی، روز شنبه 25 بهمن، در همایش بین المللی روان شناسی مدرسه، که با حضور روان شناسان، مشاوران، وزیر و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه الزهراء(س) برگزار گردید، طی سخنانی گفت: مدارس تعطیل هستند، این شرایط شرایط نامناسبی برای رشد و تحول اجتماعی، شناختی و جسمی بچه ها و نوجوانان ایجاد نموده است.

وی اضافه کرد: در بستر فعالیت های جمعی، حضوری، مدرسه، همسالان و ارتباط معلم و شاگرد، هویت نوجوانان شکل می گیرد و رشد اجتماعی محقق می گردد. برای شرایط قرنطینه به وسیله شبکه شاد، روان شناسان و مشاوران برای خانواده ها و معلمان بسته های آموزشی تهیه نمایند و به آن ها مشورت های لازم را بدهند تا ما از این مرحله عبور کنیم.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: سنین 6 تا 18 سال سن ورود به مدرسه و اجتماعی شدن و هویت یابی است، این امر در قرنطینه خانگی میسر نخواهد شد. باید با یاری روان شناسان و مشاوران جایگزین های مناسبی برای بچه ها و نوجوانان ایجاد کنیم. آموزش و پرورش باید با آغوش باز از سرمایه اجتماعی روان شناسان و مشاوران استفاده کند.

دکتر حاتمی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: نقش رسانه ها در پُرکردن خلاء مدرسه بسیار پر اهمیت است، صدا و سیما باید آموزش را در دستور کار خود قرار دهد. در شرایط بحران از تزریق غم به بدنه جامعه خصوصا برای بچه ها و نوجوانان خودداری گردد. مجریان صدا و سیما کار حساسی بر عهده دارند. در برنامه های ورزشی روی آنتن زنده، گریه کردن هرچند عزیزی که از دست رفته بسیار برای ما بااهمیت باشد، اما رسانه متعلق به همه است، رسانه شخصی نیست. درگذشت فردی را برجسته کردن و گریه کردن و تزریق غم به وسیله آنتن تلویزیون، کار صحیحی نیست. صدا و سیما باید امید و تاب آوری را در جامعه افزایش دهد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ادامه داد: همچنین چرا باید در سینما پنج قهرمان پنج فیلم سینمایی جشنواره فجر خودکشی نمایند؟! یادتان باشد، بیشتر مخاطبین صدا و سیما و سینما، بچه ها و نوجوانان هستند. هنوز قدرت پردازش شناختی بچه ها و نوجوانان به حدی نیست که بتوانند این موضوعات را حل نمایند. آنها با برنامه های صدا و سیما و سینما همسان سازی می نمایند و نتیجه آن کاهش نرخ امید در جامعه، افسردگی و خدای ننموده خودکشی است.

دکتر حاتمی گفت: ادامه این شرایط، سازمان نظام روان شناسی و مشاوره را بر آن می دارد که مستقیما ورود کند و توقف پخش این گونه برنامه ها را تقاضا کند.

لازم به ذکر است، همایش بین المللی مدرسه به مدت دو روز در تهران در حال برگزاری است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2836

به "صداوسیما و سینما از تزریق غم و ارائه الگوهای غلط به بچه ها ونوجوانان در بحران کروناخودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صداوسیما و سینما از تزریق غم و ارائه الگوهای غلط به بچه ها ونوجوانان در بحران کروناخودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید