ضدعفونی کننده غیرالکلی حافظ محیط زیست فراوری شد

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، غلامرضا طاهری پاک مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان این که این محصول در محیط های آزمایشگاهی با حساسیت بالا کاربرد دارد، گفت: کارآیی اصلی این محصول به طور ویژه در محیط های حساس به بخار الکل و دارای ضرورت استریل بودن فضا از آلودگی های محیطی است.

ضدعفونی کننده غیرالکلی حافظ محیط زیست فراوری شد

وی اضافه نمود: در گذشته ترکیبات اصلی منبع تامین این فرآورده، از کشور فرانسه انجام شده و درواقع بخش اصلی این ترکیبات، وارداتی بوده است. به همین دلیل، تحقیقات فراوانی در شرکت با همراهی مجامع دانشگاهی شروع و در سال 1398 بر اساس مدل فرانسوی، محصول کاملا داخلی با فرمولاسیون بسیار بهینه شده نسبت به نمونه های وارداتی معرفی شده است.

به گفته وی، در جریان فرایند تحقیقات، با بروز پدیده کرونا و ایجاد بحران الکل، به دعوت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صدور ابلاغیه به کلیه دانشگاه های علوم پزشکی، این شرکت نیز در راستای رسالت خود، اقدام به توسعه فراوری این سبد محصولات از فاز تحقیقاتی و آزمایشگاهی به فاز صنعتی نموده است.

طاهری پاک ادامه داد: این ضدعفونی کننده های غیرالکلی با سطح عملکردی بالا، کاربردهای بسیاری دارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به استفاده از ضدعفونی کننده های نسل نوین دنیای، با اثر بالا، پایداری عملکرد و فاقد اثرات مخرب الکل اشاره نمود.

وی تاکید نمود: فناوری ضدعفونی کننده های غیرالکلی حاصل فناوری های نوین است که هدف آن، معرفی ضدعفونی کننده های ایمن زیستی و سازگار با محیط زیست به دنیا است.

وی ادامه داد: دستاورد این فناوری نوین، فراوری ضدعفونی کننده های ایمن زیستی بدون داشتن اثرات مخرب الکل برای طیف وسیع مصرف کنندگان و حتی گروه های خاص هم چون بچه ها و افراد آسیب پذیر و حساس به الکل است.

به گفته وی، ترکیبات آمونیوم چهارگانه بر پایه این فناوری فراوری شده و دارای اثرات ضدمیکربی قوی، گستره ضدمیکربی گسترده و فاقد هرگونه آسیب زیستی برای مصرف کنندگان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3663

به "ضدعفونی کننده غیرالکلی حافظ محیط زیست فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی کننده غیرالکلی حافظ محیط زیست فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید