عملکرد دانشگاه ها در ثبت پروپوزال و خاتمه نامه منتشر شد

به گزارش هنجس بلاگ، عملکرد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در همانندجویی سرانجام نامه ها و پیشنهاده ها در 6 ماهه دوم سال 1398 توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران منتشر شد.

عملکرد دانشگاه ها در ثبت پروپوزال و خاتمه نامه منتشر شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین راستا را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، تا انتها 6 ماهه دوم سال 98 تعداد 554 دانشگاه، پژوهشگاه و مؤسسه آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی، عضو سامانه همانندجو به ثبت رسیده است.

بر پایه گزارش عملکرد تبصره 9 قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی در شش ماهه دوم سال1398، وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری طلایه دار همانندجویی و ثبت پارسا شده است.

طبق این تبصره، همه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، و مؤسسه های آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی باید تمام متن انتها نامه ها و رساله های (پارسا) دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، همانندجویی و تمام متن پیشنهاده ها، انتها نامه ها، و رساله های خود را ثبت نمایند.

این گزارش عملکرد دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، و مؤسسه های آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی را در پیروی از قانون یاد شده در شش ماهه دوم سال1398 در همانندجویی و ثبت پیشنهاده ها، انتها نامه ها و رساله ها نشان می دهد.

همانندجویی پارسا، پیشنهاده، و مقاله در سامانه همانندجو با پشتوانه روزافزون تمام متن بیش از 300 هزار پارسا و بیش از 240 هزار مقاله در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR انجام می گردد.

سامانه همانندجو با کاوش اتوماتیک در این آثار، نوشته های همانند را بازیابی و اندازه همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می دهد.

در شش ماهه دوم سال 1398، پیرامون 30 هزار استاد و نزدیک به 84 هزار دانشجوی عضو سامانه همانندجو از 554 مؤسسه، نزدیک 80 هزار درخواست همانندجویی داشته اند. گزیده عملکرد همانندجویی در جدول زیر دیده می گردد.

عملکرد دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، و مؤسسه های آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در شش ماهه دوم سال 1398 در همانندجویی پارسا، پیشنهاده، و مقاله بر پایه وابستگی سازمانی آن ها در جدول زیر آمده است.

* شمار استادان و دانش آموختگان بر پایه آمار آموزش عالی ایران سال تحصیلی 1396- 1397 از مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی است.

همچنین ثبت پارسا و پیشنهاده در سامانه ثبت در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR انجام می گردد. در این سامانه، دانشجویان پس از تصویب پیشنهاده، داده ها و تمام متن آن ها را درون دهی و شناسه رهگیری دریافت می نمایند. پارسا نیز پس از درون دهی داده ها و بارگذاری فایل تمام متن و تأیید ایرانداک، آماده آنالیز مؤسسه می گردد. با پذیرش مؤسسه، فرآیند ثبت به انتها می رسد.

در شش ماهه دوم سال 1398، در مجموع 401 مؤسسه، بیش از 33 هزار پارسا و 326 مؤسسه و بیش از 25 هزار پیشنهاده در سامانه ثبت نموده اند. گزیده عملکرد ثبت پارسا و پیشنهاده در جدول زیر دیده می گردد.

عملکرد دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، و مؤسسه های آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در شش ماهه دوم سال 1398 در ثبت پارسا و پیشنهاده بر پایه وابستگی سازمانی آن ها در جدول زیر آمده است.

ریز گزارش همانندجویی و ثبت انتها نامه ها، رساله ها، و پیشنهاده ها در شش ماهه دوم سال 1398 در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 862

به "عملکرد دانشگاه ها در ثبت پروپوزال و خاتمه نامه منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد دانشگاه ها در ثبت پروپوزال و خاتمه نامه منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید