فرصت تماشا این جاذبه های کیش را در پاییز از دست ندهید!

به گزارش هنجس بلاگ، ایران را بی اغراق باید یکی از زیباترین کشورهای سراسر عالم هستی و دنیا معرفی نمود. کشوری 4 فصل که هر 3 ماه یک بار و در انتها هر فصلش و آغاز فصلی دیگر، جلوه ای دیگر از زیبایی خود را به نمایش می گذارد. با توجه به این که دیگر در فصل پاییز قرار گرفته ایم، یکی از مقصدهای مناسب برای سفرهای داخلی، جزیره کیش در جنوب کشورمان و در جوار آب های نیلگون خلیج فارس می باشد. به راستی که باید یکی از زیباترین نقاط زمین را جزیره کیش معرفی نمود. جزیره کیش یکی از جزایر خلیج فارس و واقع در استان هرمزگان و شهرستان بندرلنگه است که سالانه حدود 1 میلیون توریست از آن بازدید می نمایند. کیش را اکثرا به عنوان یک جزیره ای صرفا توریستی و با جاذبه های مدرن می شناسند اما این جزیره دارای جاذبه های محلی فراوانی است ک ما می خواهیم از این جاذبه های دیدنی کیش برترین های آن ها را به شما معرفی نماییم. با خبرنگاران همراه باشید.

فرصت تماشا این جاذبه های کیش را در پاییز از دست ندهید!
  • خانه اعیانی

یکی از جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و البته معروف در کیش، خانه اعیانی است که در شهر حریره قرار گرفته است و از برترین قسمت های گشت و گذار در کیش است. خانه اعیانی کیش با این که در حریره قرار گرفته است اما زیر مجموعه های گردشگری در جزیره کیش می باشد. خانه اعیانی کیش یکی از جاذبه های زیبا و تماشای در این جزیره است که با این که معروف است اما به صورت درخور به آن و معرفی جاذبه هایش پرداخته نشده است.

خانه اعیانی کیش را باید نماینده بی چون و چرای خانه های قدیمی ایرانی و سبک معماریشان دانست. در این خانه چندین خانواده زندگی می نموده اند و از انواع مرسوم خانه سازی در فلات ایران که شامل شهرهایی چون یزد، اصفهان و کاشان است می باشد.

خانه اعیانی کیش در دوره ایلخانیان ساخته شده است. در ساخت و تزئین نمای بیرونی این بنا، کاشی های ستاره ای شکلی وجود دارند که نمایی خاص به به جای مانده های این بنا بخشیده اند.

این کاشی ها در دوره ایلخانی برای ساخت تخت سلیمان و سلطانیه استفاده می شدند و از آنجا که این کاشی ها در آن دوره جزئی از کالاهای وارداتی بوده اند پس می توان اینگونه نتیجه گرفت که اولا این کاشی ها از طرف جزیره کیش وارد شده است و دوما، صاحب این عمارت شخصی ثروتمند بوده است که در آن موقع خانه اعیانی را ساخته است و در آن زندگی می نموده است. البته از این مدل خانه ها باز هم در کیش موجود است که نشان دهنده شرایط زندگی در آن دوران ها است.

  • شهر باستانی حریره

یکی دیگر از جاذبه های تماشای کیش، شهر باستانی حریره است که در آیتم مجذوب کننده بالایی نیز به آن اشاره کردیم. این سایت باستانی از توابع شهرستان بندر لنگه و از نقاط تماشای استان هرمزگان و جزیره کیش در جنوب ایران است. این شهر قدیمی 800 سال قدمت و در حدود 120 هکتار وسعت دارد. حریره در زمان خود شهری بزرگ و آباد در منطقه کیش و توابع آن بوده است.

دوران طلایی شهر حریره کیش از سال 367 تا 912 هجری قمری بوده است که آن را به عنوان ستاره این منطقه معرفی می نموده است. در شهر باستانی حریره در جزیره کیش بقایایى در مرکز ساحل شمالى جزیره واقع شده است که به احتمال بسیار قوى به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامى باز مى شود. این بقایا در وسعتى بالغ بر 3 کیلومتر مربع، بازگو کننده این مطلب است که روزگارى شهرى بزرگ و آباد و بسیار مهم در این منطقه وجود داشته است و جمعیت بسیار زیادی را خود جاى مى داده است.

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که بر اساس نتایج کاوش های باستان شناسی صورت گرفته تا امروز محوطه باستانی حریره از مجموعه ساحلی و خانه اعیانی از حمام، مسجد و قنات های قدیمی تشکیل شده است. در سفر به کیش و بازدید از جاذبه های تماشای آن، حتما به شهر باستانی حریره بروید و تاریخ جزیره را از نزدیک لمس نمایید.

  • روستای باغو

یکی دیگر از جاذبه های تماشای کیش روستای باغو است. روستای باغو از روستاهای بسیار بسیار قدیمی و زیبا در جزیره کیش است که دور از بخش های مدرن و امروزی جزیره کیش قرار گرفته است. شاید باورتان نشود اما این جزیره یک دِموی زنده و طبیعی از نحوه زندگی اولین ساکنان جزیره کیش است و آن را برای گردشگران به تصویر می کشد.

برای رسیدن به روستای باغو، می توانید از 2 راستا اقدام کنید؛ یا به سمت میدان غروب جزیره کیش بروید و از آنجا به جاده روستای باغو بپیچید یا این که از سمت بزرگراه خلیج فارس به این روستای قدیمی دسترسی پیدا کنید.

جالب است بدانید که نام این روستا از نام پیرزنی 100 ساله به نام ننه باغو گرفته شده است. این زن در گذشته و در زمانی که کیش در تصرف نیروهای پرتغالی بوده است، در آن زندگی می نموده است. این روستا نه مدرن است و نه در خود جاذبه ای دارد که شما را به یاد جاذبه ها و فضای مدرن کیش بیاندازد اما آنقدر محیطش مثبت و صمیمی است که دوست دارید همچنان به گشتن در آن ادامه دهید.

در این روستای بسیار زیبا، جاذبه های متنوعی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به مسجد النبی (ص) اشاره کرد. در کنار این مسجد چاه آبی قدیمی نیز واقع شده است.

  • کشتی یونانی

از جمله جاذبه های تماشای جزیره کیش که بسیار هم معروف است، کشتی یونانی است. این کشتی از نظر تاریخی اهمیت قابل توجهی ندارد اما به هر حال به عنوان یکی از جاذبه های جزیره کیش محسوب می شود. این کشتی متعلق به کشور یونان است و به صورت اتفاقی و بنا بر هر دلیلی که تعیین نیست ناگهان در گل و آن هم در بستر خلیج فارس فرو می رود.

بعضی می گویند که هوامی مه آلود باعث شده که ناخدای کشتی دید کافی برای راهنمایی آن نداشته باشد و در نهایت کشتی به گل بشیند. این کشتی مدت ها است که در گل های جزیره کیش نشسته است و البته جاذبه های معروف شده است. البته این به گل نشستن، فرسودگی و پوسیده شدن ناحیه های پایینی آن را سبب شده است.

یکی از مجذوب کنندهیت های این کشتی این است که بزرگی آن، امکان تماشای یک کشتی واقعی از نمای بسیار نزدیک را برای هر کسی به وجود آورده است. ضمناً، در این کشتی به تماشای غروب آفتاب را به تماشا بنشینید و از آن لذت ببرید.

  • نمایشگاه خزندگان

این جاذبه با دیگر جاذبه های تماشای کیش کمی فرق می نماید، نمایشگاه خزندگان خانه بیش از 100 خزنده زنده است که واقعا تماشا دارند. نمایشگاه خزندگان در خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان قرار گرفته است و هر 100 گونه جانوری و خزنده آن از خانواده مارسانان هستند و همگی هم به نمایش گذاشته شده اند.

از جمله خزندگانی که می توانید در این نمایشگاه ببینید، مارهای بزرگ بوآ، پیتون آفریقا و آمازون، سوسمار ایگوانا ماداگاسکار، عقرب سیاه امپراتور آفریقا، مار پرنده تایلند، عنکبوت های بزرگ و پرنده خوار برزیلی هستند که البته این ها هم تنها نمونه هایی از این گونه خزندگان که در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است و از این رو آن را به یکی از برترین جاذبه های تماشای کیش تبدیل نموده است.

  • آکواریوم های پهناور کیش

از قشنگ ترین و جالب ترین جاذبه های تماشای کیش باید حتما به آکواریوم های پهناور کیش اشاره نماییم. این جاذبه زیبا، همچون آکواریومی پهناور است که گونه های مختلف ماهیان را در خود نگه می دارد. اگر به کیش سفر می کنید، حتما در برنام هایتان داشته باشید که سری هم به اسکله بزنید و از آنجا زیستگاه ماهی های زیاد و بسیار زیبا را در آب های خلیج فارس ببینند.

در این مکان برای شما امکان غواصی و سوار شدن بر قایق های شیشه ای وجود دارد و شما می توانید از نزدیک این زیبایی های زیر دریای خلیج فارس را مشاهده نمایید.

  • کاریز کیش

کاریز کیش هم یکی از جاذبه های تماشای کیش است که نباید تماشاش را از دست داد. در دوران قدیم، کاریز ها به منظور راهنمایی آب های زیر زمینی استفاده می شده است و کاریز کیش هم دقیقا به همین دلیل ساخته شده بوده است. ارتفاع کاریز کیش تنها 45 متر است و دقیقا همین ویژگی آن، منحصر به فردش نموده است.

این کاریز 15 کیلومتر طول دارد و در طول دو رشته از منطقه صفین و فرودگاه تا محل فعلی مجموعه فرهنگی و تفریحی شهر زیرزمینی کیش امتداد دارد. این دو رشته در محل این شهر زیرزمینی تبدیل به 3 رشته می شوند و سپس مجددا تبدیل به یک رشته می شوند و شهر قدیمی حریره می ریزند.

از زیبایی های فوق العاده این کاریز زیبا این است که سقف 8 متری آن مملو از سنگواره، صدف و مرجان ها است. این مرجان ها بین 260 تا 560 میلیون سال قدمت دارند و از این رو این مجموعه را تبدیل به یکی از معرف ترین جاذبه های تماشای کیش تبدیل نموده است.

برای اقامت در این جزیره به صفحه رزرو هتل در کیش بروید یا با شماره 8540 تماس بگیرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3810

به "فرصت تماشا این جاذبه های کیش را در پاییز از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت تماشا این جاذبه های کیش را در پاییز از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید