فوت و فن خرید کنسول بازی Xbox one

به گزارش هنجس بلاگ، روزی که نخستیم کنسول های ساده بازی با آن گرافیک های خنده دار وارد بازار محصولات دیجیتال شدند، کسی فکرش را هم نمی کرد که این محصولات، چه بازار بزرگ و پرهیاهویی را به خود اختصاص دهند . حالا و در این روزها گیم و گیمرها یه خرده فرهنگ مهم در حوزه محصولات دیجیتالی به شمار می فرایند و جامعه بزرگ و قابل توجهی را تشکیل می دهند . در این راهنما قصد داریم به سراغ کنسول بازی ایکس باکس وان دست دوم یا Xbox one برویم . محصولی از کمپانی مایکروسافت که یکی از اضلاع مهم دنیای کنسول های بازی است .

فوت و فن خرید کنسول بازی Xbox one

کنسول بازی Xbox one چیست؟

سال 2013 و درست وقتی که کمپانی سونی از نسل چهارم دستگاه های پلی استیشنش رونمایی کرد، غول جهانی بازی ها، شرکت مایکروسافت هم کنسول نوی را راهی بازار کرد . کنسول بازی ایکس باکس وان یا Xbox one که نسل هشتم از کنسول های بازی خانگی است.

  • این کنسول با حافظه 500 مگابایت ارائه شده و فقط به ویدئو های 1080 P محدود است.
  • ایکس باکس وان قابلیت اتصال به وسیله Wi-Fi و wireless را دارد.
  • برخلاف ps4 هیچگونه بلوتوث داخلی برای آن در نظر گرفته نشده است.

انواع مدل های ایکس باکس وان

  • سری ایکس باکس معمولی - xbox
  • سری ایکس باکس اس - xbox one s
  • سری ایکس - xbox serie s

ویژگی های ظاهری Xbox one

  • برخلاف ایکس باکس Xbox 360 این مدل به صورت افقی روی سطوح قرار می گیرد.
  • در قسمت بالا و کناره های ایکس باکس وان دریچه هایی برای ورود و خروج هوا تعبیه شده است که به خنک شدن سریع تر آن یاری می نماید و در صورت استفاده 24 ساعته اندازه آسیب به دستگاه را کاهش می دهد.
  • در قسمت پشت دستگاه یک پورت HDMI، یک پورت صدای اپتیکال، دو اسلات USB3 و یک پورت USB در نیمه سمت راست بدنه دستگاه، یک پورت اتصال کینکت، یک پورت اتصال IR Blaster برای دستگاه در نظر گرفته شده است.
  • در کنترلر ایکس باکس وان (Xbox one) به کاربران این اجازه داده می گردد تا بتوانند در شرایط مختلف و با توجه به نوع بازی، کاربرد دکمه ها را تغییر دهند.
  • بعلاوه با دو بار فشردن دکمه هوم روی کنترلر، می توان از جریان بازی فیلم و عکس گرفت و آن را به اشتراک گذاشت.

محتویات داخل جعبه ایکس باکس وان

در داخل جعبه Xbox one کنسول اصلی بازی، کابل برق، یک کابل HDMI، یک دسته بازی و یک سنسور Kinect همراه با هدست مخصوص چت واقع شده است، پس اگر قصد دارید Xbox one دست دوم خریداری کنید، حتما چک کنید که تمام این موارد در داخل جعبه قرار داشته باشد.

معرفی Xbox one S

  • ایکس باکس اس یا Xbox one S نسبت به مدل اصلی، بدنه کوچک تری دارد.
  • دارای خروجی با رزولوشن 4K برای محتوای ویدئویی و خروجی 1080P برای بازی های ویدئویی است.
  • ایکس باکس اس یا xbox serie s نسبت به Xbox one سخت افزار قوی تری دارد.
  • دسته یا کنترلر ایکس باکس وان اس در رنگ سفید فراوری شده؛ در حالی که رنگ اصلی Xbox one رنگ مشکی است.
  • این دسته دارای بلوتوث داخلی است در نتیجه می توانید آن را بدون هیچ گونه رابطی به کامپیوتر وصل کنید.

تغییرات کنسول های بازی در سه نسل

  • کنسول های ایکس باکس وان یا Xbox one در زمان ارائه شان به بازار وزن و اندازه ای بیشتر از کنسول های قبلی داشتند . البته در سری ایکس باکس اس یا xbox serie s این مسئله اصلاح شد و دستگاه در ابعادی کوچکتر و سبک تر راهی بازار شد .
  • اولین سری از کنسول های Xbox one که سال 2013 به بازار ارائه شد، یک تفاوت مهم و بعدها دردسرساز داشت . آن هم اینکه در نسخه نخست ایکس باکس وان دکمه پاور، لمسی در نظر گرفته شده بود . لمسی بودن دکمه بعدها موجب خاموش شدن تصادفی دستگاه حین بازی را به وجود می آورد و با اعتراض های گسترده کاربران در نسخه های بعدی اصلاح شد .
  • از دیگر تحولات مهمی که در زمان رونمایی کنسول بازی ایکس باکس وان به آن اشاره شد، بهبود پردازنده آن بود . در کنسول های نو از پردازنده گرافیکی 914 مگاهرتزی استفاده شده که نسبت به نسل قبلی ها، تفاوت فاحشی را نشان می دهد . این مسئله موجب شد تا کنسول های مایکروسافت از کیفیت HDR و 4K پشتیبانی نمایند و این در جهانی رقابتی کنسول های بازی، تحولی مهم بود .
  • در میان انواع کنسول های Xbox one این کنسول های سری اس بودند که شرایط بهتری در بهبود ظرفیت هارد دستگاه داشتند . ظرفیت هارد کنسول های بازی سری اس در سه کلاس 500 گیگابایتی، یک ترابایتی و دو ترابایتی به بازار ارائه شده بود . این در حالی است که نوع معمولی این کنسول ها تنها 500 گیگابایت حافظه دارد .

با یک اختلاف زمانی دو ساله، مایکروسافت کنسول های سری ایکس و اس را هم راهی بازار کرد. مایکروسافت کوشش نموده بود، ایرادات قبلی را بهبود ببخشد . در حال حاضر از بین سه مدل کنسول های Xbox one این Xbox serie s هستند که می توانند به صورت عمودی بایستند .

مزیتهای کنسول بازی ایکس باکس وان چیست؟

بسیاری از گیمرها کنسول بازی Xbox one را یکی از برترین و پرقدرت ترین کنسول های بازی موجود در جهان می دانند . موارد زیر از مهم ترین ویژگی های این سری از کنسول های بازی است .

  • فضای ذخیره سازی بیشتر
  • قیمت متناسب تر
  • پشتیبانی در کیفیت 4K (مهمترین تفاوت این دستگاه که باعث شد در سال 2013 بازار را قبضه کند.)

آن سال ها آغاز رقابت شرکت و کمپانی ها در زمینه بالا بردن کیفیت گرافیکی بازی ها بود و برای نمایش هرچه بهتر این کیفیت گرافیکی، احتیاج بود که بتوانند این تفاوت را به نمایش بگذارند . از این رو کنسول بازی Xbox one یک مدل خوب در بازار برای چنین بازی هایی بود .

بعدها که نسخه Xbox one S به بازار آمد این کیفیت بهبود دو چندانی هم یافت . چرا که این کنسول ها علاوه بر خروجی 4K برای محتوای ویدئویی دارای خروجی 1080 P برای بازی های ویدئویی هم بودند .

به علاوه اینکه در سری اس هم وزن دستگاه کاهش یافته بود و هم اینکه سخت افزارها ارتقای مناسب تری یافته بودند . در حال حاضر اگر بخواهید یک کنسول دست دوم از سری Xbox one تهیه کنید برترین پیشنهاد ما به شما خرید سری اس این دستگاه هاست .

نکات مهم در خرید کنسول بازی Xbox one دست دوم

بدیهی ترین نکته در مورد خرید یک کنسول بازی Xbox one دست دوم، همانی است که احتمالا در زمان خرید هر وسیله دست دوم دیگری رعایت می کنید .

  • دستگاه را از نظر ظاهری آنالیز می کنید تا از سلامت آن آگاه شوید . هرگونه شکستگی با خراش و آسیب روی دستگاه می تواند یک امتیاز منفی برای دستگاه باشد و روی قیمت آن تاثیر بگذار و یا شما را از خرید منصرف کند .
  • بهتر است در هنگام خرید محصولات دست دوم بالاترین حافظه را تهیه کنید . هر چقدر حافظه داخلی دستگاه بیشتر باشد، سرعت اجرای بازی ها بیشتر است.
  • در هنگام خرید یک کنسول بازی ایکس باکس وان دست دوم، حتما چند بازی همراه خود داشته باشید و قبل از خرید با دستگاه آنها را اجرا کنید . این طور مطمئن می شوید که سر کنسول و دسته های بازی به درستی کار می نمایند و مسئله ای ندارند .
  • خرید دستگاه با جعبه هم از آن نکاتی است که در هنگام خرید هر کالای دست دومی باید مد نظر داشته باشید .

برای تماشا آگهی های کنسول بازی در خبرنگاران کلیک کنید

چرا ایکس باکس وان دست دوم بخریم؟

خرید کنسول بازی ایکس باکس وان دست دوم یک کار کاملا منطقی در بازار کنسول های بازی است . برخلاف بازارهای دیگر، در جهانی کنسول های بازی، محصولات با کیفیتی در بازارهای دسته دوم پیدا می گردد . چرا که اغلب گیمرها علاقه دارند همه انواع کنسول هار تست نمایند؛ برای همین اغلب کنسول ها را در زمان کوتاهی می فروشند تا کنسول نو تهیه نمایند .

برای همین شما در بازار دست دوم این محصولات با نمونه هایی نزدیک به نو هم ممکن است روبرو شوید که قیمتی منطقی تر از محصول نو دارند .

نجات زمین با محصولات دست دوم

خرید یک کنسول بازی ایکس باکس وان دست دوم یک حرکت فرهنگی و اخلاقی، در جهت کاهش اندازه زباله در کره زمین است . به ویژه اینکه با مصرف بالای محصولات الکترونیکی، زباله های این محصولات هم که در دسته تجزیه ناپذیرها قرار دارند، تهدیدی بزرگ برای زمین به حساب می آیند .

آگهی های انواع کنسول های بازی را در خبرنگاران ببینید
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3785

به "فوت و فن خرید کنسول بازی Xbox one" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن خرید کنسول بازی Xbox one"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید