قوانین جدید اروپا برای غول های تکنولوژی

به گزارش هنجس بلاگ، پیش نویس قانون بازار های دیجیتال استاندارد هایی را برای برخورد با بستر های برخط (آنلاین) عظیم بر اساس تعداد کاربر های آن ها مشخص نموده است. استانداری که کوشش دارد برقراری فضای رقابتی بازار دیجیتال اروپا را تضمین کند.

قوانین جدید اروپا برای غول های تکنولوژی

غول های دیجیتالی از جمله آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل در صورت عدم تغییر برنامه تجاری خود در اروپا، بر اساس پیش نویس قوانین جدید اتحادیه اروپا که روز سه شنبه رونمایی شد، امکان دارد با جریمه های سنگینی بین 6 تا 10 درصدی درآمد خود روبرو شوند.

کمیسیون اروپا روز سه شنبه از جزئیات پیش نویس قانون خدمات دیجیتال (DSA) و قانون بازار های دیجیتال (DMA) رونمایی کرد. قوانینی که بنا بر گفته اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا میخواهد قوانین اتحادیه را با عصر دیجیتال منطبق کند.

پیش نویس قانون بازار های دیجیتال استاندارد هایی را برای برخورد با بستر های برخط (آنلاین) عظیم بر اساس تعداد کاربر های آن ها مشخص نموده است. استانداری که کوشش دارد برقراری فضای رقابتی بازار دیجیتال اروپا را تضمین کند.

چنان چه بعضی از غول های تجاری متهم هستند که از داده های کاربران گسترده خود برای تبلیغ و فروش محصولات یا کسب و کار های مورد علاقه خود استفاده می نماید و در عمل بسیاری از کسب و کار های کوچک و تازه کار را با ایجاد فضای انحصاری دچار شکست و ورشکستگی می نماید. اثبات نقض این قانون می تواند منجر به وضع جریمه 10 درصدی از درآمد غول های تجاری در اتحادیه اروپا گردد.

پیش نویس قانون خدمات دیجیتال نیز با هدف مسئولیت پذیری بیشتر بستر های عظیم آنلاین در قبال نقض قوانین کشور های عضو اتحادیه اروپا در محتوا های دیجیتالی منتشر شده توسط کاربران آن ها تهیه شده است. برای نقض این قانون نیز جریمه 6 درصدی از درآمد شرکت های عظیم فعال در عرصه دیجیتال در نظر گرفته شده است.

پیش نویس های رونمایی شده توسط کمیسیون اروپا حاصل توافق اولیه بین مجلس اروپا و 27 کشور عضو اتحادیه اروپا برای تسریع حرکت اتحادیه به سمت دیجیتالی شدن است. مذاکرات سه جانبه در خصوص این پیش نویس به انتها رسیده، ولی تصویب نهایی این قوانین توسط مجلس و شورای اروپا صورت خواهد گرفت.

منبع: یورونیوز

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرادید
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2305

به "قوانین جدید اروپا برای غول های تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین جدید اروپا برای غول های تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید