قوانین کنسلی رزرو هتل ، هر آنچه باید بدانید

به گزارش هنجس بلاگ، همواره برنامه ریزی ها مطابق پیش بینی ها پیش نمی رود. اتفاق های غیرمنتظره در کمین هستند که در بزنگاه های حساس خودی نشان دهند. بسیار پیش آمده که برای سفری برنامه ریخته باشید و اتفاقات ناخواسته ای بیافتد. مخصوصا اگر هتلی را رزرو و هزینه های زیادینموده باشید، تنها راه برای برگرداندن بخشی از هزینه ها، کنسل کردن رزرو هتل است. اما اگر برای کنسل کردن رزرو هتل اقدام نموده باشید، حتما پاسخ های متفاوتی شنیده اید. اگر می خواهید از قوانین کنسلی رزرو هتل بیشتر آشنا شوید، این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران را دنبال کنید.

قوانین کنسلی رزرو هتل ، هر آنچه باید بدانید

آیا قانون یکسانی برای کنسلی هتل ها وجود دارد؟

در وهله اول باید بدانید که هر هتل قانون خاصی برای کنسلی دارد. به همین علت توصیه می گردد هنگام رزرو هتل از شرایط کنسلی و بازپرداخت وجه هنگام کنسل کردن رزرو هتل آگاه شوید. غالبا سایت های رزرو آنلاین در قسمت مشخصات هتل و اتاق از قوانین کنسلی اتاق در آن هتل می گویند. پس هنگام رزرو هتل به این نکات توجه کنید.

چه عواملی روی قوانین کنسلی هتل تاثیر می گذارند؟

شرایط و قوانین هر هتل برای کنسلی فرق دارد و عوامل زیر روی قانون کنسلی تاثیر می گذارند:

تعداد ستاره های هتل: برخی از هتل های 5 ستاره در صورت کنسلی رزرو تنها درصد کمی از مبلغ را پرداخت می نمایند. از طرفی ممکن است هتل های کم ستاره تر وجه را به طور کامل استرداد نمایند. به همین علت حتما هنگام رزرو هتل از شرایط استرداد و کنسلی آگاه شوید.

زمان کنسل کردن رزرو هتل: نکته مهمتری که در کنسلی رزرو باید به آن توجه کنید، زمان کنسل کردن هتل است. زیرا مقدار وجه پرداختی هنگام استرداد رزرو در بازه های زمانی متفاوت خواهد بود. بنابراین اگر به صورت اتفاقی پرواز یا برنامه سفرتان کنسل شد هتل طبق قوانین خاص خودش نسبت به کنسلی و استرداد رزرو رفتار می نماید.

تاریخ رزرو: یکی از چیزهایی که باید در خصوص آن دقت زیادی به خرج دهید، کنسل کردن در رزرو هتل در روزهای تعطیل و شلوغ است. در این شرایط معموات نمی توان رزرو هتل را کنسل و بخشی از هزینه را دریافت کرد. توجه داشته باشید که برخی از هتل ها تغییر دادن تاریخ رزرو هتل را هم به معنی کنسلی می دانند و برای رزرونماینده جریمه درنظر می گیرند.

در چه زمانی امکان کنسلی رزرو هتل وجود ندارد؟

اتاق های هتل ها در روزهای تعطیل و شلوغ گارانتی می شوند. اگر با بلیط های چارتری آشنایی داشته باشید، این اتفاق برای اتاق های هتل در ایام تعطیل و پر رفت و آمد می افتد. به طوری که آژانس های مسافرتی با برخی از هتل ها قرارداد می بندند و اتاق های آنان را پیش خرید می نمایند. اینگونه اتاق ها از نظر هتل رزرو شده و پول آنها پرداخت شده است. به همین علت اگر در ایام نوروز یا تعطیلات دیگر برای کنسلی رزرو هتل اقدام کنید، هزینه استرداد نخواهد شد. در نظر داشته باشید که قیمت اتاق ها در این شرایط از طرف آژانس گذاشته می گردد.

هزینه کنسلی رزرو هتل چه قدر است؟

این قانون که کنسل کردن رزرو هتل تنها در زمان و تاریخ مشخصی باید صورت بگیرد تا جریمه ای شامل مهمان نگردد، قانونی کلی برای تمام هتل ها محسوب می گردد. در واقع مهمان باید تاریخ هایی که هتل برای کنسلی و استرداد وجه در نظر گرفته است را بداند. در صورتی که از تاریخ های مشخص عبور نموده و برای کنسلی اقدام کنید هتل می تواند از شما جریمه دریافت کند یا کل مبلغ رزرو را پرداخت نکند. برخی از هتل ها هم جریمه ای معادل یک شب اقامت از مهمان دریافت می نمایند.

اگر برای کنسلی رزرو هتل خود اقدام نموده باشید، حتما با کارمزد کنسلی روبه رو شده اید. برخی از سایت های رزرو آنلاین هتل علاوه دریافت مبلغی به عنوان جریمه، درصدی هم به عنوان کارمزد کنسلی از مهمان کسر می نمایند. اگر می خواهید کمتر دچار ضرر بشوید از سایت های رزرو هتل بدون کارمزد کنسلی هستند مانند خبرنگاران بهره ببرید.

چگونه رزرو هتل را کنسل کنیم؟

برای کنسل کردن رزرو هتل مسافران می توانند به دو صورت اقدام نمایند:

تماس با هتل: اگر رزرو خود را به صورت تلفنی انجام داده اید می توانید با هتل مورد نظر تماس بگیرید و رزرو هتل خود را کنسل کنید.

کنسلی آنلاین: اگر رزرو آنلاین از سایت هایی مانند خبرنگاران انجام داده اید، باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید، بر روی قسمت پیگیری خرید، سپس جستجو کلیک کنید. صفحه ای نمایش داده می گردد که باید شماره شناسه رزرو هتل خود را وارد و دکمه جستجو را فشار دهید. هتلی که رزرو نموده اید برایتان نمایش داده می گردد. روی هتل رزرو شده مورد نظر کلیک کنید و گزینه لغو رزرو را فشار دهید. درنظر داشته باشید که هزینه کنسلی مطابق با قوانین هتل کسر خواهد شد. پس قبل از رزرو توجه کنید هتل در چه مدت زمانی هزینه را استرداد کامل یا بخشی از آن را کسر می نماید.

تجربه شما از کنسلی رزرو هتل چیست؟

در این مطلب سعی شد که قوانین کلی که برای هر هتل در جریان است را بیان کنیم. برای اینکه بهتر با شرایط رزرو هتل و کنسلی آنان آشنا شوید، می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه و پس از انتخاب شهر مقصد و هتل موردنظر خود شرایط کنسلی هتل را در قسمت هر هتل می توانید مشاهده کنید.

آیا تجربه ای از کنسلی رزرو هتل داشته اید که برای شما ناخوشایند و پر هزینه یا خوشایند و دلپذیر بوده باشد؟ راضی می شویم ما را در تجربیات خود سهیم کنید.

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3590

به "قوانین کنسلی رزرو هتل ، هر آنچه باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین کنسلی رزرو هتل ، هر آنچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید