ماجرای سرقت های مجموعه ورزشی آزادی چیست

به گزارش هنجس بلاگ، احداث ساختمان نو برای فدراسیون دوچرخه سواری هم از دیگر اتفاقات عجیب و غریب ورزش ایران است. ساختمانی که نزدیک به دو سال است به صورت نیمه کاره مانده و حالا هم به محلی برای رفت و آمد سارقان تبدیل شده است. بهمن ماه 98 بود که کلنگ احداث این ساختمان از طریق مهدی علی نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش، در مجموعه ورزشی آزادی زده شد. آن زمان مقرر شد فدراسیون دوچرخه سواری ساختمان قبلی خود را بفروشد و پول آن را خرج ساختمان نو در آزادی کند.

ماجرای سرقت های مجموعه ورزشی آزادی چیست

با توجه به این موضوع کارکنان فدراسیون بلافاصله از مرکز شهر به محل کمپ های تیم های ملی در آزادی آمدند تا موقتا برای چند ماه در بخشی از این کمپ بمانند، به این امید که هر چه زودتر این ساختمان تأسیس شود؛ اما این همه در حد حرف باقی ماند و تنها چیزی که به عنوان ساختمان فدراسیون دوچرخه سواری در آزادی دیده می شود، یک چهار دیواری بی در و پیکر بیشتر نیست.

اینکه چه عاملی باعث شده اهالی فدراسیون دوچرخه سواری الان در بلاتکلیفی به سر ببرند، در بی تدبیری عده ای از مسئولان خلاصه می شود که نتوانستند درخصوص تأمین اعتبارات احداث ساختمان پیش بینی درستی کنند. کلنگ ساخت این ساختمان در زمان ریاست خسرو قمری زده شد، اما چند ماه بعد از این اتفاق دوره ریاست او در فدراسیون به پایان رسید و کار نیمه تمام باقی ماند.

در حال حاضر نزدیک به یک سال است که فدراسیون با سرپرست اداره می شود و، چون عملا سرپرست هم اجازه ورود به حوزه ساخت وساز را ندارد، تعیین نیست تأمین هزینه های میلیاردی تکمیل ساختمان با چه کسی است؟ نکته جالب اینجاست علاوه بر اینکه چندین میلیارد برای تکمیل این ساختمان نیاز است، بدهی میلیاردی به پیمانکار قبلی هم مزید بر علت شده است. فدراسیون در حال حاضر یک میلیارد و 700 میلیون تومان به پیمانکار قبلی که کار را به اینجا رسانده، بدهکار است و در شرایط فعلی هم از توانش خارج است که این بدهی را بپردازد. چرا که 80 درصد بودجه فدراسیون صرف پرداخت حقوق کارمندان پرشمار و غیرضروری این مجموعه می شود. با همه این مسائل روز گذشته خبر رسید که فدراسیون نیمه کاره دوچرخه سواری در اقدامی سؤال برانگیز مورد سرقت هم قرار گرفته شده است. گفته می شود سارقان کابل های برق این ساختمان را دزدیده اند.

اینکه چطور سارقان با وجود آن همه نگهبان و تیم حراستی در محل های ورودی و خروجی مجموعه ورزشی آزادی توانسته اند وارد این استادیوم شوند هم در جای خودش تعجب آور است.

اظهارنظر عجیب تر مربوط به احمد مددی، مدیر مجموعه ورزشی آزادی است که می گوید: ما برای ساختمان نیمه کاره دوچرخه سواری بار ها به این فدراسیون تذکر داده بودیم و از آن ها خواستیم که نسبت به تکمیل عملیات ساختمانی و تأمین امنیت این ساختمان اقدامات لازم را انجام دهند، زیرا می تواند بستر اتفاقات ناگواری باشد.

به هر شکل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که زیر مجموعه وزارت ورزش است نیز با وجود این بدهی سنگین مانع از ادامه ساخت ساختمان شده است. در صورتی که فدراسیون دوچرخه سواری نتواند بدهی اش را پرداخت کند، به احتمال زیاد این شرکت که زمین را به فدراسیون واگذار کرده بود، خودش ساختمان را به بهره برداری می رساند. آن موقع است که فدراسیون دوچرخه سواری هر چه را داشته از دست می دهد.

دزدی از کابل های ساختمان نیمه کاره فدراسیون دوچرخه سواری در حالی است که مددی مدعی است در همین چند روز گذشته یکی از پمپ های آب مجموعه هم به سرقت رفته است. او اگر چه درباره جزئیات این ماجرا توضیحی نداده، اما یک منبع مطلع به شرق گفت: متأسفانه نمی دانیم چرا باید این اتفاق ها در مجموعه بیفتد. این شخصی که پمپ آب را دزدیده، طی چند روز به استادیوم رفت و آمد داشته و با دستگاه آهن بر آن را از پایه جدا کرده و روز آخر زمانی که خواسته پمپ را در ماشینش بگذارد، از طریق نیرو های حراستی دستگیر شده است.

یکی از انتقاد هایی که از گذشته تا کنون به حوزه مدیریت ورزش کشور شده، ناتوانی متولیان امر درخصوص ساخت وساز اماکن ورزشی بوده است؛ چه در بحث احداث مجموعه های ورزشی و چه احداث فضایی یکپارچه برای فدراسیون های ورزشی. ورزش ایران بیش از 52 فدراسیون ورزشی دارد که مدام در رفت و آمد هستند و هر بار به گوشه ای از تهران نقل مکان می کنند. این در حالی است که طبق تعریفی که در همه جای دنیا از فدراسیون های ورزشی وجود دارد، بخش خصوصی به حساب می آیند و باید خودشان بودجه فدراسیون را تأمین کنند؛ اما در ایران چنین شرایطی وجود ندارد و فدراسیون ها، چون بودجه خود را از دولت دریافت می کنند و رؤسای آن عموما افرادی غیر از بدنه ورزش هستند که آشنایی با بحث اسپانسرینگ ندارند، باید شاهد چنین اتفاقات تلخی در این حوزه باشیم.

منبع: فرارو
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3602

به "ماجرای سرقت های مجموعه ورزشی آزادی چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای سرقت های مجموعه ورزشی آزادی چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید