محرومیت روسیه از المپیک و فرصت طلایی برای کشتی ایران

به گزارش هنجس بلاگ، با رای آژانس دنیای ضد دوپینگ، ورزش روسیه از حضور در رقابت های المپیک 2020 و جام دنیای 2022 محروم شد تا یکی از اتفاقات بزرگ تاریخ ورزش دنیا به وقوع بپیوندد.

محرومیت روسیه از المپیک و فرصت طلایی برای کشتی ایران

به گزارش خبرنگاران، خاتمه پس از سال ها کلنجار بر سر دوپینگ سیستماتیک در ورزش روسیه که حتی به محرومیت 111 ورزشکار این کشور در المپیک 2016 ریو نیز منجر شد، اینبار آژانس دنیای ضد دوپینگ(وادا)، ورزش روسیه را بدلیل مباحث مربوط به دوپینگ و دستکاری در نمونه ها، از حضور در المپیک 2020 توکیو و جام دنیای فوتبال 2022 در قطر محروم کرد.

روسیه به عنوان یکی از قدرت های برتر ورزش دنیا همیشه یکی از مدعیان جدی در ادوار المپیک بوده است. به عنوان مثال علی رغم محرومیت 111 ورزشکار این کشور از حضور در المپیک 2016 ریو اما این کشور با کسب 56 مدال پیروز شد در رده چهارم المپیک قرار گیرد.

یکی از رشته های اصلی روسیه در ادوار المپیک و رقابت های دنیای دو رشته کشتی آزاد و فرنگی بوده تا جاییکه بیشترین مدال ها از آن کشتی گیران روس در ادوار رقابت های المپیک شده است. روس ها در المپیک 2016 ریو و در جاییکه کشتی ایران تنها یک مدال طلا گرفت، پیروز به کسب 4 مدال طلا شدند. در رقابت های دنیای 2019 قزاقستان نیز سهم آزادکاران روس در 10 وزن 5 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز و در کشتی فرنگی نیز 2 طلا و 3 نقره بود تا در هر دو رشته بر سکوی نخست دنیا قرار گیرند.

طی سال های اخیر کشتی روسیه فاصله خود با کشتی ایران را بر خلاف سال های نه چندان دور زیاد نموده و غیبت این کشور در بازی های المپیک، فرصت ارزشمندی برای آزاد و فرنگی کاران ایران در توکیو است تا در غیبت مدعی اول کشتی دنیا، بدنبال کسب مدال های خوشرنگ برای کاروان ورزش ایران باشند.

زائور اوگویف در 57، گاژی مراد رشیداف در 65، زائوربک سیداکوف در 74 و عبدالرشید سعدالله یف در 97 کیلوگرم 4 آزادکار روس هستند که در 6 وزن المپیکی رقابت های دنیای قزاقستان پیروز به کسب مدال طلا شدند. در کشتی فرنگی نیز در 6 وزن المپیکی، سهم روس ها یک طلا و دو نقره بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 108

به "محرومیت روسیه از المپیک و فرصت طلایی برای کشتی ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "محرومیت روسیه از المپیک و فرصت طلایی برای کشتی ایران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرومیت روسیه از المپیک و فرصت طلایی برای کشتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید