مسجد شیخ زاید ابوظبی ، با شکوه ترین مساجد دنیا

به گزارش هنجس بلاگ، مسجد شیخ زاید

شاید وقتی که نام امارات می آید، اولین چیزی که به ذهنتان برسد همان آسمانخراش های بلند بالای دبی باشند که در بسیاری از موارد در جهان رکورد دار هستند. اما این بار می خواهیم به شما یکی از زیباترین جاذبه ها را به نام مسجد شیخ زاید در ابوظبی معرفی کنیم. مسجدی با ساختاری کاملا متفاوت که از طلا و زیور آلات متفاوت تزیین شده است و یکی از چشمگیرترین بناهای جهانست. با خبرنگاران همراه شوید:

مسجد شیخ زاید ابوظبی ، با شکوه ترین مساجد دنیا

مسجد شیخ زاید کجاست؟

این مسجد در شهر ابوظبی قرار گرفته است و معماری چشمگیر آن و بعلاوه استفاده از المان های مجذوب نماینده مختلف در آن باعث شده تا نامش در دنیا پر آوازه گردد. لوستر این مسجد یکی از بزرگ ترین لوسترهای دنیاست و بعلاوه فرشی که در آن قرار گرفته است هم از نفیس ترین و بزرگ ترین ها با وسعت بیشتر از 7 هزار متر مربع است. همه این ها در کنار ساختار چشم نوار و معماری پر شکوه این مسجد آن را به اصلی ترین جاذبه گردشگری ابوظبی تبدیل نموده است.

زمان های بازگشایی مسجد شیخ زاید

گردشگران می توانند همه روزه از این مسجد تماشا نمایند اما آخرین ساعت ورود آن 9:30 شب است و یادتان باشد که برای گشت و گذار کاملی در این شهر باید بین 1 الی 3 ساعت زمان بگذارید تا بتوانید همه جای آن را با خیال راحت بگردید.

  • روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت 9 صبح تا 10 شب
  • روزهای آدینه از 4:30 بعدازظهر تا 10 شب (روزهای آدینه صبح فقط برای افرادی که می خواهند عبادت نمایند باز است.)

اگر که خواستید در طول ایام ماه رمضان به ابوظبی سفر نموده از مسجد شیخ زاید تماشا کنید، ساعت ها به این شکل است: روزهای شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 2 بعدازظهر و روزهای آدینه، مسجد بسته است.

هزینه ورودی

هزینه ورودی مسجد شیخ زاید رایگان است و در نتیجه هیچ بهانه ای برای نرفتن به این مکان خارق العاده تماشای وجود ندارد.

چطور به مسجد شیخ زاید در ابوظبی برویم؟

این مسجد در شهر ابوظبی در امارات واقع شده است که در واقع مرکز امارات است. این مسجد هر روزه میزبان صدها بازدید نماینده است و معماری و سبک ساخت بی نظیر آن از آن چیزهایی است که تا آخر عمر در فکر هر کسی باقی می ماند. اگر که بخواهید از دبی به ابوظبی بروید باید بدانید که می توانید به راحتی از روش زمینی و طی 1.30 ساعت به آن جا برسید و برای رفتن به آن هم می توان ماشین اجاره کنید و راه دیگر هم استفاده از تاکسی است که شما را به راحتی به آن جا می رساند. حتی در بیرون این مسجد هم تاکسی هایی به مقصد دبی همواره وجود دارند.

اگر هم بخواهید از فرودگاه ابوظبی به این مسجد بروید، 20 دقیقه تا آن جا فاصله است.

برای ورود به مسجد شیخ زاید چه لباسی بپوشیم؟

مانند هر مسجد دیگری در دنیا این مسجد هم مقدس و مورد احترام است و باید موقع ورود به آن لباس پاک و مناسب داشته باشید. حتی در خود مسجد هم به افرادی که پوشش مناسب این مکان را نداشته باشند، به طور رایگان لباس هایی به نام عبا داده می گردد، این لباس هزینه ای ندارد و رایگان است.

امکان ندارد که کسی وارد این مسجد با شکوه گردد و دوست نداشته باشد تا چند سلفی عکس برای یادگاری از خودش در آن جا بگیرد. اما باید به یاد داشت که این جا مکانی مورد احترام و مقدس است.

شما حق بردن هیچ گونه خوراکی ای به داخل مسجد ندارید اما یک مرکز در داخل این مجموعه قرار گرفته است که می توان بعد از بازدید از آن جا خوراکی خرید.

قوانین عکاسی در مسجد شیخ زاید

اگر بخواهید برای استفاده های شخصی عکاسی کنید و یا فیلمبرداری انجام دهید، اجازه آن را دارید و حتی می توانید در محوطه هایی که اجازه دارید تریپاد را هم با خودتان ببرید.

پیشنهاد می کنیم برای این که بتوانید یک نمای کلی از این مسجد بزرگ را داشته باشید و هم مناره ها و هم گنبد در عکس به طور کامل بیفتد، از عریض ترین و پهن ترین لنزی که در بساط دارید بهره ببرید.

برترین زمان بازدید از مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید دو منظره حیرت آور دارد که یکی از آن ها در روز و دیگری در شب است هم روز و هم شب های این مسجد فوق العاده است و البته غروب ها را هم نباید فراموش کرد. پیشنهاد می کنیم یک الی دو ساعت قبل از غروب خورشید خودتان را به آن جا برسانید و غروب زیبای خورشید را در پس این مسجد با ابهت ببینید.

زوایای مختلف مسجد شیخ زاید را دریابید

البته که گنبد این مسجد بسیار تماشای است اما به همه جای این مجموعه دقت کنید و گوشه گوشه آن را به دقت ببینید. کوریدورهای مرمری این مسجد که در آن ها بیشترین و برترین جزییات ممکن به کار رفته است و بعلاوه هال اصلی آن هر چشمی را به خود خیره می نماید. سعی کنید تا کوریدور ها را از زوایای مختلف ببینید و برای عکاسی هم این موضوع را مد نظر داشته باشید. حوضچه آب بزرگی که در نزدیکی ورودی دارد و عکس مسجد را در خود منعکس نموده است برترین جای این مسجد برای گرفتن چند عکس انعکاسی کم نظیر است.

چند حقیقت جالب از مسجد شیخ زاید

  • به طور کلی 82 گنبد در این مسجد وجود دارد که این گنبدها در میزان های مختلفی هستند.
  • میلیون ها تن سنگ مرمر سفید خالص در ساخت این مسجد به کار رفته است که باعث شده تا در طول روز یک جای آرام و عالی و شب ها این مرمرها آبی جادویی ای به نظر برسند.
  • در ساخت مسجد شیخ زاید از 24 لوستر کریستالی با طلای 24 عیار استفاده شده است که همه این لوسترها از کریستال سواروفسکی هستند و همه آن ها در شهر مونیخ آلمان ساخته شده اند.
  • قالی سبز رنگی که در ورودی این مسجد وجود دارد، بسیار شیک و باشکوه و به رنگ سبز است و بزرگ ترین قالی دست باف دنیا است!
منبع: الی گشت
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3746

به "مسجد شیخ زاید ابوظبی ، با شکوه ترین مساجد دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجد شیخ زاید ابوظبی ، با شکوه ترین مساجد دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید