مقاله: خاطره بازی با 52 سال حضور والیبال در المپیک

به گزارش هنجس بلاگ، تیم ملی والیبال بانوان چین در فینال این بازی ها کار شگفت انگیزی انجام داد. در حالی که دو ست را به روسیه واگذار نموده بودند پیروز شدند در انتها 3 بر 2 به پیروزی برسند و مدال طلا را از آن خود نمایند.

مقاله: خاطره بازی با 52 سال حضور والیبال در المپیک

در این المپیک برای نخستین بار تیمی از آفریقا راهی بازی ها شد. تونس نماینده این قاره در المپیک سئول بود.

اتحاد جماهیر شوروی پیروز شد در دوره دومی که والیبال در المپیک حاضر بود برای دومین بار مقام قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کند. شوروی نه تنها از عنوان قهرمانی خود که در المپیک توکیو ژاپن کسب نموده بود دفاع کرد بلکه تیم بانوان این کشور نیز پیروز شد بعد از نایب قهرمانی دوره قبل مدال طلای مکزیکو سیتی را به دست آورد.

قوانین مهم و جدیدی در این دوره از بازی ها در والیبال اعمال شد. این دوره برای ایتالیا اندوه بار بود چرا که این تیم در این دوره هم از کسب مدال طلا بازماند و با شکست در نیمه نهایی برنز گرفت. یوگوسلاوی و روسیه به ترتیب طلا و نقره گرفتند. در بخش زنان کوبا پیروز شد سومین قهرمانی پیاپی خود را کسب کند.

فینال بخش مردان نیز جذابیت های زیادی داشت و جنبه سیاسی نیز پیدا کرد. قهرمان دو دوره قبل این رقابت ها یعنی آمریکا و شوروی که از لحاظ سیاسی هم در تنش بودند راهی فینال شدند که در انتها آمریکا برنده این جدال شد.

منبع مقاله: خاطره بازی با 52 سال حضور والیبال در المپیک

انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3529

به "مقاله: خاطره بازی با 52 سال حضور والیبال در المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خاطره بازی با 52 سال حضور والیبال در المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید