نقوی حسینی: تمایل دولت به سمت کارفرمایان است ، فراکسیون کارگری موضوع دستمزد کارگران را پی گیری می نماید

به گزارش هنجس بلاگ، عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: دولت و نماینده دولت هم در جلسه شورای عالی کار حضور داشت متاسفانه سنگینی کفه ترازو دولت به سمت کارفرمایان بوده است و کمتر به قشر کارگری توجه شد

نقوی حسینی: تمایل دولت به سمت کارفرمایان است ، فراکسیون کارگری موضوع دستمزد کارگران را پی گیری می نماید

حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین و قرچک و عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، با بیان اینکه کارگران واقعا در شرایط سختی قرار گرفته اند، گفت: با این اتفاقات کرونایی که منجر به تعطیلی بسیاری از بنگاه های مالی یا کاهش فعالیت آن ها شد اولین متضررهای این اتفاق کارگران هستند.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به این اتفاقاتی که افتاد و به ویژه تورم بسیار بالا در کشور که به بیش از 100 درصد می رسد شرایط زندگی را بر همه و به ویژه کارگران سخت نموده است.

عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: متاسفانه هزینه ها و مخارج زندگی دو برابر یا چند برابر شده است و اتفاقات کرونایی و تعطیلات مزیدی بر علت شد تا شرایط بر کارگران سخت بگردد.

نقوی حسینی با اشاره به سال های گذشته که فرایند شرایط مالی با ثبات تر بوده است، بیان داشت: در آن شرایط هم به کارگران بی توجهی هایی شد و دستمزدهای این قشر از جامعه با کم لطفی دولت و دولت ها مواجهه بود.

وی توضیح داد: انتظار هست دولت، مجلس و نهادهای موثر بنشینند و به یک طرح جامعی برای کارگران برسند؛ سال جاری را نمی توان همانند سال های گذشته، شورای عالی کار بنشیند و یک نرخ 15 و 20 درصدی برای افزایش حقوق کارگران مشخص کند و بعد در مصاحبه ها بگویند که مشکل کارگری حل شده است به هیچ وجه مسائل کارگری با این افزایش های 15 و 20 درصدی حل نمی گردد.

عضو فراکسیون کارگری تاکید نمود: دولت و نماینده دولت هم در جلسه شورای عالی کار حضور داشت متاسفانه سنگینی کفه ترازو دولت به سمت کارفرمایان بوده است و کمتر به قشر کارگری توجه شد مثلا کف حقوقی را برای کارگران در نظر گرفته اند این مبلغ صرف پول آب، برق، گاز و خدمات عمومی یک کارگر هم نمی گردد پس سایر خدمات خود و خانواده را چگونه تامین کند.

نقوی حسینی اضافه نمود: متاسفانه با این مبلغ، یک کارگر نمی تواند رفاه اولیه خود را تامین کند چه برسد بخواهد به رفاه ثانویه فکر کند حتی این وعده هایی که به کارگران داده اند مثلا بن خرید به مبلغ 400هزار تومانی یا مبلغ 180 هزار تومانی برای مسکن در نظر گرفته اند که اگر هیئت دولت این وعده ها را تصویب هم بکند مشکل آنچنانی از یک کارگر حل نخواهد نمود.

وی بیان داشت: ما به عنوان فراکسیون کارگری معتقد هستیم با کف حقوقی زیر 3میلیون تومان یک زندگی حداقلی می توان کرد با مبلغ حقوقی زیر 3 میلیون به پایین نمی گردد زندگی کرد.

این نماینده مجلس عنوان داشت: با این رقم هایی که توسط شورای عالی کار مصوب شده است واقعا یک کارگر نمی تواند شرایط حداقلی زندگی را تامین کند پیشنهاد فراکسیون کارگری به دولت و کارفرمایان این است که باید خارج از این فرمول هرساله برای جامعه کارگری تصمیم گیری بگردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین گفت: دولت باید بداند که نباید بهانه دست عناصر معاند و ضد انقلاب بدهد تا با ترفندهایی از جمله مبلغ پایین دستمزد، کارگران عزیز و زحمت کش این کشور را تحریک نمایند و از اعتراضات این قشر سواستفاده نموده و بر روی اعتراضات کارگران موج سواری نمایند که این مورد هم بر روی امنیت و هم مسائل سیاسی کشور تاثیرگذار است.

نقوی حسینی اضافه نمود: پس رسیدگی به مشکل کارگران، هم از لحاظ امنیتی و هم از لحاظ اجتماعی بسیار مهم است گرچه کارگران این کشور همواره پا به رکاب انقلاب و نظام بوده اند و همواره در خط مقدم دفاع از آرمان ها بوده اند اما وقتی فشار مالی بر روی آنها زیاد بگردد و نتوانند تامین مخارج زندگی نمایند و به تعبیری شرمسار خانه و خانواده خود بشوند قطعا فریادشان بلند خواهد شد و این مورد به امنیت کشور لطماتی وارد می نماید.

وی در سرانجام بیان داشت: فراکسیون کارگری حتما این موضوع را پیگیری خواهد نمود و مذاکرات جدی فراکسیون و نتایج آن در این زمینه به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 673

به "نقوی حسینی: تمایل دولت به سمت کارفرمایان است ، فراکسیون کارگری موضوع دستمزد کارگران را پی گیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقوی حسینی: تمایل دولت به سمت کارفرمایان است ، فراکسیون کارگری موضوع دستمزد کارگران را پی گیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید