هزار خراسانی 12 هزار خانه مسافر دارند

به گزارش هنجس بلاگ، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، هزار خراسانی 12 هزار خانه مسافر دارند.

هزار خراسانی 12 هزار خانه مسافر دارند

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

قضیه چیست؟

خشایار نیکزادفرد، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی از راه اندازی سامانه خانه مسافرهای ایران اطلاع داد و گفت: سامانه خانه مسافرها راه اندازی شد و اگر مراحل نهایی آن انجام گردد؛ قابل واگذاری است. همچنین مراجعات را به حداقل رساندیم و سعی کردیم در این سامانه صاحبخانه ها بتوانند خودشان اطلاعات را بارگذاری نمایند. بیمه را نیز می توان روی همین سایت با تخفیف 25 درصد خرید. ما برای انتخاب مجری نیز به اداره های کل میراث فرهنگی در استان ها فراخوان داده ایم.

نیکزادفر گفت: تا کنون 18 هزار و 750 خانه مسافر در کشور ساماندهی شده است البته یک روایت وجود دارد که 300 هزار خانه مسافر در کشور هست که تعداد زیادی از آنها ساماندهی نشده اند ولی ما توانسته ایم بیش از 18 هزار خانه مسافر را ساماندهی کنیم. همچنین در کشور 4 هزار و 39 صاحبخانه، 18 هزار و 750 خانه دارند. یعنی متوسط هر نفر مالک چهار و نیم خانه است. در خراسان رضوی هزار صاحبخانه با 12 هزار خانه مسافر داریم یعنی هر فرد مالک 12 خانه است.

وی ادامه داد: ممکن است یک نفر ساختمانی با 8 واحد داشته باشد که همه آن واحدها را در سامانه خانه مسافرها با مجوزهای جداگانه ثبت نموده است، چون برای هر واحد به او یک مجوز داده اند به تازگی در سیستم جدید اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اعلام شده که به مالک یک ساختمان با مثلاً 8 واحد تنها یک مجوز داده گردد. مانند هتل ها. در یک هتل شاید 20 واحد اتاق باشد اما به همه آن مجموعه یک مجوز داده می گردد.

وی اضافه نمود: استانهای مازندران، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین خانه مسافرها را دارند. درصد پراکندگی نیز در استان خراسان رضوی از همه استانها بیشتر است. ظرفیت خانه مسافرها در سال گذشته 66 هزار و 928 تخت بوده که خراسان رضوی با 27 هزار تخت بیشترین میزان تخت را دارد. پس از آن استان مازندران و گیلان هست و کمترین میزان تخت را نیز استان اردبیل دارد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی گفت: هتل ها خانه مسافرها را رقیب خود می دانند و گلایه می نمایند که چرا وزارت میراث فرهنگی برای آنها سامانه ای ایجاد نموده است درحالیکه ما هیچ خانه مسافری را ایجاد ننموده ایم بلکه این خانه ها وجود داشته اند ما تنها آنها را ساماندهی کردیم. ضمن اینکه مسافر هتل با مسافر خانه مسافر متفاوت است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1334

به "هزار خراسانی 12 هزار خانه مسافر دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار خراسانی 12 هزار خانه مسافر دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید