شرایط بارش ها تا نخستین روز سال ، باران قابل ملاحظه در اولین روز سال نو ، مسافران شمال کشور منتظر کاهش دما باشند

به گزارش هنجس بلاگ، سازمان هواشناسی با پیش بینی کاهش دما در شمال کشور در آخرین روز سال خاطرنشان کرد: روز سه شنبه (اول فروردین) به جز بارش های پراکنده در مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور، باقی استان ها بارش های قابل ملاحظه ای را دریافت خواهند کرد.

شرایط بارش ها تا نخستین روز سال ، باران قابل ملاحظه در اولین روز سال نو ، مسافران شمال کشور منتظر کاهش دما باشند

به گزارش خبرنگاران و بر اساس هشدار هواشناسی، امروز (شنبه) منطقه ها ساحلی و دور از ساحل در تنگه هرمز، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و دریای عمان در استان های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان طوفانی است و ارتفاع موج در ساحل تا 1.5 متر پیش بینی می گردد.

هواشناسی در هشدار سطح زرد از احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی و مسافربری، تفریحی و بعلاوه اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل خبر داده است.

از مسافران نوروزی نیر خواسته شده از انجام عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا دست بکشند.

سازمان هواشناسی بعلاوه توصیه نموده است ضمن اعمال محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت های دریایی در سواحل و دور از سواحل انجام گردد.

شرایط بارش ها تا نخستین روز سال

بر اساس پیش بینی هواشناسی، امروز در منطقه های از کرمان، خراسان و شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان، بارش باران و گاهی رعد و برق رخ می دهد.

فردا (یکشنبه) نیز در بعضی نقاط غرب، جنوب غرب دامنه های زاگرس شمالی و شرق سیستان و ارتفاعات کرمان بارش داریم.

روز دوشنبه توسعه بارش ها در شمال غرب، منطقه های از غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و غرب سمنان و نوار شرقی سیستان را فرا می گیرد.

روز سه شنبه بارش ها به صورت پراکنده در مرکز، شرق و جنوب شرق خواهد بود، اما سایر منطقه ها بارش ها را به صورت قابل ملاحظه دریافت خواهند کرد.

دمای هوا بعلاوه در روزهای دوشنبه و سه شنبه برای شمال کشور روند کاهشی محسوسی دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اسفند 1401 بروزرسانی: 27 اسفند 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3900

به "شرایط بارش ها تا نخستین روز سال ، باران قابل ملاحظه در اولین روز سال نو ، مسافران شمال کشور منتظر کاهش دما باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بارش ها تا نخستین روز سال ، باران قابل ملاحظه در اولین روز سال نو ، مسافران شمال کشور منتظر کاهش دما باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید