خاتمه خوش ورزش ایران در سال 99، تنیس روی میز المپیکی شد

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سهمیه المپیکی نیما عالیمان به واسطه حضور در مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک - منطقه آسیای میانه - و پیروزی در فینال این مسابقات به دست آورد.

خاتمه خوش ورزش ایران در سال 99، تنیس روی میز المپیکی شد

در ملاقات نهایی که امروز شنبه در دوحه قطر برگزار گردید، نیما عالمیان به مصاف زوخید کنجایف از ازبکستان رفت و پیروز به شکست 4 بر 2 این بازیکن شد. این بازیکن ازبکستان در روز نخست ملاقاتهای گروهی هم مغلوب نوشاد عالمیان شده بود.

نیما عالمیان با پیروزی در ملاقات نهایی مسابقات گزینشی المپیک تنها سهمیه منطقه آسیای میانه برای حضور در بازی های المپیک توکیو را از آن خود کرد. این دومین حضور نیما عالمیان در بازی های المپیک است. وی سهمیه حضور در بازی های المپیک ریو را هم از منطقه آسیای میانه کسب کرد.

نیما عالمیان در حالی با پیروزی در ملاقات فینال مسابقات گزینش المپیک برای دومین دوره متوالی صاحب سهمیه شد که با شکست برادرش نوشاد پیروز به حضور در این مرحله از مسابقات شد. وی شامگاه آدینه در مرحله نیمه نهایی مسابقات گزینشی المپیک نوشاد را با نتیجه 4 بر یک شکست داد و فینالیست شد. نیما عالمیان در مرحله گروهی این رقابت ها صاحب یک برد و یک باخت شده بود اما نوشاد عالمیان با سه برد و بدون باخت به مرحله نیمه نهایی راه یافته بود.

در بخش بانوان مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک ندا شهسواری و شیما صفایی از کسب سهمیه بازماندند. در این بخش شیما صفایی با متحمل شدن دو باخت نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. ندا شهسواری هم بعد از کسب یک پیروزی و متحمل شدن یک باخت و صعود از این مرحله، در مرحله نیمه نهایی مقابل لاوروا از قزاقستان باخت و از صعود به فینال بازماند.

بدین ترتیب تنیس روی ایران در بخش بانوان المپیک نماینده ای نخواهد داشت در حالیکه ندا شهسواری چهار سال پیش در المپیک ریو شرکت داشت.

در هر صورت نیما عالمیان در حالی صاحب سهمیه المپیک شد که طی یک سال گذشته به خاطرکرونا و لغو مسابقات انتخابی در رشته های مختلف، سهمیه جدیدی به کاروان ایران اضافه نشده بود. سهمیه نیما عالمیان هم پنجاه و سومین سهمیه ایران برای المپیک توکیو به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2957

به "خاتمه خوش ورزش ایران در سال 99، تنیس روی میز المپیکی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه خوش ورزش ایران در سال 99، تنیس روی میز المپیکی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید