پیش نویس قانونی درباره شرایط حقوق بشر در بحرین امروز روی میز مجلس اروپا

به گزارش هنجس بلاگ، مجلس اروپا امروز (پنج شنبه) پیش نویس قانونی را درباره شرایط وخیم حقوق بشر در بحرین تصویب می نماید.

پیش نویس قانونی درباره شرایط حقوق بشر در بحرین امروز روی میز مجلس اروپا

با ما سفر کنید و با مسافرت به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، انتظار می رود امروز مجلس اروپا پیش نویس قانونی را درباره شرایط حقوق بشر در بحرین به ویژه درمورد پرونده های محکوم به اعدام و مدافعان حقوق بشر تصویب کند.

در این پیش نویس اشاره شده که مسؤولان بحرینی هنوز به نقض و محدود کردن حقوق و آزادی های ساکنان این کشور به ویژه حق افراد برای اعتراض مسالمت آمیز، آزادی بیان و آزادی دیجیتال در فضای اینترنت ادامه می دهند.

همچنین در این پیش نویس از تصمیم برای هدف قرار دادن مستمر و برنامه ریزی شده، محدودیت ها، بازداشت ها، شکنجه ها، ارعاب، ممنوعیت سفر، لغو تابعیت و تمام تحریم هایی که از سوی مسؤولان بحرینی علیه فعالان، چهره های مطبوعاتی و بعضی وکلا اعمال می شوند، انتقاد شده است.

در پیش نویس یاد شده آمده است: بحرین با هیچ گونه مخالفت سیاسی مسامحه نمی نماید و همچنین تمامی خواسته های اپوزیسیون و مدافعان حقوق بشر را رد می نماید.

در پیش نویس مذکور به شدت از بازداشت بچه ها به اتهام پیوستن به اعتراضات فوریه 2021 انتقاد و فاش شده که بسیاری از آنها با مساله تجاوز و استفاده از برق تهدید شده اند.

اتحادیه اروپا در این پیش نویس قانون بر پایبندی خود به اجرای قطعنامه های قبلی مربوط به بحرین به ویژه قطعنامه سال 2018 درباره حقوق بشر شامل پرونده نبیل رجب و پرونده های اعدام و همینطور تمامی قطعنامه های سازمان ملل درباره تقویت حقوق بشر در بحرین و حمایت از آن، گزارش مخبر ویژه سازمان ملل از شکنجه و مجازات های سخت در بحرین تاکید نموده و منامه را به لغو حکم های اعدام محمد رمضان و حسین موسی تشویق کرد.

همچنین این اتحادیه با اشاره به اینکه مجازات ها، بازداشت های ظالمانه، تعقیب و پیگرد و محدودسازی مدافعان حقوق بشر هنوز در بحرین ادامه دارند، از استمرار وخامت شرایط حقوق بشر در این کشور در کنار اجرای حکم های اعدام 10 سال پس از بهار عربی به شدت ابراز نگرانی کرد.

اتحادیه اروپا در ادامه پیش نویس خود به شدت صدور حکم های اعدام در حق محمد رمضان و حسین علی موسی را محکوم نموده و مسؤولان منامه را به توقف فوری حکم های اعدام و محاکمه دوباره آنها مطابق با استانداردهای بین المللی محاکمه عادلانه تشویق کرد.

این اتحادیه به ویژه از سوء استفاده از قوانین مبارزه با تروریسم در بحرین انتقاد نموده و استمرار شکنجه ها از جمله محرومیت بازداشتی ها از خدمات پزشکی را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا در سرانجام نیز از دولت بحرین خواست برای زندانیان سیاسی همانند حسن مشیمع، رهبر اپوزیسیون این کشور و عبد الجلیل السنکیس، چهره آکادمیک بحرین که از مسائل جسمانی شدیدی رنج می برند، امکان درمان و استفاده از خدمات پزشکی را فراهم کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2758

به "پیش نویس قانونی درباره شرایط حقوق بشر در بحرین امروز روی میز مجلس اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نویس قانونی درباره شرایط حقوق بشر در بحرین امروز روی میز مجلس اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید