چرا کارگردان ویلایی ها جایزه نگاه ملی و استعداد درخشان را نپذیرفت؟

به گزارش هنجس بلاگ، واقعیت این است که تاریخ سینما مملو است از فیلم هایی که ارج ندیده اند ولی در گذر زمان ارزش های آن ها شکوفا شده.

چرا کارگردان ویلایی ها جایزه نگاه ملی و استعداد درخشان را نپذیرفت؟

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

شرق/ سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر هم سرانجام یافت، با همه نقاط قوت و ضعفش، اما آنچه باقی می ماند فیلم هاست؛ حتی اگر فیلم هایی که سیمرغ نگرفته باشند! واقعیت این است که تاریخ سینما مملو است از فیلم هایی که در زمان خود ارج ندیده اند، ولی در گذر زمان ارزش های آنها شکوفا شده. مهم این است که منتقدان تیزبین دست به چنین امر مهمی بزنند که خوشبختانه سینمای ایران منتقدان ارزشمند کم ندارد، اصولا فیلم ها کشف منتقدان است. به همین دلیل باید بیش از پیش منتقدان سینما را جدی گرفت. یکی از فیلم های قابل بحث و خوب این دوره جشنواره، فیلم ویلایی ها، به کارگردانی منیر قیدی است. خانم قیدی در نخستین فیلم خود به جسارتی ستودنی دست زد و درباره زنان به متن جنگ رفته فیلم خوب و قابل تأملی ساخت. ناگفته های جنگ عراق علیه ایران بسیار زیاد است و دردمندی و سختی های زنان ما در این دوره بحرانی در کشورمان همچنان نادیده و ناشنیده. این فیلم آغاز خوبی است برای گفتن درباره زنان. امید است زنان ما بعد از این فیلم بیشتر در سینما دیده شوند؛ زنان هویزه، زنان سوسنگرد، زنان خرمشهر و آبادان و تمام زنانی که ناله ها و دردهایشان به وسعت تاریخ همچنان پنهان است. منیره قیدی:

اگر به فهرست نامزدهای این دوره جشنواره فیلم فجر دقیق تر نگاه کنیم، به راحتی مسائل روشن می گردد. حتما دیدید که ویلایی ها در بخش بهترین فیلم نامه کاندیدا شد؛ یعنی خود فیلم و کارگردانی فیلم مورد توجه هیئت داوران قرار نگرفت. حالا که من فیلم بد با کارگردانی بدی ساخته بودم که لایق کاندیداتوری در این بخش ها نبود، بنابراین چطور می توانستم ناگهان شکوفا شوم و جایزه خلق الساعه استعداد درخشان را دریافت کنم؟ به نظر شما این نکته تعجب برانگیز نیست؟! به همین دلیل ترجیح دادم از این رقابت عجیب خارج شوم! به نظرم رسید هیئت داوران خواست با این کار متفاوت رفتار کند. در نتیجه من هم حق دارم متفاوت عمل کنم و این جایزه خلق الساعه را نپذیرم. طبیعی هم هست، تهیه کننده فیلم من نیز جایزه ملی ای که قرار بود به فیلم بدهند را رد کند. آخر مگر شدنی است فیلمی که عنوان نگاه ملی را یدک می کشد، کارگردانی، بازیگری، تدوین، طراحی صحنه و فیلمش بی ارزش باشد!! این تناقض ها را نمی فهمم. برای خودم هم معیار انتخاب بهترین ها در این دوره کمی متناقض به نظر می رسید. همین!

مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1835

به "چرا کارگردان ویلایی ها جایزه نگاه ملی و استعداد درخشان را نپذیرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا کارگردان ویلایی ها جایزه نگاه ملی و استعداد درخشان را نپذیرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید