چین خطاب به گروه 7: از مداخله در امور داخلی ما دست بردارید!

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سفارت چین در لندن طی بیانیه ای اعتراض شدید این کشور را نسبت به مسائل مطرح شده در بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت اعلام نمود و از آنها خواست از مداخله در امور داخلی چین دست بر دارند.

چین خطاب به گروه 7: از مداخله در امور داخلی ما دست بردارید!

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در بیانیه خاتمهی نشست جی هفت، با رویکردی انتقادی به مسائلی از قبیل هنگ کنگ، سین کیانگ، تایوان و بعلاوه منشاء ویروس کرونا، پرداخته شد.

سفیر چین در انگلیس تاکید نمود که تمرکز گروه هفت بر مسئله سین کیانگ، مسئله ای کاملا سیاسی و انحرافی است و نباید به این بهانه، منافع پکن را نقض کرد.

بعلاوه، سفارت چین به طرح مسأله منشاء ویروس کرونا از سوی گروه هفت اشاره و تاکید نمود که هر گونه تحقیق و تفحص در این باره باید به وسیله گروهی بین المللی متشکل از دانشمندان صورت گیرد و نباید به اسم مسئله ای سیاسی به آن نگریسته گردد.

به گزارش خبرنگاران، پیشتر هم دولت چین رویکرد اتخاذ شده در اجلاس سران گروه هفت را به شدت محکوم نموده و گفته بود چارچوب کلی این نشست و اتهاماتی که در آن مطرح می گردد جوابگوی نیازهای امروز نیست.

در همین رابطه، سخنگوی سفارت چین در لندن گفته بود: روزگاری که گروه کوچکی از کشورها برای تمام دنیا تصمیم گیری می کردند؛ مدت هاست که سپری شده است.

وی بعلاوه افزوده بود: ما معتقدیم که تمام کشورهای دنیا صرف نظر از کوچکی یا بزرگی، ضعف یا قدرت، فقر یا غنا با هم برابرند و امور دنیای باید به وسیله مشاوره با تمام کشورها مدیریت گردد.

پکن بارها کوشش قدرت های دنیای را که با الگوبرداری از معیارهای منسوخ دوره استعمار، در پی مهار چین هستنند، محکوم نموده است.

دولت واشنگتن و متحدانش در راستای سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک که بر مهار قدرت یابی چین متمرکز است؛ در پی تحریک جریان های جدایی طلب منطقه ها تابعه چین ازجمله هنگ کنگ، تایوان و تبت هستند. این در حالی است که پکن سیاست چین واحد را خط قرمز خود می داند و بارها به آمریکا درباره هرگونه اقدامی که به نقض آن منجر گردد؛ هشدار داده است.

چهل و هفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی دنیا با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا پس از همه گیری ویروس کرونا در انگلیس بعد از ظهر آدینه شروع شد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی کورنوال جریان داشت؛ نخست وزیران و روسای جمهور گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به اسم اعضای اصلی و تعداد دیگری از رهبران کشورها و سازمان های بین المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا حضور داشتند. در خاتمه این نشست بیانیه مشترکی از سوی اعضا صادر شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3291

به "چین خطاب به گروه 7: از مداخله در امور داخلی ما دست بردارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خطاب به گروه 7: از مداخله در امور داخلی ما دست بردارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید