ویزای آمریکا: کتاب کدهای رمزی پولیتزر برای حیات در مطبوعات آمریکا

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از لیت هاب، جوزف پولیتزر روزنامه نگار معروف آمریکایی و بنیانگذار جایزهٔ ادبی پولیتزر است ولی تا زمان حیاتش پیروز به این کار نشد. پولیتزر برای علاقه اش به روزنامه نگاری، در 1892 در پیشنهادی به رئیس دانشگاه کلمبیا، از او خواست نخستین مدرسه روزنامه نگاری دنیا را پایه گذارد، ولی او علاقه ای به این کار نشان نداد.

ویزای آمریکا: کتاب کدهای رمزی پولیتزر برای حیات در مطبوعات آمریکا

اگر علاقمند به دریافت خدمات انواع ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

با جابه جایی رئیس این دانشگاه در 1902، نیکلاس موری باتلر برای ساخت این مدرسه، رغبت نشان داد ؛ ولی این رویا تا پس از مرگ پولیتزر عملی نشد. این اسطوره روزنامه نگاری، در وصیت نامه خود، دو میلیون دلار برای دانشگاه کلمبیا در نظر گرفت.

پولیتزر 1911 در بندر چارلستون کارولینای جنوبی درگذشت و در گورستانی در برانکس نیویورک دفن شد. یک سال پس از مرگش دانشگاه کلمبیا، مدرسه علمی روزنامه نگاری را بنیان گذاشت که هنوز هم یکی از معتبرترین مراکز آموزش روزنامه نگاری در دنیا است و بسیاری از روزنامه نگاران برجسته در آن آموزش دیده اند.

جوزف پولیتزر سال ها در عرصه روزنامه نگاری فعالیت می کرد و به واسطه تجربه در عرصه سیاست هم توانست روزنامه های متعددی پایه گذاری کند و از این راه به ثروت زیادی دست یافت. او سال ها عضو حزب جمهوری خواه و دموکرات بود و حتی یک بار هم برای ریاست جمهوری آمریکا نامزد شده بود ؛ ولی مهم ترین علاقه اش روزنامه نگاری و کار در روزنامه بود که شاید یکی از مهم ترین آثارش در این عرصه کتابی باشد که از او به یادگار مانده است.

پولیترز در سال 1872 به حزب دموکرات پیوست؛ ولی بعد از یک دهه فعالیت در عرصه سیاست روزنامه نیویورک ورلد را خرید و برای رونق دادن به این روزنامه در مقابل رقبای خود مجبور بود به طور رمزی با کارکنانش ارتباط برقرار کند. او به خاطر شغلش و ارتباط با کارکنان روزنامه کدهای رمزداری را اختراع کرد که آنها را در کتابی جمع آوری نموده بود و تنها کارکنانش با آنها آشنایی داشتند.

او با دقت، کاستی های دنیای روزنامه نگاری را پیدا می کرد و داستان های مورد علاقه مردم را در آن چاپ می کرد. از سویی دیگر، او افشاگرانه و جنجالی کار می کرد و پرده از بسیاری رازها برمی داشت. تحت مدیریت پولیتزر روزنامه نیویورک ورلد به پرتیراژترین روزنامه آمریکا تبدیل شده بود و همین امر باعث شد دشمنانی در بین سیاستمداران و رقبای مطبوعاتی پیدا کند. او برای مصون ماندن از گزند دشمنانش مجبور بود به صورت رمزی با کارکنانش ارتباط برقرار کند.

کتاب کدهای رمزی پولیتزر که تنها یک جلد از آن باقی مانده است، در حال حاضر در کتابخانه دانشگاه کالیفرنیا نگهداری می گردد. این کتاب بیش از 20هزار واژه رمزی دارد که برخی از واژه ها به زندگی شخصی او مربوط می شوند و بسیاری از آنها کلماتی هستند که رابط بین او و کارکنانش بود.

او در این کتاب که بعداً رمزگشایی شده است، تئودور روزولت رئیس جمهور آمریکا را با واژه چسبناک، هرست رقیب اصلی مطبوعاتی اش را با عنوان عجوزه و نام خودش را با عنوان آندس یا تیرانداز خطاب می کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2963

به "ویزای آمریکا: کتاب کدهای رمزی پولیتزر برای حیات در مطبوعات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: کتاب کدهای رمزی پولیتزر برای حیات در مطبوعات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید