9 راه حل کاربردی برای مشکل توقف اپ در اندروید

به گزارش هنجس بلاگ، زمانی که می خواهید از یک اپ در اندروید بهره ببرید ولی اپ موردنظر مرتبا متوقف می گردد، بدون شک چنین تجربه ای بسیار آزاردهنده خواهد بود. برای این مشکل دلایل مختلفی وجود دارد ولی در ادامه 9 راه حل کاربردی برای مشکل توقف اپ در اندروید می پردازیم.

9 راه حل کاربردی برای مشکل توقف اپ در اندروید

چرا اپ های من در اندروید متوقف می شوند؟

مهم ترین علت توقف اپ در اندروید، به کمبود فضای ذخیره سازی برمی گردد. اگر فضای کافی در گوشی شما وجود نداشته باشد، اپلیکیشن ها نمی توانند به درستی اجرا شوند و به اصطلاح هنگ می نمایند و متوقف می شوند. از سوی دیگر، باید به داغ شدن بیش از حد بدنه هم اشاره کنیم که می تواند مشکل ساز گردد. اندروید برای کاهش دمای بدنه، ممکن است بعضی اپ ها را قطع کند تا دمای بدنه پایین بیاید.

از سوی دیگر باید به مشکل عدم سازگاری نسخه اپ با سیستم عامل اندروید هم اشاره کنیم. در این مورد می توانیم دلایل بسیار بیشتری هم مطرح کنیم. اما در هر صورت در ادامه به سراغ راه حلهایی برای رفع کردن این مشکل می رویم.

Force Stop

گاهی اوقات یک اپ را باید به طور کامل ببندید تا این مشکل رفع گردد. برای این کار، در قسمت تنظیمات راهی تب Apps شوید و بر روی نام اپ موردنظر ضربه بزنید. سپس در این صفحه Force Stop را انتخاب کنید. بعد از چند ثانیه، حالا اپ را دوباره باز کنید تا ببینید آیا مشکل توقف اپ موردنظر در اندروید رفع شده یا نه.

پاک کردن داده ها و کش

اگر راه حل قبلی جواب نداد، بهتر است به سراغ روش پاک کردن داده ها و کش اپ بروید. به مرور زمان، اپ ها داده های زیادی را در گوشی ذخیره می نمایند تا فعالیت و پردازش های آن ها بهتر صورت بگیرد. اما همین انباشت داده ها، می تواند برای اپ موردنظر مشکل ایجاد کند. در نتیجه در چنین شرایطی، پاک کردن دیتا و کش اپ می تواند مشکل را رفع کند.

در چنین شرایطی توصیه می گردد ابتدا کش را پاک کنید و سپس اپ را تست کنید. اگر مشکل پابرجا بود، در گام بعدی به سراغ حذف دیتا بروید. باید خاطرنشان کنیم پاک کردن دیتا به این معناست تمام تنظیمات و اکانت های موجود در اپ پاک می گردد و بنابراین باید از اول در اپ موردنظر لاگین کنید.

برای پاک کردن داده ها و کش هم در بخش تنظیمات راهی صفحه اپ شوید و سپس Clear cache و در گام بعدی Clear data را انتخاب کنید.

آپدیت اپ

گاهی اوقات استفاده از نسخه قدیمی یک اپ، مسائل زیادی ایجاد می نماید. در چنین شرایطی آپدیت کردن اپ موردنظر می تواند این مسائل را رفع کند. برای آپدیت کردن اپ روش های مختلفی وجود دارد. اگر از گوگل پلی استفاده می کنید که می توانید راهی صفحه اپ موردنظر شوید و روی Update ضربه بزنید. اگر هم از سایر اپ استورها بهره می برید، فرایند آپدیت به همین شکل انجام می گردد.

حذف و نصب دوباره

در بعضی مواقع، توقف پی در پی اپ در اندروید به وجود بعضی داده های مشکل دار در سیستم عامل برمی گردد که حتی پاک کردن داده ها و کش هم این مشکل را رفع نمی نماید. در این مواقع، می توانید اپ موردنظر را به طور کامل حذف کنید و بار دیگر آن را نصب کنید. راحت ترین روش حذف یک اپ هم انجام این کار از هوم اسکرین است. با توجه به رابط کاربری گوشی اندرویدی شما در این زمینه تفاوت هایی وجود دارد اما اگر انگشت را روی آیکن اپ نگه دارید، معمولا گزینه ای برای Uninstall نمایش داده می گردد و روی آن ضربه بزنید.

آنالیز ارتباط اینترنت

اپ هایی که برای فعالیت متکی به اینترنت هستند، در صورت مشکل داشتن ارتباط اینترنت ممکن است دچار مشکل شوند. به همین دلیل در چنین شرایطی باید کیفیت ارتباط اینترنت را هم آنالیز کنید.

ریستارت کردن گوشی

مانند بسیاری از مسائل سخت افزار و نرم افزاری، برای این مشکل هم می توانید راه حل ریستارت کردن گوشی را امتحان کنید. در بعضی موارد یک باگ نرم افزاری در گوشی ممکن است برای فعالیت اپ ها مشکل درست کردن و ریستارت کردن گوشی منجر به رفع شدن باگ موردنظر گردد.

آزادسازی فضای گوشی

همانطور که گفتیم، کمبود حافظه داخلی گوشی می تواند مسائل زیادی را برای فعالیت اپ ها ایجاد کند. بنابراین اگر فضای ذخیره سازی گوشی شما پر شده، بهتر است اپ های غیرضروری و فایل های بزرگ را پاک کنید و اگر هم از کارت حافظه microSD پشتیبانی می نماید، بخشی از داده ها را به آن منتقل کنید.

آپدیت کردن سرویس های گوگل پلی

سرویس های گوگل پلی در پس زمینه اندروید اجرا می شوند و برای گوشی نقش مهمی را ایفا می نمایند. برای آپدیت کردن این سرویس ها، راهی Settings شوید و سپس به Apps and Notifications سر بزنید. در گام بعدی عبارت Google Play Services را در بخش جستجو بنویسید و راهی Advanced > App details شوید. با این کار راهی پلی استور می شوید و اگر آپدیتی برای سرویس های گوگل پلی منتشر شده، آن را دانلود کنید.

ریست فکتوری گوشی

در نهایت به عنوان آخرین روش، باید ریست فکتوری گوشی را معرفی کنیم. با این کار گوشی شما به شرایط کارخانه برمی گردد و تمام داده ها پاک می گردد. به همین دلیل قبل از انجام این کار، حتما از تمام داده های مهم بک آپ بگیرید. فرایند انجام ریست فکتوری به مدل گوشی شما بستگی دارد ولی معمولا خیلی راحت انجام می گردد. اگر قبلا این کار را انجام نداده اید، با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید نحوه انجام ریست فکتوری را برای گوشی موردنظر خود یاد بگیرید.

منبع: HowToGeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آذر 1402 بروزرسانی: 24 آذر 1402 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3980

به "9 راه حل کاربردی برای مشکل توقف اپ در اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 راه حل کاربردی برای مشکل توقف اپ در اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید