11 کار نو در ویندوز 11 که قبلا نمی توانستید انجام دهید

به گزارش هنجس بلاگ، ویندوز 11 به اسم سیستم عامل تازه مایکروسافت به تازگی معرفی شده و از ویژگی های سودمندی بهره می برد که در ویندوزهای قبلی ممکن نبود.

11 کار نو در ویندوز 11 که قبلا نمی توانستید انجام دهید

عرضه ویندوز 11 از روزهای گذشته شروع شده و بر روی رایانه ها و سخت افزارهای نو در خط فراوری نصب می شود. به روزرسانی هم به تدریج برای دستگاه های گوناگون عرضه می شود و بنابراین اگر معینات سخت افزاری سیستم شما از ویندوز 11 پشتیبانی می نماید و هنوز گزینه به روزرسانی را نمی بینید، باید منتظر بمانید.

پیش از نصب حتما راهنمای ارتقا به ویندوز 11 را آنالیز کنید. هرچند همه برنامه ها و پرونده ها باید پس از به روزرسانی دست نخورده بمانند، اما تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات، همواره ایده خوبی است. همین طور بهتر است برای ارتقا به ویندوز 11 عجله نکنید زیرا ممکن است ایرادهای احتمالی حل نشده ای در عرضه اولیه وجود داشته باشد که با به روزرسانی های بعدی برطرف شود.

اگر به طور کلی برای به روزرسانی تردید دارید، این جا لیستی از همه ویژگی های ویندوز 11 را مرور می کنیم که استفاده از آن ها در ویندوز 10 و پیش از آن بدون استفاده از روش های غیرمستقیم ممکن نیست.

1. استفاده از Snap Layout

اگرچه در ویندوز 10 هم می توانید پنجره های باز شده را به کناره یا گوشه صفحه بکشید تا در جای خود قرار بگیرند و برنامه های باز شده مرتب شوند، اما ویندوز 11 با معرفی Snap Layout تماما بر پایه این چیدمان هوشمند ساخته شده است.

نشانگر را بر روی دکمه کوچک و بزرگ کردن پنجره نگه دارید یا از صفحه کلید Win+Z را فشار دهید تا گزینه هایی از طرح های چیدمان از پیش معین شده را ببینید. طرح بندی های موجود به عرض نمایشگر شما بستگی دارد اما قطعا این یکی از ویژگی های خوب ویندوز 11 به تعداد می رود که نظم دهی به پنجره ها را از قبل آسان تر نموده است.

2. مدیریت سریع دسکتاپ ها

ویندوز 10 هم از دسکتاپ های مجازی یا طبق بیان مایکروسافت دسکتاپ ها پشتیبانی می نماید اما در ویندوز 11 استفاده از آن ها راحت تر و در دسترس تر شده است. به طور پیش فرض پس از نصب سیستم عامل نو، یک دکمه با دو مستطیل سیاه و سفید در نوار وظیفه یا تسک بار دیده خواهد شد. نشانگر را روی آن قرار دهید و روی New Desktop کلیک کنید تا فضای کاری بیشتری در اختیار داشته باشید. این ویژگی باعث می شود به سرعت و بدون احتیاج به نمایشگر فیزیکی اضافی به برنامه های بیشتری دسترسی داشته باشید.

3. باز کردن فایل ها از منوی استارت

منوی استارت در ویندوز 11 بازطراحی شده است و از ابتدا متوجه آن خواهید شد. حالا این منو در کنار لیست برنامه ها به درگاه مرکزی پرونده ها و تاریخچه استفاده شما از برنامه ها تبدیل شده است. فایل هایی که مشاهده خواهید کرد بستگی به اندازه استفاده از مایکروسافت آفیس 365 و تعداد رایانه های همگام سازی شده با حساب ابری مایکروسافت شما دارد. برای شخصی سازی می توانید به Personalization بروید و از Windows Settings گزینه Start را انتخاب کنید.

4. حفظ تمرکز با برنامه ساعت

برنامه ساعت در ویندوز 11 فقط برای اطلاع از زمان نیست. این برنامه به شما یاری می نماید تا در زمان های خاص مانند کار و مطالعه تمرکز خود را حفظ کنید. برنامه Clock را باز کنید و سپس گزینه Focus sessions را از پنل سمت چپ انتخاب کنید. سپس وقتی روی Get Started کلیک کنید از شما خواسته می شود تا وظایف و زمان بندی دلخواه خود را تنظیم کنید.

این برنامه با اپلیکیشن To Do در ویندوز 11 هم یکپارچه شده است و حتی می توانید آهنگ هایی از سرویس موسیقی اسپاتیفای (Spotify) هم به آن اضافه کنید تا در تمرکز کامل شما یاری کند.

5. اتصال سریع به مایکروسافت تیمز

هواداران رقیب مایکروسافتی اسلک (Slack) حالا می توانند مسرور باشند! نرم افزار تیمز (Teams) اکنون با ویندوز 11 یکپارچه شده است و پس از به روزرسانی سیستم عامل به طور مستقیم در نوار وظیفه دیده می شود. برنامه ای که مایکروسافت آن را به اسم اصلی ترین راه برای برقرراری ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران مطرح می نماید.

اگر قبلا از مایکروسافت تیمز استفاده ننموده اید، روی Get Started کلیک کنید و دستورهای مربوط به برقراری ارتباط با افراد دیگر به وسیله تصویر، صوت یا نوشتار را دنبال کنید.

6. یک ویندوز با ظاهر مدرن تر

ویندوز 11 با خود یک بازنگری گسترده در ظاهر نرم افزاری به همراه دارد. بنابراین همه چیز مدرن تر به نظر می رسد و می توان گفت که به طور خاص برای دستگاه های امروزی طراحی شده است.

برای نمونه فایل اکسپلورر (File Explorer) یا تنظیمات (Windows Settings) را باز کنید. خواهید دید که در مقایسه با ویندوز 10 از فضا، رنگ بندی و طرح های بهتری استفاده شده است و در مجموع جذابیت بیشتری دارد.

7. آمار بیشتر درباره مصرف باتری

تنظیمات ویندوز را باز کنید و System and Power & Battery را برگزینید. متوجه خواهید شد که جزئیات بیشتری درباره چگونگی تخلیه باتری دستگاه در ویندوز 11 وجود دارد و حتی می توانید برای اطلاعات بیشتر Battery Usage را انتخاب کنید.

این بخشی از کوشش برای بهتر شدن ویندوز در تبلت ها و دستگاه های 2 در 1 است و بعلاوه نشان دهنده یک رابط کاربری بهینه شده برای استفاده به صورت لمسی و بدون صفحه کلید است که احتیاج به وضوح بالاتر، فضای بیشتر با تصاویر و دکمه ها و منوهای بزرگ تر دارد.

8. فروشگاه نو و بهبود یافته مایکروسافت

ویندوز 11 نسخه نو و بهتری از فروشگاه مایکروسافت را با تنظیم بهتر و یکپارچه سازی بیشتر با محتوای دیجیتالی مانند فیلم ها و ظاهری شیک تر ارائه می دهد. هم اکنون گشتن در آن آسان تر است و حتی اگر بعضی برنامه های کاربردی در آن ناقص بودند، از این طریق می توانید انتظار بهبود بیشتر در ماه های آینده را داشته باشید. به ویژه در زمینه بازی که مایکروسافت در ویندوز 11 آن را بسیار ارتقا داده است.

9. استفاده آسان از نمایشگر دوم

یکی از پیشرفت هایی که ویندوز 11 نسبت به قبل دارد که شاید در نگاه اول متوجه نشوید، شیوه تشخیص صفحه نمایش ثانویه است. اکنون نرم افزار چیدمان نصب مانیتور دوم را به فکر می سپارد و بنابراین اگر نمایشگر را قطع و وصل کنید، چیدمان برنامه های به موقعیت قبلی خود بازمی شود. یان یک تغییر کوچک است اما برای هر کسی که از چند نمایشگر استفاده می نماید، سودمند خواهد بود.

10. مدیریت ابزارک های نوار وظیفه

ابزارک ها یا ویجت هایی را که پیش از این در به روزرسانی ویندوز 10 با یک پنجره بازشو در کنار بخش نوتیفیکیشن ها دیده بودیم، اکنون آیکون مخصوص خود را در ویندوز 11 دارند و گزینه های بیشتری هم برای انتخاب دربر می گیرند.

برای مشاهده اخبار، شرایط آب وهوا، قرارهای آینده در تقویم، نکاتی درباره استفاده از ویندوز 11 و موراد دیگر کافی است روی نماد تسک بار کلیک کنید. سپس Add Widgets را بزنید تا تنظیم کنید که کدام ویجت ها روی صفحه نمایش داده شوند و کدام پنهان باشند.

11. اجرای برنامه های اندرویدی

این یکی از ویژگی های اصلی ویندوز 11 است که هر چند در عرضه اولیه دردسترس نیست اما به زودی با به روزرسانی های بعدی شاهد آن خواهیم بود و می توانید برنامه های اندروید را از اپ استور آمازون دریافت کنید.

هم اکنون دقیقا معین نیست که به روزرسانی برای اجرای برنامه های Android چه زمانی عرضه می شود اما می دانیم که اجرای برنامه های اندرویدی دقیقا مشابه برنامه های استاندارد ویندوز خواهد بود و برای نمونه می توانید آن ها را به گوشه های صفحه بکشید یا به نوار وظیفه پین کنید.

عکس کاور: طرحی گرافیکی از اجرای ویندوز 11

Credit: Microsoft

منیع: Gizmodo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3510

به "11 کار نو در ویندوز 11 که قبلا نمی توانستید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 کار نو در ویندوز 11 که قبلا نمی توانستید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید