آبشار تهران کجاست؟ ، آبشاری زیبا و روح بخش در ارتفاعات تهران

به گزارش هنجس بلاگ، یکی دیگر از منطقه ها دیدنی و تفریحی مرکز، آبشار تهران است که به جرات می توان آن را به عنوان یکی از بزرگترین و منحصر به فرد ترین مراکز دیدنی و تفریحی این استان به شمار آورد. هنوز هم بعضی از افراد هنگامی که صحبت از معرفی جاذبه های دیدنی و تفریحی تهران می گردد، نمی دانند که باید در پاسخ چه بگویند!

آبشار تهران کجاست؟ ، آبشاری زیبا و روح بخش در ارتفاعات تهران

اما درست تهران نیز همچون سایر استان های دیگر دارای مراکز سرگرمیی و گردشگری بسیار ممتاز و متمایزی است که از یکی از برترین های آن می توان به مجموعه سرگرمیی و گردشگری آبشار تهران اشاره نمود. این مجموعه با هدف توسعه فضای سبز و بعلاوه هویت بخشی به ارتفاعات تهران، راه اندازی و تاسیس شده است که در این مقاله از بلاگ خبرنگاران در مورد آبشار تهران و مزایا و امکاناتی که این مجموعه برای مسافران و شهروندان تهرانی ایجاد نموده است، صحبت خواهیم نمود.

آبشار تهران - معرفی زیبایی ها و منظره های آن

پس از پشت سر گذاشتن هیاهو و شلوغی های شهری، برای کمی آرامش می توان دل به طبیعت و کوه زد! بدون شک طبیعت گردی می تواند شما را به یاد جنگل های بسیار زیبا و انبوه شمال کشور بیاندازد، اما این طور نیست. اگر شما در تهران ساکن هستید و دلتان برای یک طبیعت بکر و زیبا تنگ شده است می توانید آبشار تهران را انتخاب کنید.

آبشار تهران با برخورداری از دو جاذبه طبیعی کوه و فضای سبز می تواند حس و حال بسیار خوشایندی را به شما هدیه دهد، علاوه بر این موارد می توانید در یک روز خسته نماینده برای آرامش روح و روان خود به این مجموعه سرگرمیی و گردشگری سفر کنید و از تماشا جاذبه های طبیعی و بعلاوه هوای سالم آن لذت ببرید.

در این مجموعه امکانات رفاهی و خدماتی بسیار زیادی وجود دارد که برای برطرف احتیاج شما عزیزان با برترین کیفیت آماده خدمت رسانی به مسافران و بعلاوه شهروندان عزیز است.

از مزایای اصلی آبشار تهران می توان به هوای پاک و بکر آن اشاره نمود، ارتفاعات همیشه می تواند لذتی وصف ناشدنی را به انسان هدیه دهد، از این رو بیشتر افرادی که به آبشار تهران سفر می نمایند قصد دارند از هوای تازه و ایده آل آن استفاده نمایند تا روح و جانی تازه در جسم آن ها وارد گردد.

در آبشار تهران چه فعالیت هایی می توان انجام داد؟

عموما بیشتر افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود سعی می نمایند مکان هایی را انتخاب نمایند که بتوانند با خیال راحت به انجام فرایند های ورزشی، سرگرمی، پیاده روی، استراحت و… بپردازند، از این رو در مجموعه فرهنگی و خدماتی آبشار تهران مزایا و ویژگی هایی وجود دارد که آنالیز آن ها می تواند این منطقه را به عنوان اولین انتخاب شما برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب کند. این موارد به توضیح زیر است:

برخورداری از طبیعی زیبا، بکر و ایده آل

ساختار و معماری آبشار تهران به صورت طبقه ای است، در هر طبقه می توان شاهد برکه های کوچک و منظمی از آب بود که همه آن ها نهایتا از یک آبشار مصنوعی که در بالاترین طبقه این پارک قرار گرفته است، نشات می گیرند و می تواند تجربه وصف ناشدنی ای را به شما هدیه دهد.

در آخرین طبقه این مجموعه آبشاری مصنوعی واقع شده است که کنترل آن تماما به دست مسئولان پارک است و در صورت لزوم می توانند بنا به مشکلاتی نظیر کم آبی و …. آب پارک را برای مدتی قطع نمایند. به علت وجود آب در هر طبقه می توان شاهد آب و هوای خنک و منحصر به فردی بود.

البته اگر در پی منظره ای بی نظیر هستید می توانید خود را به آخرین طبقه از پارک آبشار تهران برسانید و از تماشا منظره زیبا و تماشایی آن لذت ببرید.

کوه نوردی - سفر به دل کوه

عموما افراد بسیار زیادی وجود دارند که علاقه بسیاری به فرایند کوه نوردی دارند! چه چیزی بهتر از آن که بتوانید در یک هوای پاک و مناسب فرایند کوه نوردی را انجام دهید؟ البته شما در طی این مسیر تنها نیستید، بلکه آلاچیق ها و فضاهای سبزی برای شما راه اندازی شده است تا بتوانید از کوه نوردی خود نهایت لذت و استفاده را ببرید.

برترین منطقه برای خلق تصاویر و عکس برداری های حرفه ای

اگر شما دوربین حرفه ای و یا علاقه بسیاری به خلق تصاویر باکیفیت و منحصر به فرد از زیبایی های طبیعت دارید می توانید به آبشار تهران سفر کنید! سفر به این منطقه در کنار تمامی زیبایی هایی که وجود دارد می تواند تجربه به یاد ماندی ای از عکس برداری برای شما به ارمغان بیاورد.

شما به راحتی می توانید در هر طبقه از این پارک به فراوری تصاویر مختلف بپردازید، حتی در نمای پس زمینه شما می تواند تهران با زاویه ای به خصوص و بسیار زیبا نقش ببندد.

انجام فرایند های ورزشی مختلف

محیط و فضای پارک آبشار تهران بسیار وسیع است، از این رو می توانید در این منطقه به انجام تمامی فرایند های ورزشی نظیر فوتبال، ورزش های همگانی و… بپردازید. بعلاوه اگر کودک شما وسایل بازی به خصوصی دارد می توانید در این پارک از آن ها بهره ببرید.

معرفی و آنالیز امکانات موجود در پارک آبشار تهران

همان طور که اشاره نمودیم، از پارک تهران عموما به نام پارک خدماتی و رفاهی نیز یاد می گردد. از این رو افراد می توانند از خدماتی که شهرداری برای آن ها در این پارک فراهم نموده است نهایت لذت را ببرند.

برخورداری از رستوران و کافه

در طبقات آخر این پارک می توانید رستوران ها و کافی شاپ های بسیار متعددی را مشاهده کنید که هرکدام از آن ها ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. بدون شک تهران در شب بسیار زیباست! اگر در ارتفاعات باشید این زیبایی می تواند 100 برابر بیشتر گردد. میل نمودن یک شام مفصل در رستوران های پارک آبشار تهران می تواند تجربه ای به یادماندنی برای شما به ارمغان بیاورد

برخورداری از بوفه ها با تنوع محصولات

برای برطرف حال گردشگران و مسافران عزیز بوفه هایی که در سراسر پارک احداث شده است تا بتوان انواع مواد غذایی و خوراکی لازم را از آن جا تهیه نمود.

مشاهده دریاچه چیتگر

از دیگر مزایای این پارک می توان به معین بودن دریاچه چیتگر در ارتفاعات آبشار تهران اشاره نمود، با این حال شما می توانید به آخرین طبقات پارک آبشار تهران مراجعه کنید و زیبایی های دریاچه چیتگر را مشاهده کنید.

برخورداری از سرویس های بهداشتی

بدون شک برخورداری از سرویس های بهداشتی یکی از مهم ترین مزیت های سفر به پارک آبشار تهران است که در تعداد مناسب در گوشه کناره های محوطه پارک در اختیار مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

برخورداری از پارکینگ با امنیت بالا

برای آن که بتوانید خیال خود را از وسیله نقلیه خود راحت سازید و بدون کوچکترین فکری از تماشای منابع طبیعی و تماشای آبشار تهران لذت ببرید، فضایی تحت عنوان پارکینگ همراه با نگهبان برای شما آماده شده است که می توانید در امنیت کامل وسیله نقلیه خود را در آن قرار دهید.

البته در کنار تمامی این موارد می توان به مسجد و عبادتگاه، مسیرهای کالسکه سواری، پیست دوچرخه و…. اشاره نمود که در آینده ای نزدیک قرار است در این منطقه راه اندازی گردد.

آبشار تهران کجاست؟

اما از پرسش های رایجی که در میان افراد وجود دارد، این است که آبشار تهران کجاست؟ آیا می توان با استفاده از مترو و یا اتوبوس به آبشار تهران سفر کرد؟ فاصله آبشار از تهران حدوداً چقدر است؟ و… که در ادامه این بخش قصد داریم به صورت کامل به آنالیز این موضوع بپردازیم.

به علت نو ساخت بودن ابشار تهران عموما راه های ارتباطی نظیر اتوبوس و مترو به این پارک بسته است و تنها مسیر دسترسی به این پارک تنها سفر با ماشین شخصی و یا آژانس می باشد. در صورتی که بخواهید به این منطقه سفر کنید و از جاذبه های تماشای و تماشایی آن لذت ببرید می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

آدرس دقیق پارک آبشار: انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران، پارک آبشار

فاصله آبشار تهران از میدان آزادی چقدر است؟

اگر شما در میدان آزادی قرار گرفته اید و می خواهید خودتان را به آبشار تهران برسانید باید حدوداً مسیری 20 کیلومتری را طی کنید. به طور معمول در صورت عدم وجود ترافیک می توانید طی نیم ساعت در این منطقه حاضر شوید، البته عموما به علت وجود ترافیک و اتفاقی که ممکن است در طی مسیر برای شما پیش بیاید، این بازه زمانی می تواند به 1 الی 2 ساعت تبدیل گردد.

آیا سفر به آبشار تهران گزینه مناسبی است؟

یکی از مناسب ترین گزینه ها برای دور از سفرهای طولانی، پرهزینه و پر ترافیک، انتخاب پارک آبشار تهران است. این پارک عملا با برخورداری از طبیعی زیبا، آب و هوایی بسیار مناسب و ایده آل می تواند به عنوان یک مقصد منحصر به فرد برای مسافران و بعلاوه شهروندان تهرانی تلقی گردد. اگر تجربه سفر به این منطقه را دارید می توانید در این بخش، تجربه دل انگیز خود را با ما به اشتراک بگذارید تا ما و سایر دوستان از نظرات شما نهایت لذت و استفاده را ببرند.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3999

به "آبشار تهران کجاست؟ ، آبشاری زیبا و روح بخش در ارتفاعات تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار تهران کجاست؟ ، آبشاری زیبا و روح بخش در ارتفاعات تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید