آبشار سنگان از دیدنی های اطراف مرکز

به گزارش هنجس بلاگ، آبشار سنگان

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری خبرنگاران شما را با آبشار سنگان که از دیدنی های اطراف تهران و مناسب گردش یکروزه می باشد آشنا خواهیم کرد. پس اگر در پی مکان های دیدنی اطراف مرکز برای سفرهای آخر هفته میگردید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

آبشار سنگان از دیدنی های اطراف مرکز

آبشار سنگان ، بلندترین آبشار استان تهران و جزو چندین آبشار مرتفع کشور به شمار میرود که به عنوان اولین اثر طبیعی استان تهران در شهریور 98 در لیست میراث ملی ایران ثبت شد. این آبشار مرتفع در طول سال گردشگران و زیادی از جمله داخلی و خارجی جذب میکند و یکی از مسیر های مورد علاقه کوهنوردان تیم های طبیعتگردی میباشد.

آبشار سنگان کجاست ؟

این آبشار در انتهای روستای به همین نام و در فاصلهٔ حدود 20 کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه های قلهٔ پهنه حصار قرار گرفته است که نحوه رسیدن به این آبشار، تهران، میدان کوهسار، جاده سولقان، حدود 500 متر بعد از سولقان، دست چپ خروجی سنگان، در مسیر از کنار سنگان پایین، سنگان باغدره عبور و به سنگان بالا میرسید در جنب امامزاده قاسم (از نوادگان امام چهارم) مسیر پیاده روی آغاز می گردد.

روستای سنگان، از توابع بخش کن در ناحیه شمال غربی شهر تهران و در میان کوه های البرز میانی قرار گرفته است. ارتفاع روستای سنگان از سطح دریا 2100 متر است.

سنگان مشتمل بر شش محله به نام های ده پایین یا سنگان پایین، ده میان یا سنگان میانی، ده سر یا سنگان بالا، باغ دره، دره تک و سنگان نو است. قدیمی ترین محله روستای سنگان، سنگان پائین نام دارد که ورود به سنگان نیز به وسیله همین روستا است. آثار بازمانده تاریخی به ویژه آرامگاه امامزاده های سه گانه سنگان، نشانگر قدمت طولانی این روستا است. به استناد نوشته های بعضی از سنگ قبرها قدمت روستای سنگان به بیش از 500 سال پیش می رسد.

این آبشار، در زمستان با یخ زدن، شکلی بسیار زیبا به خود می گیرد.

خوشبختانه در ابتدای مسیر و در روستا امامزاده، رستوران، دکه جهت خرید خوراکی، سرویس بهداشتی، سکو جهت نشستن، آب خوردن و … وجود دارد و می توانید از تمامی این امکانات بهره ببرید. اما در طول مسیر رسیدن به آبشار تقریباً امکانات خاصی جهت استفاده مراجعه کنندگان تعبیه نشده است و باید تمامی وسایل مورد احتیاج را از قبل تهیه نموده و همراه خود داشته باشید

منبع: تاپ تراول
انتشار: 22 مهر 1403 بروزرسانی: 22 مهر 1403 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 4014

به "آبشار سنگان از دیدنی های اطراف مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار سنگان از دیدنی های اطراف مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید