ادیپ شهریار در موزه انتظامی خوانش می شود

به گزارش هنجس بلاگ، ادیپ شهریار 17 و 18 بهمن در خانه موزه عزت الله انتظامی نمایشنامه خوانی می شود.

ادیپ شهریار در موزه انتظامی خوانش می شود

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، نمایشنامه ادیپ شهریار به کارگردانی افشین قاسمی 17 و 18 بهمن در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی نمایشنامه خوانی می شود.

در یادداشت کارگردان آمده است: بجویید تا بیابید، رستگاری از آن کسی است که حقیقت را بیابد. ادیپ در جستجوی حقیقت آنچنان پیش می رود که تخت، جام، مقام و چشم هایش را از دست می دهد. آنچه انسان امروز در قلمرو تقدیر خود نمی یابد حقیقت خود اوست. نمایشنامه خوانی ادیپ شهریار، از گروه آوای ققنوس دست مایه ای است برای نشان دادن حقیقت پنهان انسان امروز. اسطور ها به ما چگونه بودن را می آموزند. چگونه خواستن و چگونه انسان ماندن را، این نمایشنامه در طول سه هزار سال گذشته هرگز تازگی خود را چه از نظر محتوا و چه از نظر ساختار از دست نداده است. گروه ما به متن و ترجمه وفادار بوده و به طور کامل خوانش می کند.

عوامل این اثر هنری عبارتند از: نویسنده: سوفوکل، مترجم: شاهرخ مسکوب، کارگردان: افشین قاسمی، دستیار کارگردان: محمد خباز، مشاور رسانه و تبلیغات: محمد حسین عبداللهی، عکاس: محمد امین فروتن.

بازیگران: (خوانشگران) سامان علیزاده، آرمین اشبگ، علی شهبازی، گلناز عیدی، ماهرخ سالاری، مهیا بوستانچی، زهرا کلانتر، سارا زمزم و مهسا آقایی.

درخلاصه اثر آمده است: ادیپ، پادشاه شهر تب متوجه می شود فرد گناهکاری در شهر است و باید از شهر بیرون برود، اما ماجرا به گونه دیگری رقم می خورد ….

علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند. خانه موزه استاد انتظامی واقع در خیابان اندرزگو (قیطریه)، شرق به غرب، روبروی بلوار کاوه، خیابان احمدی، پلاک 28 است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 251

به "ادیپ شهریار در موزه انتظامی خوانش می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادیپ شهریار در موزه انتظامی خوانش می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید