از وعده عجیب به چند بازیکن تا نقش یک پیشکسوت، خطر در کمین پرسپولیس

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران - گروه ورزشی: هرچند نیم فصل اول لیگ برتر نوزدهم برای پرسپولیس با آرامش نسبی همراه بود و در نهایت به صدرنشینی این تیم منجر شد، نیم فصل دوم برای سرخپوشان پر از اتفاقاتی است که به نظر می رسد با شروع دوباره لیگ رنگ و بوی دیگری خواهد گرفت.

از وعده عجیب به چند بازیکن تا نقش یک پیشکسوت، خطر در کمین پرسپولیس

آغاز ماجرا با انصاریفرد

محمدحسن انصاریفرد که برای دومین بار مدیریت باشگاه پرسپولیس را برعهده گرفته بود به دنبال اختلاف نظر شدید با اعضای هیأت مدیره از مسئولیت خود کنار رفت تا مهدی رسول پناه به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره سرپرستی باشگاه را برعهده بگیرد.

جهش رسول پناه!

رسول پناه در حالی به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس منصوب شد که در حضورش بین اعضای هیأت مدیره هم شک و شبه ای وجود داشت و برخی اعتقاد داشتند وی مناسب حضور در هیأت مدیره باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس نیست، اما وزارت ورزش در ادامه اقدامات عجیب چند سال اخیرش برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، رسول پناه را به عنوان سرپرست باشگاه سرخ تهران معرفی کرد.

وعده هایی که عملی نشد

سرپرست جدید باشگاه پرسپولیس که یک دندانپزشک است مسئولیت باشگاه را برعهده گرفت به این امید که بتواند مسائل پرتعداد اقتصادی این تیم را حل نماید و برای پرونده های پرهزینه پرسپولیس در فیفا هم تدبیر کند و بخشی از بدهی های سنگین به بازیکنان و کادر فنی خارجی سرخپوشان را پرداخت کند. با این حال چیزی که تا به امروز اتفاق افتاده غیر از وعده ای است که او به وزارت ورزش داده بود.

رفتن نبی و آغاز جنگ مدیرعاملی

هرچند رسول پناه به عنوان سرپرست امور باشگاه پرسپولیس را در اختیار داشت اما طبیعتاً این باشگاه برای ادامه حیات خود و حل مسائلش به یک مدیرعامل ثابت نیاز داشت تا بتواند با قدرت بیشتری کارها را پیگیری کند. در حالی که انتظار می رفت اوضاع باشگاه پرسپولیس سروسامان پیدا کند، مهدی محمدنبی از حضور در هیأت مدیره کناره گیری کرد و به فدراسیون فوتبال رفت تا اوضاع سرخ ها پیچیده تر از قبل شود. با رفتن او مهرداد هاشمی هم فعالیت هایش را برای رسیدن به مدیرعامل باشگاه آغاز کرد.

دوئل دو عضو هیأت مدیره

در حالی که مهرداد هاشمی به طور غیر رسمی تاکید کرده بود که تمایلی به مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس ندارد اما دوئل غیرمستقیم او با مهدی رسول پناه برای رسیدن به صندلی مدیرعامل اوضاع باشگاه را تا حدود زیادی دوگانه کرده بود. با این حال هر دو طرف در تلاش بودند تا زمینه رسیدن به کرسی مدیریت باشگاه سرخ تهران برای خود را فراهم کنند.

انتخاب مدیرعامل خارج از باشگاه

البته وزیر ورزش که به دنبال رساندن این باشگاه به آرامش بود، برای تکمیل کردن ترکیب هیأت مدیره پرسپولیس مذاکراتی را با برخی گزینه های مد نظرش آغاز کرده بود تا با معرفی دو عضو دیگر هیأت مدیره را کامل کند اما هنوز نتوانسته به جمع بندی نهایی برسد. در این مورد گفته می شود که احتمال انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس از بین دو عضو جدید هم وجود دارد. ظاهراً مسعود سلطانی فر اعتقادی به مدیرعاملی رسول پناه و هاشمی در پرسپولیس ندارد و دنبال گزینه دیگری است.

لابی صنعتی برای مدیرعاملی

هر چند وزیر ورزش به هیچکدام از دو عضو فعلی هیأت مدیره برای مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چراغ سبز نشان نداده است اما آنها رایزنی و تلاش هایشان را آغاز کرده اند تا بتوانند از راه هایی که سراغ دارند نظر سلطانی فر را تغییر دهند. در این مورد عنوان شده بود که یکی از اعضای هیأت مدیره برای رسیدن به هدفش لابی هایی را هم با یک وزیر صنعتی انجام داده تا او سفارشش را به وزیر ورزش بکند.

ورود چهار بازیکن به تعیین مدیرعامل

اما این همه ماجرای روی داده در باشگاه پرسپولیس نیست چرا که دسته بندی و باندبازی های غیرمحسوس در تیم صورت گرفته که ممکن است در آینده تبعات بدی برای باشگاه پرسپولیس داشته باشد. این اتفاق از آنجا حدس می شود که برخی بازیکنان تأثیرگذار پرسپولیس هم وارد دعوای مدیرعاملی شده اند. خبرنگاران کسب اطلاع کرد که چهار بازیکن پرسپولیس که اصالتی مشترک از یک منطقه دارند با همراهی یک پیشکسوت لابی هایی را برای یک گزینه انجام داده اند.

وعده های عجیب به چهار بازیکن

براساس اخبار دریافتی خبرنگاران، این بازیکنان در توافقی که با یکی از گزینه های مدیرعاملی داشته اند قول حمایت از وی را داده اند و در مقابل قول هایی را هم گرفته اند که شامل پرداخت کامل مطالبات برخی از آنها می شود و یکی از بازیکنان هم قولی دریافت کرده که در سرانجام دوران فوتبالش شانس بالایی برای نشستن روی نیمکت سرخپوشان خواهد داشت.

شیطنت های یک پیشکسوت

در مورد نقش این پیشکسوت که سابقه زیادی هم در پوشیدن پرسپولیس ندارد اینطور گفته می شود که وی به دلیل فعالیت هایی که در یک شرکت تبلیغاتی دارد، همکاری نزدیکی هم با باشگاه رقیب پرسپولیس دارد اما از آنجایی که خود را همشهری گزینه مدیرعاملی می داند با این بازیکنان وارد رایزنی شده تا حمایت آنها را برای دوست مشترک شأن بگیرد. وی برای برخی اهداف اقتصادی هم شیطنت هایی را مرتکب شده است.

پیشنهاد دریافت پول با سود ویژه!

عمده ترین مسئله ای که باشگاه پرسپولیس با آن دست به گریبان است، پرونده های سنگین اقتصادی است که وعده های سرپرست باشگاه برای تأمین اقتصادی هم جواب نداده و همین امر گلایه های وزیر ورزش را به همراه داشته است. در این مورد گفته می شود یکی از مسئولان باشگاه برای تأمین منابع اقتصادی پیشنهاد دریافت پول از یک مسئول سابق باشگاه را داشته و تاکید کرده که سود آن را هم پرداخت خواهند کرد اما در این راه پیروز نبوده اند.

هشدار به تیم صدرنشین لیگ

بازیکنان پرسپولیس که منتظر دریافت مطالباتشان هستند به چند دسته تقسیم شده اند و این می تواند برای تیم صدرنشین لیگ برتر یک هشدار و خطر بزرگ باشد. چهار بازیکن که با یک پیشکسوت به سمت گزینه مدیرعاملی غش کرده اند و چند بازیکن هم از گزینه دیگر حمایت کرده اند و بازیکنان دیگر هم سرشان به کار خودشان است!

گلایه از چهار بازیکن

در این میان بین بازیکنان بزرگ پرسپولیس هم اختلاف نظرهایی وجود دارد و همه در یک راستا حرکت نمی کنند. گفته می شود یکی از بازیکنان ملی پوش این تیم به چهار بازیکن هم تیمی اش پیغام داده که رفتن به سمت گزینه مدیرعامل کار خوبی نبوده و باعث ایجاد تنش بین بازیکنان خواهد شد.

تنها راه نجات سرخ ها از بحران

به نظر می رسد تنها راه حل خروج از وضعیتی که باشگاه پرسپولیس با آن دست به گریبان شده، تعیین دو عضو جدی هیأت مدیره از سوی وزارت ورزش است که یکی از بین آنها به عنوان مدیرعامل انتخاب شود و البته این توانایی را داشته باشد که بتواند منابع اقتصادی را برای باشگاه تأمین کند تا مسائل یکی پس از دیگری برطرف شود و بازیکنان هم از باندبازی و چند دسته شدن دست بردارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 657

به "از وعده عجیب به چند بازیکن تا نقش یک پیشکسوت، خطر در کمین پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از وعده عجیب به چند بازیکن تا نقش یک پیشکسوت، خطر در کمین پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید