نردبان ترقی فولاد تا رسیدن به آسیا

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/خوزستان فولادِ فصل نوزدهم که روحی دوباره در جان آن دمیده شده، اکنون از شانس های جدی کسب سهمیه آسیایی است.

نردبان ترقی فولاد تا رسیدن به آسیا

لیگ نوزدهم تا این جای کار برای هواداران فولاد متفاوت از سال های اخیر پیش رفته و فولادمردان پس از سال ها توانسته اند مجددا در لیگ برتر مدعی بوده و در راستای قرار بگیرند که شایسته آن هستند.

انتخاب جواد نکونام

به گزارش خبرنگاران، فولاد لیگ نوزدهم به جواد نکونام سپرده شد و او از همان روزهای ابتدایی فعالیت در فولاد نشان داد که تشنه پیروزیت است و می خواهد در خاتمه لیگ، عنوان یکی از پیروز ترین مربیان جوان لیگ نوزدهم را به خود اختصاص دهد. این مربی جوان که به واسطه بازی های خوب و تاثیرگذارش در سال های نه چندان دور تیم ملی و حضور در سطح اول فوتبال دنیا، تجربیات خوبی اندوخته بود، پس از پذیرفتن هدایت فولاد، خوب می دانست که در این تیم ریشه دار که 2 قهرمانی در لیگ برتر را تجربه نموده و از جمله باشگاه های حرفه ای ایران محسوب می شود، کار آسانی پیش رو ندارد و انتظارات هواداران خوزستانی با توجه به ساختار حرفه ای، امکانات و بودجه فولاد از او بسیار است اما نکو که آمده بود نام نکویی از خود در فولاد به جا بگذارد، با داشتن برنامه های درست و دقیق، تلاش کرد تا به انتظارات، به درستی پاسخ دهد.

خبری از بازیکن میلیاردی نبود

در تیم نکو خبری از بازیکن میلیاردی نبود و بر خلاف آن چه تصور می شد که سرمربی فولاد برای شروع کار خود، دست روی بازیکنان کهکشانی بگذارد، خبری از چنین بازیکنانی در تیمش نبود و این مربی جوان باتوجه به سیاست های باشگاه و کاهش بودجه باشگاه، کار خود را به خوبی و با برنامه پیش برد تا همین اقدام خوب او نشان دهد که نمی خواهد خود را پشت نام و نشان ها مخفی نموده و تنها به توانایی و تبحر خود اعتقاد دارد.

تمرین و تمرین در دستور کار سرمربی

به جرات می توان اعتراف کرد که فولاد یکی از بهترین تیم هایی بود که تمرینات پیش فصل و اردوهای تدارکاتی خوبی را برای حضور در لیگ انجام داد و اگر چه در ابتدای فصل نوساناتی داشت، اما رفته رفته تفکرات و نوع تمرینات کادر رهبری تیم در ذهن و ساق پای بازیکنان تیم تزریق شد و توانستند ضمن ثبات در خط دفاع و سر و سامان دادن به خط حمله، نتایج خوبی در نیم فصل اول کسب کنند و به تیمی منسجم و اکنون مدعی تبدیل شوند.

زنده شدن امید برای رسیدن به آسیا

اگرچه از ابتدای فصل نکونام عنوان می کرد تنها تلاشش بهتر شدن تیم فولاد نسبت به سال های گذشته است، اما فولاد با تفکرات وی و حمایت های خوب مدیرعامل باشگاه به خوبی در راستا پیشرفت قرار گرفت و به تیمی مدعی برای کسب سهمیه تبدیل شد، همان چیزی که هواداران فولاد سال ها انتظار آن را می کشیدند.

نیم فصل و خریدهای پر سر و صدا

این فولاد که از فولاد روزهای ابتدایی لیگ نوزدهم متفاوت تر شده بود و آسیا را به عنوان هدفی دست یافتنی برای خود می دید، برای بهتر گام برداشتن در این راستا باید در نیم فصل دوم با دمیدن خونی تازه در رگ هایش کار خود را شروع می کرد. جذب پاتوسی، فرشاد احمدزاده و ... نشان می داد که فولاد برای ادامه راستای روشن، برنامه های بزرگی در سر دارد.

همزمان شدن رشد فولاد با شیوع کرونا

شاگردان نکونام که در جهت اثبات شایستگی های خود، در سه بازی متوالی از نیم فصل دوم نیز به برد رسیده و در روزهای اوج خود به سر می بردند، به مانع سفت و سختی به نام کرونا برخورد کردند. اما وقفه ایجاد شده در لیگ و گرفتار شدن چندین بازیکن تیم در بند کرونا نیز نتوانست خللی در فرایند رو به رشد تیم نکونام ایجاد کند و نتایج هفته های اخیر فولاد گواه این مهم است. البته تنها پرسپولیس بهترین تیم 5 سال اخیر ایران بود که توانست در تهران فولاد را که با کرونا دست و پنجه نرم می کرد، از پیش رو بردارد.

فولاد محتمل ترین شانس کسب سهمیه آسیا

فولاد در حالی توانست در هفته بیست و ششم لیگ نیز ذوب آهن را از پیش رو بردارد که این دیدار برای ماندن جزو مدعیان کسب سهیه، حکم مرگ و زندگی را داشت و حالا با توجه به شرایط کنونی لیگ برتر و این که فولاد 2 بازی معوقه نیز پیش رو دارد و با توجه به بررسی فرایند سایر تیم ها، اینگونه به نظر می رسد که فولاد محتمل ترین شانس جهت کسب سهمیه آسیایی بین هفت تیم مدعی است.

ذهن برنده، عامل پیروزیت فولاد

این فولاد که برای راستا قهرمانی خود و بازگشت به رده های بالای جدول، چشم اندازی سه ساله را ترسیم نموده بود، نشان داد که می خواهد فرایند کار را زودتر از آن چه ترسیم نموده، طی طریق کند. فولاد نشان داده که به خوبی راه غلبه بر حریفان را بلد است و نکونام با کار و تلاش بسیار در هوای گرم و شرجی این روزهای اهواز به خوبی توانسته خودباوری و پیروز بودن را به ذهن شاگردان خود القا کند. در حقیقت تفکر برنده شدن و دوری از حواشی، عوامل پیروزیت فولاد در لیگ نوزدهم محسوب می شوند.

نقش پررنگ مدیرعامل در آرامش تیم

بسیاری از عوامل می توانست فولاد را از آنچه در سر دارد، دور کند. از آن جمله می توان به حواشی بعد از بازی معوقه برابر استقلال تهران در اهواز و مثبت اعلام شدن تست 25 درصد از اعضای تیم اشاره کرد اما وجود مدیری کاربلد و آشنا به اصول حرفه ای در راس باشگاه فولاد نه تنها نگذاشت تیمش در راستا خود دچار انحراف شود، بلکه با اقدامات به موقع و حرفه ای اش سبب محکم گام برداشتن فولادی ها در راهی بزرگ شد.

غرور، خط قرمز فولاد

نکونام که در بازی های اخیر از پرورش یافتگان آکادمی باشگاه نیز به خوبی استفاده نموده، باید در هفته های خاتمهی لیگ که برای خودش و شاگردانش حکم کسب سهمیه آسیایی را دارد، از بازیکنانش به ویژه جوان ترها بیشتر مراقبت کند تا مبادا غرور از بابت پیروزیت های اخیر، سد راه فولاد در راه رسیدن به آسیا شود.

مسئولیت سخت نکونام در هفته های باقی مانده

در این مقطع از لیگ نوزدهم به حق انتظارات از فولاد بالا رفته و همین نیز مسئولیت کادر فنی را سخت تر از قبل نموده است. هر لغزشی ممکن است فولاد را از جایگاه فعلی و سهمیه دور کند. پس مجموعه عوامل باشگاه باید نسبت به بازی های قبل، چندین برابر توان خود را به کار گیرند تا در لیگ نوزدهم کاری کنند، کارستان.

فولاد؛ چشم امید کارگران کوره های داغ و سوزان

حالا این فولاد که با کسب 4 امتیاز از دو بازی پیش روی خود می تواند به رده دوم جدول صعود کند و دغدغه هایش برای رسیدن به سهمیه آسیایی کم و کمتر شود، چشم امید کارگران کوره های داغ و سوزان کارخانه فولادی است که در این روزهای شرجی و طاقت فرسای اهواز، هوای گرم را با جان و دل به امید همت و تلاش بازیکنان در مستطیل سبز تحمل نموده تا تیم محبوب شان بدون دغدغه و مشکل مالی در میدان مبارزه برابر حریفان صف آرایی کند.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1383

به "نردبان ترقی فولاد تا رسیدن به آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نردبان ترقی فولاد تا رسیدن به آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید