افزایش تلفات و خسارات سیل در افغانستان، دستکم 350 نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش هنجس بلاگ، منابع رسمی در افغانستان اعلام کردند که شمار جان باختگان سیلاب در این کشور به دستکم 151 نفر و شمار زخمی ها نیز به بیش از 200 تن افزایش یافته است.

افزایش تلفات و خسارات سیل در افغانستان، دستکم 350 نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که قربانیان سیلاب دو روز گذشته در 13 ولایت این کشور به دستکم 151 کشته و بیش از 200 زخمی افزایش یافته است.

13 ولایت افغانستان از جمله کابل، پروان، کاپیسا، میدان وردک، پنجشیر، ننگرهار، لوگر، پکیتا، پکتیکا، نورستان، لغمان و خوست در دو روز گذشته شاهد جاری شدن سیل بودند.

مقامات درباره پراکندگی تلفات سیلاب می گویند که در ولایت پروان بین 75 تا 100 نفر، در ولایت کابل 19 نفر، در کاپیسا 20 نفر، در میدان وردک 7 نفر، در پنجشیر 3 نفر، در ننگرهار 2 نفر و در ولایت پکتیا 1 نفر بر اثر جاری شدن سیل جان خود را از دست دادند و در 6 ولایت دیگر سیل تلفات جانی نداشته است.

به گزارش اطلاعات روز، احمدتمیم عظیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به در یک نشست خبری در کابل گفت که عملیات نجات سیل زدگان و یاری به آسیب دیدگان جریان دارد و امکان افزایش آمار تلفات وجود دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط این نهاد، در پی جاری شدن سیل یکهزار و 500 منزل مسکونی تخریب و یکهزار و 150 جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

افغانستان معمولاً از خشکسالی رنج می برد اما باران های موسمی جنوب آسیا می تواند باران های شدیدی را نیز در این کشور به همراه داشته باشد.

.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1670

به "افزایش تلفات و خسارات سیل در افغانستان، دستکم 350 نفر کشته و زخمی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تلفات و خسارات سیل در افغانستان، دستکم 350 نفر کشته و زخمی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید