افسون؛ هر آنچه از انیمیشن موزیکال بعدی دیزنی می دانیم

به گزارش هنجس بلاگ، استودیوی انیمیشن والت دیزنی مدت هاست که یکی از استودیوهای برجسته هالیوود در ساخت انیمیشن های موزیکال خانوادگی محسوب می گردد. سنت گنجاندن حداقل چند آهنگ در فیلم ها، با سفید برفی و هفت کوتوله در سال 1937 شروع شد اما در ادامه، آثار موزیکال مدرن تا قبل از دهه 90 میلادی، نقش عمده ای در بین فیلم های دیزنی نداشتند.

افسون؛ هر آنچه از انیمیشن موزیکال بعدی دیزنی می دانیم

انیمیشن های کلاسیک دیزنی مانند شیرشاه و علاءالدین، آهنگ هایی داشتند که پس از دهه ها هنوز محبوب هستند و فیلم های پیروز تر اخیر مانند گیسو کمند و موآنا و فرنچایز یخ زده نیز ثابت کردند که انیمیشن ها با گنجاندن این عنصر، می توانند بسیار پیروز باشند.

آخرین انیمیشن موزیکال دیزنی، افسون نام دارد و در کل، شصتمین انیمیشن ساخته شده به وسیله این استودیو است. احتمال ساخت این فیلم برای اولین بار در سال 2016 مطرح شد اما در سال 2020 بود که دیزنی، فراوری آن را تایید کرد. افسون به وسیله بایرون هاوارد و جرد بوش کارگردانی شده است که پیش از این فیلم برنده اسکار زوتوپیا را برای این استودیو در سال 2016 فراوری نموده بودند. بوش با همکاری کاریز کاسترو اسمیت، فیلمنامه این انیمیشن را نوشت. عناصر موسیقایی افسون از فکر درخشان خالق همیلتون و در ارتفاعات، لین مانوئل میراندا که قبلا با دیزنی در نوشتن موسیقی موآنا همکاری نموده بود، برمی آید.

افسون نقدهای فوق العاده مثبتی از منتقدانی که فیلم را پیش از اکران در سینما دیده اند، دریافت نموده و در حال شکل دادن یک پیروزی بزرگ دیگر برای استودیوی انیمیشن دیزنی است. با نزدیک شدن به تاریخ انتشار، بد نیست همه اطلاعات موجود درباره داستان و صداپیشگان این انیمیشن موزیکال و بعلاوه زمان انتشار آن برای مخاطبان در دیزنی پلاس را آنالیز کنیم.

تاریخ انتشار افسون (در سینماها و دیزنی پلاس)

دیزنی، افسون را در 24 نوامبر 2021 در سینماها اکران می نماید. اکران سینمایی این انیمیشن با روز شکرگزاری مصادف شده است و تغییری در نحوه عملکرد استودیو در قبال زمان انتشار آثار به شمار میرود. رایا و آخرین اژدها به طور هم زمان در سینماها و اکانت ویژه دیزنی پلاس منتشر شدند و تازهترین فیلم های پیکسار یعنی روح و لوکا نیز به طور انحصاری در سرویس استریم و بدون هزینه اضافی پخش شدند. انیمیشن موزیکال تازه دیزنی فعلا به وسیله سرویس پخش در دسترس خانواده ها قرار نخواهد گرفت اما از قبل تایید شده است که افسون در 24 دسامبر 2021 در دیزنی پلاس منتشر خواهد شد و بدین ترتیب همه مشترکین، امکان دسترسی به این موزیکال تازه را برای تعطیلات کریسمس خواهند داشت.

داستان موزیکال افسون

داستان افسون بر روی میرابل مادریگال، دختر یک خانواده خارق العاده متمرکز است. آن ها با هم در کوه های کلمبیا در مکانی مخفی به نام انکانتو زندگی می نمایند که پر از جادو است. خواص جادویی انکانتو به طور سنتی به هر کودک، هدیه و توانایی منحصر به فردی می بخشد اما میرابل تنها کسی است که چنین توانایی هایی ندارد. افسون، داستان میرابل را دنبال می نماید که سعی دارد جایگاهش را در میان دوستان و خانواده اش بپذیرد و در عین حال، او نقش اصلی را در نجات کسانی که دوستشان دارد، در شرایطی خطرناک و برآمده از جادوی انکانتو، بازی می نماید.

صداپیشگان افسون

فهرست صداپیشگان افسون، طبق سنت همیشگی دیزنی ، پر از نام های آشنا است. این فیلم به ریشه های خود در آمریکای جنوبی وفادار است و از صداپیشگانی عمدتا کلمبیایی که در راس آن ها استفانی بیتریز واقع شده است استفاده می نماید. بیتریز که به خاطر بازی در نقش رزا در بروکلین ناین ناین شناخته می گردد، صداپیشه میرابل مادریگال، قهرمان زن عجیب و غریب اما احساسی انیمیشن است. از دیگر صداپیشگان افسون می توان به جان لگوئیزامو، ماریا سیسیلیا بوترو، دایان گوئررو (بازیگر دوم پاترول)، جسیکا دارو، آنجی سپدا و ویلمر والدراما اشاره نمود. آلن تودیک نیز طبق روال همیشگی خود به صداپیشگی شخصیت های مبهم در انیمیشن های دیزنی ادامه می دهد و به جای یک توکان به نام پیکو صحبت می نماید.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3591

به "افسون؛ هر آنچه از انیمیشن موزیکال بعدی دیزنی می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسون؛ هر آنچه از انیمیشن موزیکال بعدی دیزنی می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید