این ربات شعر می گوید!

به گزارش هنجس بلاگ، وقتی مردم به هوش مصنوعی فکر می نمایند تصاویری که اغلب به فکر خطور می نماید مربوط به ربات های شومی است که نابودگر دنیا و انسان هستند.

این ربات شعر می گوید!

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، چیزی که هرگز تصورش را نمی کنیم ارتباط هوش مصنوعی با هنر و شعر است. این دقیقا همان چیزی است که آیدا ربات اختراع شده در آکسفورد انگلیس انجام می دهد. خواندن شعر و انجام کارهای هنری از تبحرهای آیداست.

آیدا نخستین ربات انسان نمای فوق واقع گرای دنیا است که الگوریتم هایی که در تجلیل از شاعر بزرگ ایتالیایی دانته سروده بود را اجرا می نماید.

این رسیتال در موزه مشهور اشمولین دانشگاه به عنوان بخشی از نمایشی به مناسبت هفتصدمین سالگرد مرگ دانته برگزار گردید.

آیدا با الهام از الگوهای گفتاری دانته و با استفاده از بانک اطلاعاتی خود شعرش را سرود.

ملر طراح و کارشناس تیم سازنده این ربات درباره آیدا و توانایی اش گفت که تقلید او از نوشته های انسانی بسیار عالی است زمانیکه شعرهای او را بخوانید نمی توانید متوجه شوید که یک ربات این اشعار را سروده است.

ملر به سی ان ان گفت: پروژه شعرسرایی آیدا برای توسعه اخلاقیات هوش مصنوعی از رفتار انسانی پیروی می نماید. این فناوری می تواند تاثیر عمده ای بر تمام جنبه های زندگی انسان داشته باشد. یکی از جنبه های کلیدی من و تیمی که با ایدا کار می نماید این است که ما به ایدا نیاموخته ایم که تا چه حد انسان است اما رفتار این ربات به ما نشان میدهد که ما به عنوان انسان چقدر روباتیک هستیم.

وی اضافه نمود: جالب آنکه آیدا نه تنها می تواند شعر بخواند و بنویسد بلکه قادر است آثار هنری نیز خلق کند. با این وجود سالهاست که نگرانی هایی مربوط به توسعه روزافزون پیشرفته هوش مصنوعی و پتانسیل های استفاده از آن وجود دارد. می توان گفت فناوری به خودی خود خوب است اما کسانی که آنها را کنترل می نمایند باید از لحاظ اخلاقی افرادی سالم باشند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3609

به "این ربات شعر می گوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ربات شعر می گوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید