بازدید مقامات ایران و آذربایجان از زیرساخت های حمل و نقل آستارا

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/گیلان مقامات عالی رتبه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، از زیرساخت های حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی در شهرستان مرزی بندر آستارا بازدید کردند.

بازدید مقامات ایران و آذربایجان از زیرساخت های حمل و نقل آستارا

شاهین مصطفی اف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، جاوید قربان اف مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و استانداران استان های شمال غرب کشور از زیرساخت های وزارت راه و شهرسازی در شهرستان مرزی بندر آستارا بازدید کردند.

هیأت ایرانی و آذری در بدو ورود به کشور از مرز زمینی آستارا، مراحل محوطه سازی گمرک زمینی این شهرستان را بازدید و مقدار پیشرفت این پروژه عظیم را آنالیز کردند.

بازدید از بارانداز بین المللی ریلی آستارا و ارزیابی مقدار پیشرفت پایانه غلات و پایانه نفتی این بارانداز از دیگر برنامه های سفر مسئولان دو کشور بود.

مسئولان دو کشور سپس با حضور در پل ریلی آستاراچای که راه آهن جمهوری اسلامی ایران را به جمهوری آذربایجان متصل می نماید، بر تسریع در احداث پل نو ترانزیتی در ضلع شمالی پل ریلی تأکید کردند.

هیأت آذری پس از بازدید از زیرساخت های مرز زمینی و مرز ریلی، جمهوری اسلامی ایران را به مقصد باکو، مرکز جمهوری آذربایجان ترک کردند.

وزیر راه و شهرسازی و هیأت ایرانی در ادامه این سفر با حضور در منطقه ویژه مالی بندر آستارا، مقدار توسعه و پیشرفت این مجتمع بندری را از نزدیک آنالیز و دستورات لازم را در راستای تسریع در عملیات لایروبی و توسعه دیگر فازها صادر کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3437

به "بازدید مقامات ایران و آذربایجان از زیرساخت های حمل و نقل آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید مقامات ایران و آذربایجان از زیرساخت های حمل و نقل آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید