بایدن بر تعهد آمریکا نسبت به ناتو تاکید کرد

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس جمهور آمریکا سه شنبه به صورت تلفنی با دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو صحبت کرده است.

بایدن بر تعهد آمریکا نسبت به ناتو تاکید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، کاخ سفید گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سه شنبه با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت وگوی تلفنی داشته و بر تعهد آمریکا نسبت به این سازمان و دفاع جمعی تاکید کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای افزود: بایدن از استولتنبرگ به خاطر هدایت و رهبری موثر ناتو تشکر کرده و تمایل خود را برای مشاوره و همکاری با ناتو در زمینه های مختلف امنیتی از جمله افغانستان، عراق و روسیه اعلام کرده است.

کاخ سفید افزود: بایدن رئیس جمهور آمریکا بر تعهد واشنگتن نسبت به دفاع جمعی در چارچوب بند 5 پیمان آتلانتیک شمالی و همچنین تعهدش برای تقویت امنیت آمریکا و اروپا تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور آمریکا بر اهمیت ارزش های مشترک، مشاوره و رایزنی و قابلیت های موجود برای تقویت قدرت بازدارندگی و مقابله با تهدیدات جدید از جمله تغییرات اقلیمی و امنیت بهداشت و سلامت جهانی تاکید کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا روابط بسیار پرتنشی با سازمان ناتو داشت و بارها تهدید به خروج از این سازمان کرده بود. ترامپ خواستار افزایش هزینه های نظامی کشورهای عضو این سازمان بود. ترامپ بارها با تصمیمات جنجالی موجب شده بود تا قدرت و اثربخشی ناتو به شدت زیر سئوال برود از جمله خارج کردن نظامیان آمریکایی از آلمان و افغانستان.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2546

به "بایدن بر تعهد آمریکا نسبت به ناتو تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن بر تعهد آمریکا نسبت به ناتو تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید