باید و نباید های انتخاب پرده در دکوراسیون

به گزارش هنجس بلاگ، محافظت پنجره ها با استفاده از پرده های بلند یا کوتاه روش بسیار مناسبی جهت اضافه کردن شکوه و ماهیت بخشیدن به اتاق محسوب می گردد.

باید و نباید های انتخاب پرده در دکوراسیون

ولی نکات مهمی وجود دارد که با در نظر دریافت آن نکات، می توانید در انتخاب پرده، پیروز تر باشید.

پیش از انتخاب پرده، ابتدا باید هدف خود را در نظر داشته باشید که جهت چه محیطی و با چه سایزی پرده مورد نظر را انتخاب می کنید.

همچنین مواردی که جزء الویت های شما به حساب می آید. مانند اینکه میخواهید از پرده چه استفاده ای داشته باشید و هدف شما کدام از موارد زیر می باشد:

از آن در دکوراسیون، تحت عنوان نشانه ای دکوری یا برای داشتن حریم خصوصی بیشتر، مانع دید در دکوراسیون، جهت کم کردن نور وارد شده به اتاق، گرم تر کردن محیط استفاده می کنید.

از آن جهت که داشتن هدف، در انتخاب درست و فراهم کردن کردن نیازها بسیار تاثیرگذار می باشد و از اشتباهات دکوراسیونی جلوگیری می نماید.

آستر های زیر پرده و یا پرده های ضخیم تر، به شما امکان کنترل دمای اتاق را میدهد و همچنین میزان نور را نیز فیلتر می نماید.

آسترها و یا زیر پرده ای با پوشش عایق بندی شده، از این جهت، پوششی بی نظیر برای اتاق خواب به حساب می آیند که، در تابستان، با جلوگیری از ورود آفتاب، به خنک نمودن و در زمستان به گرمتر شدن هوا یاری می نماید.

همچنین در رابطه با رنگ و طرح انتخابی، دقت لازم را به عمل آورید، چرا که

در خصوص رنگ و الگوی انتخابی پرده به خوبی فکر کنید زیرا پرده ها تاثیرات چشمی، تاثیر زیادی بر ظاهر اتاق شما خواهند داشت.

در صورتیکه جزء افراد مشکل پسند هستید ، جهت انتخاب رنگ مناسب، بهتر است یک نمونه از پارچه مشابه را در اتاق تست کنید و یا ابتدا قسمت هایی مانند بالشتک ها را با آن دکور نمایید تا تعیین گردد که در مدت زمان طولانی این طرح، برایتان خوشایند است. همچنین در نور منزل و با بقیه اجزای به کار رفته در دکوراسیون چه تاثیراتی دارد.

برای انتخاب سایز پرده، باید حداقل دو برابر عرض پنجره را در نظر داشته باشید و اگر از پرده های آماده استفاده می کنید به این نکته توجه بیشتری داشته باشید.

منبع: بهاران
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 59

به "باید و نباید های انتخاب پرده در دکوراسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید و نباید های انتخاب پرده در دکوراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید