برنامه ریزی آموزشی و آغاز کلاس ها به فرایند واکسیناسیون دانشجویان بستگی دارد

به گزارش هنجس بلاگ، معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به فرایند واکسیناسیون در کشور گفت: همه کوشش های ما و برنامه ریزی های آموزشی به فرایند واکسیناسیون کووید-19 بستگی دارد.

برنامه ریزی آموزشی و آغاز کلاس ها به فرایند واکسیناسیون دانشجویان بستگی دارد

دکتر سید محمد حسین کریمیان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در سال 1400 ممکن است شرایط شیوع کرونا برای حوزه آموزش برطرف گردد، که در این راستا معاونت آموزشی وزارت علوم نامه ای را ابلاغ نموده و به دانشگاه ها اعلام نموده که سال جاری آمادگی داشته باشید چراکه ممکن است شرایط بازگشت به دانشگاه ها فراهم گردد. حتی در این نامه اشاره شده که ممکن است امتحانات سرانجام ترم جاری نیز به صورت حضوری برگزار گردد.

وی در رابطه واکسیناسیون دانشجویان گفت: در شرایط فعلی، شاهد این هستیم که فرآیند واکسیناسیون برای کادر درمان بعضی گروه های سنی سالمند انجام می گردد و هیچ اشاره ای به واکسیناسیون دانشگاهیان نشده است. این در حالی است که دانشگاه ها و مراکز آموزشی از مراکز پرخطر هستند ولی تا به امروز فرآیند واکسیناسیون دانشجویان مطرح نشده است.

دکتر کریمیان با بیان اینکه واکسیناسیون در کشورهای خارجی مانند کانادا با فرایند مشخصی انجام می گردد، اضافه نمود:دانشگاه های کانادا اعلام نموده اند که از ماه سپتامبر کلاس های دانشگاه های این کشور به صورت حضوری است. بنابراین دانشگاهیان این کشور از هم اکنون برای بازگشت دانشجویان آماده می شوند. چراکه فرایند واکسیناسیون برای آنها با یک برنامه مشخصی انجام می گردد.

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه به احتمال 80 درصد ترم بعد نیز مجازی خواهد بود، ادامه داد: هرکاری که ما انجام دهیم و همه کوشش های ما در شرایط فعلی، به فرایند توزیع واکسن کرونا بستگی دارد و بعید می دانم که واکسیناسیون در حدی انجام گردد که به دانشجو بگوییم به کلاس های خود بازگردد.

وی با اشاره به کلاس های عملی و آزمایشگاهی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: قرار بود قبل از شیوع پیک چهارم کرونا و تعطیلی مجدد کلی، کلاس های عملی ما شروع گردد. ولی به یک باره کشور وارد شرایط قرمز شد و در این شرایط امکان برگزاری کلاس های عملی وجود ندارد. بنابراین تمامی برنامه ریزی ها، کلاس بندی ها و برنامه های ارائه خوابگاه ها لغو شد. به این ترتیب، تمام برنامه ریزی های ما در نهایت وابسته به وضع شیوع کرونا درکشور است. ما در تابستان برنامه هایی برای ارائه آزمایشگاه های نیمه حضوری داریم و تمامی این برنامه ها به شرایط کرونا بستگی دارد.

دکتر کریمیان با بیان اینکه حتی اگر ما کلاس های عملی را برگزار کنیم، دانشجویان حضوری به دانشگاه مراجعه نمی نمایند، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی دانشجویان اصلا تمایلی به حضور در دانشگاه ندارند و خانواده های آنها با دانشگاه تماس می گیرند و می گویند که فرزندان ما تمایلی به حضور در دانشگاه در شرایط فعلی ندارند. پس اگر ما هم بخواهیم کلاس های عملی را برگزار کنیم، دانشجویان در کلاس ها حضور پیدا نمی نمایند.

وی با اشاره به ترم گذشته ادامه داد: ما در ترم پیش، قصد داشتیم دانشجویان را در دو مرحله وارد دانشگاه کنیم و کلاس ها را حضوری برگزار کنیم تا اینکه مجددا یکی از موج های شیوع کرونا شروع شد و تمام برنامه های ما را بهم ریخت.

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر در خصوص ظرفیت حضور دانشجویان در کلاس های حضوری در شرایط فعلی اعلام نمود: ظرفیت حضور دانشجویان بستگی به فضای کارگاه ها دارد. بعضی از کارگاه ها فضای بزرگی دارند و می توانیم شاهد تعداد بیشتری از دانشجویان در این کلاس ها باشیم.ولی غالبا ظرفیت به صورت یک سوم و یک دوم است. در حال حاضر فضای فیزیکی تمامی کلاس ها خالی است. پس می توان دانشجویان را در تمامی کلاس ها توزیع کرد تا کارگاه های عملی برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3115

به "برنامه ریزی آموزشی و آغاز کلاس ها به فرایند واکسیناسیون دانشجویان بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی آموزشی و آغاز کلاس ها به فرایند واکسیناسیون دانشجویان بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید